Biztonságos végszerelék rugalmas gumi tuninggal

Biztonságos végszerelék rugalmas gumi tuninggal

A 2010-ben Háromfán megrendezett bojlis horgászversenyt követően sokan kerestek meg, hogy miként is kell elkészíteni azt a speciális végszereléket, amit bemutattam a tévéstábnak. Mivel a horgászszezon beköszöntésével az érdeklődők száma egyre csak nőtt, úgy döntöttem, megosztom a „titkot”. Azt azonban szeretném tisztázni, hogy ezt a végszereléket nem én találtam ki. Egy német horgászújságban bukkantam rá, és azóta is nagy sikerrel alkalmazom az igazán nehéz, vízi növényzettel vagy más akadókkal benőtt terepeken, ahol nagyon nehéz a halakat partra segíteni.

A szerelék „lelke” egy körülbelül tíz centiméteres szelepgumi darabka, mely körülbelül 30-35 cm-re képes kinyúlni mielőtt elszakadna - tehát az első lépésként kössétek a fonott zsinórt a forgókapocsba és harminc centi után vágjátok el. Következő lépésként fűzzétek át a zsinórt a gumin és kössetek egy forgókapcsot az elvágott zsinór másik végére (egy apró tipp: itt nyugodtan használhattok gyorskapcsot is, mely könnyed előkecserét tesz lehetővé a későbbiekben). Ezek után húzzátok ki a gumit úgy, hogy mindkét végén rácsússzon a kapocs feléig, majd kössétek át egy darab zsinórral a gumit a forgókapcson egy-két egyszerű csomó segítségével. Fontos, hogy ezt nedvesen tegyétek és ne monofil, hanem fonott zsinórral, így kevesebb az esély, hogy elvágjátok a gumit a csomó meghúzását követően! Az átkötésre azért van szükség, hogy terhelés alatt se tudjon lecsúszni a gumi. Ez a szerelék lényegesen előnyösebb, mint az erőgumis szerelék, mivel könnyebb beilleszteni a bojlis végszerelékbe, és ha véletlenül elszakadna a gumi (megsérül vagy elöregszik) nem veszítjük el a halunkat a belefűzött fonott zsinórnak köszönhetően.

Hol helyezkedik el a „gumi tuning” a végszerelékben?

Az ólomkapocs és az előke közé kell beiktatni, ezért úgy válasszátok meg a forgó méretét, hogy az meg tudjon szorulni az ólomkapocsban, ezáltal fixáljátok a szereléket.

Mire van szükség a szerelék elkészítéséhez?

  • szelepgumi,
  • fonott előkezsinór,
  • forgókapocs,
  • előkerögzítő gyorskapocs,
  • spéci olló.

Az érthetőség kedvéért most nézzétek az egészet képekben:

A szerelék elkészítéséhez szükséges kellékek
Elsőként kössétek a zsinórt a forgóba
A gumi nyúlásának megfelelően mérjétek ki a szakadás előtti pontot…
… majd vágjátok le a megfelelő hosszúságú előkezsinórt (kis ráhagyással, a kötést is belekalkulálva!)
Ezt az előkezsinór hosszt fogja elrejteni a rugalmas szelepgumi
Húzzátok rá a szelepgumit az előkerögzítő gyorskapocs végére
Szinte már készen is van, csak fixálni kell a gumit a kapcsokon
Külső kötéssel rögzítsétek a gumit mindkét végén, nehogy lecsússzon
Íme, az akcióképes végszerelék a rugalmas „gumi tuninggal”
Ez a végszerelék ilyen helyekre való!

A szerelék tapasztalataim alapján bármilyen előkével használható, annyiban szoktam csupán változtatni a szereléken, hogy egy picivel rövidebbre hagyom az előkét. Bátran ajánlom akadókban gazdag vizek meghorgászására, nekem már sokat segített töklevelek és fák-bokrok között egyaránt. Jól kiegyenlíti a fonott főzsinór rugalmatlanságát és a keményebb botok rugalmatlanságát is kompenzálja ez a pici gumidarabka.

Remélem, Ti is majd sikerrel alkalmazzátok, ehhez kívánok mindenkinek sok sikert!

Írta és fényképezte: Haskó Tamás

* Amennyiben nem jelennek meg a kommentek, úgy szükséges a böngészőben bejelentkezni a Facebook profiljukba!

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.