Hajmáspusztai pontyozás

A közelmúltban a Hajmáspusztai Horgásztóra látogattunk el párommal, ahol horgászattal és pihenéssel töltöttünk el egy napot. Többször horgásztam már a tavon több-kevesebb sikerrel. A pecára bojlis botjaimat vettem magamhoz. Már napokkal előtte elkészítettem mindent, és szombaton reggel gőzerővel vágtunk neki a túrának.

A tóhoz Zirctől 22 km-re Győr irányában lehet eljutni, a 82-es főútról a rédei leágazónál kell lekanyarodni. Eltéveszteni se lehet, hiszen táblával van jelölve az irány. A horgásztó egyesületi víz a napijegy megváltása után lehet megkezdeni a horgászatot, ezt a legcélszerűbb Bakonyszentkirályon, a Kurta kocsmában megváltani. Már napokkal a horgászata előtt, előre is meg lehet venni a jegyet, én általában aznap reggel szoktam. A napijegy állami jeggyel, horgászigazolvánnyal, 14 év felett személyi igazolvánnyal együtt érvényes. Felnőtt horgász naponta 2 db napi darabszám-korlátozással védett és 3 kg egyéb halat hozhat el. A napijegyek napkeltétől napnyugtáig érvényesek. Az éjszakai horgászat sajnos csak egyesületi tagok számára lehetséges.

Reggel felhős, szeles idő fogadott minket a parton
Alapozó etetésnek tigrismogyorót és kukoricát szántam…
… amit Spombbal jutattam be
Az alapozás
A parttól 80 m-re dobáltam

Az etetőhajó használata tilos a tavon, ezért Spombbal jutattam be a magmixet. A tigrismogyorót és a kukoricát már napokkal előtte elkészítettem és ananászos Carp Syruppal locsoltam meg. Támpontnak ott volt tőlem jobbra egy nádas, amihez tudtam viszonyítani. Nem dobáltam messze, csak 80 m-re, mivel elég erős szél volt reggel, és könnyen meg akartam dobni a távot. A csalijaim 18 mm-es oldódó ananászos bojli és szintén ananászos 14 mm-es Quatro Fluo Pop Up. 3,5 librás Nevis Mytho botokat használtam Nevis Karma orsókkal. A főzsinór mindkét boton 0,25 mm-es, a Prologic Bulldozer dobóelőke pedig 0,50 mm-es volt.

A szerelék elkészítéséhez szükséges eszközök
Ananászos golyókkal próbálkoztam
Egy 18 mm-es oldódó és egy 14 mm-es pop-up alkotják a hóembert
Kapásra várva

A bedobás után nem sokkal a bal oldali botom „elsült”. A bevágás után egy szép, egészséges kis tükröst szákoltam meg. Az édes ananászos hóember kombináció hozta meg az első halat. Pár fénykép után vissza is engedtem éltető elemébe.

Kezdődik a fárasztás!
Pár fotó erejéig a parton

Miközben a még megmaradt magmixet dobáltam be szorgalmasan, újabb kapás miatt kellett letennem a Spombozó botot, majd sietve bevágtam. Nagyon jól küzdöttek a kis pontyok. Élmény volt a fárasztásuk minden egyes perce.

Legelésző lovak a hátunk mögött
Újabb kapás
Még egy potyka
Jobb halat sejtet
Matracon a nyurga
Jó kis küzdelem volt, nagyon jó erőben vannak az itteni halak

A nap további részében még sikerült fogni 9 db pontyot. Az átlagsúly 2-4 kg között volt. Sajnos nem sikerült igazán nagy, kapitális pontyot szákba terelni, viszont a kis pontyok megfogása is remek szórakozás volt.
Délután elég szép felhők gyűltek felénk, amiből aztán elkezdett először csak csepegni, majd szakadni az eső. Jobbnak láttuk, ha pakolunk és megyünk, még mielőtt szétázunk. Szép környezetben töltöttük el a napot és a halak se kerültek el minket. Aki teheti, látogasson el ide akár családdal is, csak ajánlani tudom.

Hazaindultunk még mielőtt leszakadt volna az ég

Írta: Horváth Viktor (Vitya)