2012. évi SPRO orsó újdonságok

2012. évi SPRO orsó újdonságok

Ismét eltelt egy év, bizonyára sokan nyugdíjaztatják régi orsóikat. Talán ők várják leginkább az újdonságok megjelenését, de nem csak nekik szól ez az írás. A SPRO mérnökei a 2012-es évre is tartogatnak meglepetéseket, ezeknek egy pici részét mutatjuk be ebben az írásban. De hogy mi is a meglepetés? Elkészültek a legendás BlueArc és RedArc orsók utódjai… és ez csupán csak egy a sok érdekesség közül!

Az újdonságok egy része már a 2011-es év második felében a hazai boltok polcaira került, másik része pedig szinte a napokban került ki a gyárból. Még ha típusra különböznek is az új modellek, közös bennük a precíz építés, a megbízható működés és a rendkívül esztétikus küllem. Elsőként egy neves feeder orsó testvérét mutatjuk be.

Elsőfékes feeder orsó

Feeder orsó

A SPRO Special Feeder 555 orsó az előző évben bemutatott nagysikerű Dragmaster Special Feeder nyeletőfék nélküli változata. Azért készült el ez az orsó, mert sok feederező horgász nem használta ki a nyeletőfék adta lehetőséget. Az orsó testében 4 golyóscsapágy és 1 tűgörgős csapágy kapott helyet, így futása terhelés alatt is könnyű. Ehhez hozzájárul a 9 cm hosszú hajtókar is.

A biztos fogás érdekében nagyméretű fogantyúval látták el

Az orsón egy 63 mm átmérőjű, hidegen megmunkált alumíniumból készített dob található. A hatalmas dobba egy rendkívül precízen hangolható, első fékrendszert építettek, amely még finomabban adagolja a zsinórt, mint elődje.

29 mm-es féklamellák biztosítják a fékrendszer tökéletes működését

A tökéletes zsinórprofilért a „wormshaft oscillation system”, azaz a csigás dobemelő rendszer felel. Az erősített cső felkapókar nemcsak a szemnek tetszetős, hanem tovább növeli az orsó stabilitását. Egy tekeréssel 90 cm zsinórt csévél fel az orsó. Az orsón található alumínium dob mellett egy karbon pótdob is helyet kapott a dobozban.

A fém dobon egy lekerekített zsinórklipsz található, mely garantáltan megvédi a beleakasztott zsinórt
A rotor és a dob között egy kefe is helyet kapott, mely a zsinór dob alá futását hivatott megakadályozni

Nyeletőfékes orsók

Az új SPRO Freeliner XR LCS széria elegáns kivitelezése mögött rendkívül precíz működés és magas színvonalú technikai megoldások rejlenek. Az egyik technikai újdonság ezekben az orsókban, hogy a normál méretűnél jóval nagyobb orsócsapágyakat használtak, amelyek sokkal stabilabban állnak az orsóházban, ezáltal sokkal simább futást és hosszabb élettartamot biztosítanak.

Létezik belőle 4 + 1…
… és 7 + 1 csapágyas verzió is
A SPRO LCS nyeletőfék rendszere itt is tökéletesen működik, ami garantálja a gyors akasztást

A másik technikai újítást a megnövelt méretű féklamellák és a dupla vastagságú filcbetétek jelentik, ezek hihetetlen finom fékbeállítást tesznek lehetővé. A hibátlan zsinórfeltöltési képességének köszönhetően nagy távolságokra is gubancmentesen dobhatunk.

A zsinórvezető görgőt is megnövelt méretű csapággyal látták el

A két széria között nem csak a csapágyszámban van eltérés. A 4 + 1 csapágyas orsót gyorszáras hajtókarral látták el, a 7 + 1 csapágyas orsónál pedig fémből készült a hajtókar, szemben az előző karbon kivitelével. A nagytesó ezenkívül cső felkapókart is kapott.

Az 5000-es sorozat tagjait gyorszáras hajtókarral látták el…
… a 8000-es sorozat pedig cső felkapókart kapott

Az 5000-es és a 8000-es széria is 3-3 méretben, 40-50-60-as méretben kerül forgalomba.

Pergető orsók

A most következő orsók egy legendás orsócsalád új darabjai, melyek hírneve cseppet sem kopott meg az elmúlt közel 10 év során. Kevés olyan ember van, aki ne ismerné, ezzel együtt sokan vártak már rá, hogy megjelenjenek a rendkívül sikeres BlueArc és RedArc orsók utódjai. Büszkén mutatjuk be a SPRO GrandArc és GoldArc orsócsaládot, valamint a szerényebb tudású, mégis kiváló paraméterekkel rendelkező Royalty FDX orsókat. A GoldArc és GrandArc család között lényegében csak színben, csapágyszámban és a dobszoknya kialakításában van különbség, ezért felesleges lenne külön tárgyalni őket.

A SPRO GoldArc orsó is szemet gyönyörködtető, ugyanúgy…
… mint a GrandArc orsó

E modellek első ránézésre is rendkívül esztétikus és exkluzív orsó benyomását keltik. Ez nem is csoda, hiszen kitett magáért a gyártó, ám mindezt megfizethető áron kínálja! Újdonság, hogy a ház és a rotor is teljesen alumíniumból készült, némely részét pedig hálós mintázató szénszálas anyaggal borították.

Minden apró részletre ügyeltek

A hajtókar speciálisan könnyített karbonból készült, amelyre egy szintén újdonságnak számító fogantyút helyeztek. A fogantyú szivacsborítást kapott, és a méretét is megnövelték, így minden időben kényelmesen és stabilan fogható.

A megnövelt és szivacsborítású fogantyú kényelmesebb, stabilabb fogást biztosít
A finoman állítható fékrendszer…
… a portól és víztől is védve van

Az Arc család tagjaiba csigatengelyes dobemelést építettek, ezenkívül a friss modellek új zsinórvezető rendszert is kaptak, aminek köszönhetően szinte nem is lép fel zsinórcsavarodás. Szebb zsinórprofilt és nagyobb dobótávolságot kapunk így.

Az Arc család teljesen új zsinórvezető rendszert kapott, ami kiküszöböli a zsinórcsavarodást
Mind a két orsóhoz jár…
… 1-1 alumínium pótdob is

A GrandArc orsókat 7 + 1 csapággyal, a GoldArc orsókat pedig 9 + 1 csapággyal készítik. Mindkét orsócsalád 30-as és 40-es méretben kerül forgalomba.

A Royalty FDX orsó az Arc család alapjaira épülő, de szerényebb kivitelű orsó

A SPRO Royalty FDX orsónál szintén nem lehet panasz az esztétikumra, de ennek az orsónak a házát teljes egészében karbonból készítették. A benne megbúvó S-Curve dobemelő rendszer gyönyörű zsinórprofilt hoz létre.

A zsinórprofil tökéletes!
Jól látható a cső felkapókar és a gyorszáras hajtókar
Ezt az orsót 3 + 1 csapággyal szerelték

Ezt az orsót azoknak ajánljuk, akik egy megbízható, hibátlan működésű minőségi orsót szeretnének vásárolni úgy, hogy nem fontos nekik a pótdob, de számít, hogy kedvező áron jussanak felsőkategóriás orsóhoz. A Royalty FDX orsócsalád 30-as és 40-es méretben kerül forgalomba.

(X)
Haldorádó Team

* Amennyiben nem jelennek meg a kommentek, úgy szükséges a böngészőben bejelentkezni a Facebook profiljukba!

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.