Késő tavaszi éjszaka „Három Kívánsággal”

Késő tavasszal nekivágtunk az év első bojlis horgászatának. Kicsit felkészületlenül eláztunk, fáztunk, de mindvégig jól éreztük magunkat. Szép halak és az élménydús fárasztások kárpótoltak mindenért.

Szép tavaszias nap volt kellemes időjárással. Este 6 óra körül érkeztünk a kiszemelt helyre, ahol a féltető alá szépen berendezkedtünk, kicuccoltunk.

Stabil kis építmény, kapóra jött aznap éjjel…

18:30 körül sporttársam, Szalai Kornél felszerelte a botot, bekeverte az etetést: 2-3 marék Dynamite Baits Hi-Attract Spicy Crab & Garlic bojli 20 mm-es méretben és 2-3 marék házilag kifőzött fokhagymás kukorica. Csali: szintén Dynamite Baits The Crave PopUp 20 mm-es méretben. A szerelék útnak indult, a parton én fogom a botot, a csónakban öcsikém és Kornél indult a kiszemelt hely felé.

„A csónakban öcsikém és Kornél halad a kiszemelt hely felé”

A helykeresés során letapogattuk a medret, így biztosan tudtuk, jó helye lesz ott a horognak. Ezen a részen 1-1,6 m a jellemző vízmélység. Szerelék a helyén, etetés beszórva - a nád mellett 2 méterre a szerelék startra kész.

A nád mellett 2 méterre a szerelék startra kész

Készülődtem én is, etetést kevertem: 2-3 marék Haldorádó Carp Boilie 20 mm-es Főzött - Fekete Tintahal, 2-3 marék tejsavas házi főtt kukorica. Csali: Haldorádó Bevonatos Főzött Csalizó Bojli - Fekete Tintahal 18 mm-es méretben, Haldorádó Quatro Fluo Pop Up - tintahalas ízben, 14-es méretben hóember csaliként felkínálva.

A hóember csalikombináció
Az általam használt végszerelék

Bot felszerelve, 19:20 körül jártunk. A leszúrókkal komótosan odasétáltam Kornél botja mellé, elhelyeztem őket és épp a jelzőt tekertem a helyére, mikor Kornél jelzője megszólalt. Felkaptam fejem. „Kóórnééél!! Gyere!!!” Kb. 10 perc fárasztás után került partra egy csodás, egyedi ismertetőjegyekkel rendelkező nyurga. Szájfertőtlenítés, mérlegelés, fénykép és a hálás búcsú következett.

Szép, hosszúkás, erős és még sorolhatnám, de ezt érezni kell!
A visszaengedés pillanatai. Súlya 8 kg volt kereken

Na de most én jövök! Szerelék a helyén. Találtam egy pofás kis nyiladékot a nádrengetegen, gondoltam rögtön, „itt jár a hal”! Kornél is visszahúzta szerelékét, de most egy kicsivel arrébb. Botok élesítve, jöhetnek a harcosok!

Botok élesítve, jöhetnek a harcosok!

20:00 - ideje vacsizni. Nekiláttunk, ettünk, elütöttük az időt. 21 órakor gyönyörű húzós kapás érkezett, rögtön sprint a bothoz, mert közel van a nádhoz a szerkó. Élvezetes fárasztás következett a 2,75 librás bottal. A hal partot ért. Mérlegelés, fertőtlenítés, megérdemelt trófeafotó és visszaengedés!

9 kg, igazi töves
Míg a hal kint van, folyamatos öntözést kap
Engedem útjára, „küldd ide spanokat is!”

Ízvilág és taktika ugyanaz, vissza a nyiladékba. Elhelyeztem az in-line szereléket egy keményebb részre, ahol csak 1-2 cm iszap van. (Haldorádó Hexagonal Lead Inline ólmot használtunk - Kornél 80, míg én 70 g-os méretben.) Ismét várakozás. 22 óra körül gyenge kapásom volt, egy 2 kg-os kisördög próbálkozott. Bosszankodtam kicsit, amiért csak a melót hozta nekem, de ha kicsi van, akkor ott a nagy is.

Szerelék vissza a nyiladékba, ismét várakozás. Telihold volt, világosság, mégis egyre sötétebb lett: jött egy kora nyári zápor. Hirtelen szakadni kezdett eső, nagy szél kerekedett. Egész 2 óráig tartott, akkor alább hagyott a zuhi. Szélcsend lett, az eső is csak csepergett. Bajtársam úgy gondolta, felfrissült a víz, ő most frissít egyet. Csaliként Haldorádó Bevonatos Főtt Csalizó Bojlit tett fel fekete tintahalas ízben, könnyítésként pedig Dynamite Baits The Crave PopUp golyót faragott meg. Az eredmény nem is maradt el! 3 órakor húzós kapásra egy szép kis 4 kg-os töves látogatott el hozzánk, ám a fénykép valamiért elmaradt. Mivel a jelek szerint tetszett a halaknak a faragott csali, rögtön vissza is vitte. Keresett egy pofás kis öblöt a nádnál és elhelyezte a szereléket. Az eső megint rázendített, azonban most szél nélkül. Éppen csak elkezdett esni, mikor megcsippant a jelzőm. Odanéztünk mindketten, vártuk a kapást… de kialudt a LED-sor fénye. Elfordulunk, ám ekkor mintha csak kilőtték volna, olyan erősen jelentkezett a kapás! Szaladtam a bothoz, de a part felázott, és ahogy leugrottam a töltésről, a sima talpú utcai cipő zéró tapadást nyújtott, így végül lábaimat az égnek dobtam és nagyot nyekkentem a sárba. De kapás van! Felpattantam és belekezdtem a küzdelembe. Kornél nagyon megijedt. Óvatosan lemászott a partoldalon, majd aggódva kérdezgette, jól vagyok-e: „Semmi gond? Biztos jól vagy?”… Akkor még semmit nem éreztem. Egy jó 10-15 perces fárasztás következett, erős tükrös küzdött a horogvégen. A küzdelem lezajlott, végül is én nyertem. Mikor a hal partra került, és kezdtem megnyugodni, rögtön éreztem az esés velejáróit. De a hal a lényeg! Fertőtlenítés, mérlegelés, fénykép következett, majd búcsút vettünk egymástól.

Tükrösökre jellemzően kitartó volt… 9 kg

Gondoltam, megvárom, míg az eső alábbhagy, esőkabát híján semmi kedvem nem volt 13 fokban zuhanyozni. De ez nem következett be. Bőrig ázva próbáltuk fenntartani a versenyszellemet, de reggel fél 6-kor úgy döntöttünk, szépen teljesítettünk, megérdemeljük a pihenést. Így hát hazatértünk. Túlnyomórészt ezen a vízen horgászunk. Szép nádasok, természetes akadók jellemzik. Nem túl nagy vízterület, de legalább szép környezet és nem egy unalmas kockató: Három Kívánság Tava horgásztó - Töttös.

A tó felülnézetből
Természetes akadók
Gyönyörű nádas

Így telik egy gyors éjszakai horgászat két ifjú bojlissal. Kívánok az összes sporttársnak jó fogást! És ami számomra a legfontosabb: CATCH & RELEASE!