SpéciCornnal a Tiszalöki Kenyérgyári-holtágon

Biztos mindenkivel előfordult már, hogy úgy érezte, egy megismételhetetlen napon van túl! A párommal és velem ez történt a Tiszalöki Kenyérgyári-holtág partján…

2015. április 26-án délben, kicsit borongós időben indultunk el horgászni. A holtág egyik legsekélyebb pontját vettük célba. Konkrét elképzelésem volt a délutánnal kapcsolatban, mégpedig a Haldorádó SpéciCorn gumikukorica kipróbálása egy vadvízen. Mindig tartottam a műanyag csaliktól, ha békés hal horgászatáról volt szó, de mivel régóta használom a Haldorádó termékeit, úgy döntöttem, egy 7 órás horgászaton kipróbálom, milyen ez a csali. Ami ezután történt, az minden várakozásomat felülmúlta!

A csodacsali

Megérkezés után elfoglaltuk a horgászhelyet, összeraktam a botokat, felállítottam a rod-podot és megkezdtem az etetést. Mivel nem horgásztunk messzire, etetőlapáttal juttattam be a FermentX-es etető kukoricát és nagyon kevés 8 mm-es kekszes etető pelletet. A horgászatra kiszemelt hely a parttól körülbelül 10 méterre volt: a partszéli nádas csúcsa, ahol mindössze 40-50 cm mély volt a víz.

A meg horgászott terület, a nádas csúcsa

A tavaszra tekintettel tudtam, hogy a halak a gyorsan felmelegedő vízben lesznek. Etetés után a végszerelékeket bejuttattam a meghorgászandó területre. A végszerelék a Fox leadcore előkéje volt a sekély víz miatt, és hogy a halakat a bedobás ne zavarja, mindössze 15 grammos ólmot használtam. Horogelőkének 0,10 mm-es Power Pro fonott zsinórt, rajta 12-es Owner horgot kötöttem, és hajszálelőkén kínáltam fel 1 szem ananászos SpéciCorn gumikukoricát.

A végszerelék…

Mindkét botommal ilyen végszereléket juttattam az etetett helyre. A horgászat megkezdése után 1 órával jött az első érdeklődő, egy körülbelül 70 dkg-os ezüstkárász személyében.

Az első ezüstkárász

Horogszabadítás után - mivel a gumikukorica sértetlen volt - visszadobtam az etetésre. Az imént megfogott kárász felzavarta a sekély vizet, ezért 3 lapát FermentX kukoricát és 1 lapát pelletet dobtam a meghorgászott részre. Az első meglepetés 14:10-kor jött arra a botra, amelyiken a kárász is jelentkezett: egy 1,5 kg-os ponty húzta el a végszereléket.

A meglepetés

Ekkor éreztem, hogy ez a csodacsali tud valamit, ami megváltoztatja a véleményem a gumi csalikkal kapcsolatban. A ponty visszaengedése után páromnak sikerült fogni egy szép ezüstkárászt. Nem mérlegeltük, de ez a kárász is 70 dkg körül volt.

70 dkg körüli ezüstkárász

Sajnos volt néhány lemaradt hal: nagyon közel horgásztunk a nádhoz, ezek mind a nádba szaladtak. 18 órakor azonban Réka percei következtek! Mikor egy füstölős kapást követően megemelte a botot, tudtuk, hogy szép hallal lesz dolgunk. Nem kezdő horgász, így nagyon ügyesen kezelte a hal kitöréseit, pedig néhányszor próbált a hal a nádba szaladni. Viszonylag rövid fárasztás után megmerítettem, ezután mérlegeltük és a végeredmény egy 5,22 kg-os ponty lett.

Réka gyönyörű, 5,22 kg-os vad pontya

A következő halra 20 percet vártunk, egy 1,64 kg-os ponty vette fel a SpéciCornt.

1,64 kg-os ponty

Ahogy visszaengedtem a halat, rögtön dobtam be a szereléket. Bekapcsoltam a nyeletőféket és épp a damilt akasztottam volna a swingerbe, amikor az újabb hal a zsinórt szinte kitépte a kezemből. A botot megemelve éreztem, hogy a zsinór másik végén jó hal küzd. A többihez hasonlóan ez is megpróbált a nádba menni, de sikeresen visszafordítottam, majd a nyílt víz felé indult meg és pár perces fárasztás után Réka megmerítette a halat, ami a mérlegelésnél 6,14 kg-osnak bizonyult.

A nap legnagyobbja

Mindössze 7 órát horgásztunk, a végeredmény 4 kárász és 4 ponty lett. A 8 megfogott halat 1-1 szem ananászos SpéciCorn gumikukoricával fogtuk, amiket a horgászat végén levettünk a hajszálelőkéről és visszatettünk a kis dobozkába, ahol várják a következő bevetést.

Vadvíz a tiszalöki holtág, nagy élményben volt részünk, és biztos, hogy most már mindig ott lesz a csaliarzenálomban ez a csodacsali.