Ismét eltelt egy év, bizonyára sokan nyugdíjaztatják régi orsóikat. Talán ők várják leginkább az újdonságok megjelenését, de nem csak nekik szól ez az írás. A SPRO mérnökei a 2012-es évre is tartogatnak meglepetéseket, ezeknek egy pici részét mutatjuk be ebben az írásban. De hogy mi is a meglepetés? Elkészültek a legendás BlueArc és RedArc orsók utódjai… és ez csupán csak egy a sok érdekesség közül!
Az újdonságok egy része már a 2011-es év második felében a hazai boltok polcaira került, másik része pedig szinte a napokban került ki a gyárból. Még ha típusra különböznek is az új modellek, közös bennük a precíz építés, a megbízható működés és a rendkívül esztétikus küllem. Elsőként egy neves feeder orsó testvérét mutatjuk be.
Feeder orsó
A SPRO Special Feeder 555 orsó az előző évben bemutatott nagysikerű Dragmaster Special Feeder nyeletőfék nélküli változata. Azért készült el ez az orsó, mert sok feederező horgász nem használta ki a nyeletőfék adta lehetőséget. Az orsó testében 4 golyóscsapágy és 1 tűgörgős csapágy kapott helyet, így futása terhelés alatt is könnyű. Ehhez hozzájárul a 9 cm hosszú hajtókar is.
Az orsón egy 63 mm átmérőjű, hidegen megmunkált alumíniumból készített dob található. A hatalmas dobba egy rendkívül precízen hangolható, első fékrendszert építettek, amely még finomabban adagolja a zsinórt, mint elődje.
A tökéletes zsinórprofilért a „wormshaft oscillation system”, azaz a csigás dobemelő rendszer felel. Az erősített cső felkapókar nemcsak a szemnek tetszetős, hanem tovább növeli az orsó stabilitását. Egy tekeréssel 90 cm zsinórt csévél fel az orsó. Az orsón található alumínium dob mellett egy karbon pótdob is helyet kapott a dobozban.
Nyeletőfékes orsók
Az új SPRO Freeliner XR LCS széria elegáns kivitelezése mögött rendkívül precíz működés és magas színvonalú technikai megoldások rejlenek. Az egyik technikai újdonság ezekben az orsókban, hogy a normál méretűnél jóval nagyobb orsócsapágyakat használtak, amelyek sokkal stabilabban állnak az orsóházban, ezáltal sokkal simább futást és hosszabb élettartamot biztosítanak.
A másik technikai újítást a megnövelt méretű féklamellák és a dupla vastagságú filcbetétek jelentik, ezek hihetetlen finom fékbeállítást tesznek lehetővé. A hibátlan zsinórfeltöltési képességének köszönhetően nagy távolságokra is gubancmentesen dobhatunk.
A két széria között nem csak a csapágyszámban van eltérés. A 4 + 1 csapágyas orsót gyorszáras hajtókarral látták el, a 7 + 1 csapágyas orsónál pedig fémből készült a hajtókar, szemben az előző karbon kivitelével. A nagytesó ezenkívül cső felkapókart is kapott.
Az 5000-es és a 8000-es széria is 3-3 méretben, 40-50-60-as méretben kerül forgalomba.
Pergető orsók
A most következő orsók egy legendás orsócsalád új darabjai, melyek hírneve cseppet sem kopott meg az elmúlt közel 10 év során. Kevés olyan ember van, aki ne ismerné, ezzel együtt sokan vártak már rá, hogy megjelenjenek a rendkívül sikeres BlueArc és RedArc orsók utódjai. Büszkén mutatjuk be a SPRO GrandArc és GoldArc orsócsaládot, valamint a szerényebb tudású, mégis kiváló paraméterekkel rendelkező Royalty FDX orsókat. A GoldArc és GrandArc család között lényegében csak színben, csapágyszámban és a dobszoknya kialakításában van különbség, ezért felesleges lenne külön tárgyalni őket.
E modellek első ránézésre is rendkívül esztétikus és exkluzív orsó benyomását keltik. Ez nem is csoda, hiszen kitett magáért a gyártó, ám mindezt megfizethető áron kínálja! Újdonság, hogy a ház és a rotor is teljesen alumíniumból készült, némely részét pedig hálós mintázató szénszálas anyaggal borították.
A hajtókar speciálisan könnyített karbonból készült, amelyre egy szintén újdonságnak számító fogantyút helyeztek. A fogantyú szivacsborítást kapott, és a méretét is megnövelték, így minden időben kényelmesen és stabilan fogható.
Az Arc család tagjaiba csigatengelyes dobemelést építettek, ezenkívül a friss modellek új zsinórvezető rendszert is kaptak, aminek köszönhetően szinte nem is lép fel zsinórcsavarodás. Szebb zsinórprofilt és nagyobb dobótávolságot kapunk így.
A GrandArc orsókat 7 + 1 csapággyal, a GoldArc orsókat pedig 9 + 1 csapággyal készítik. Mindkét orsócsalád 30-as és 40-es méretben kerül forgalomba.
A SPRO Royalty FDX orsónál szintén nem lehet panasz az esztétikumra, de ennek az orsónak a házát teljes egészében karbonból készítették. A benne megbúvó S-Curve dobemelő rendszer gyönyörű zsinórprofilt hoz létre.
Ezt az orsót azoknak ajánljuk, akik egy megbízható, hibátlan működésű minőségi orsót szeretnének vásárolni úgy, hogy nem fontos nekik a pótdob, de számít, hogy kedvező áron jussanak felsőkategóriás orsóhoz. A Royalty FDX orsócsalád 30-as és 40-es méretben kerül forgalomba.
(X)
Haldorádó Team