A Daiwa nagyhalas távdobó és nyeletőfékes orsói után most a pergető horgászok figyelmére számot tartó, rendkívül kedvező árú orsó került fel a Haldorádó kínálatába, ez pedig a Daiwa Laguna E 2500, illetve 3000-es modell. Azonban aki finom feeder- vagy pickerbotra keres megbízható fékrendszerű és tökéletes működésű orsót, annak is érdemes ezt szemügyre vennie.
Daiwa Laguna E 2500 és 3000A
A pergető felszerelések között igazi különlegességnek számítanak a Daiwa botok, orsók. A Daiwa kínálatában a kedvező árú felszerelésektől egészen a csúcskategóriáig mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb horgászeszközt.
A Daiwa Laguna modelleket a minőség és a fantasztikus ár/teljesítmény arány jellemzi. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma már sokkal kedvezőbb áron tudják kínálni a jobb teljesítményű orsókat, így azok is horgászhatnak kiváló minőségű orsóval, akiknek eddig nem engedhették meg ezt maguknak.
A modern megjelenésű Daiwa Laguna orsó matt szürke-ezüst színvilága az alumínium dobbal, valamint az azon körbefutó designos furatokkal a szemnek is igen tetszetős, de ami még fontosabb, hogy az orsóház a felsőbb kategóriákban is megtalálható technikai újdonságokat rejti. A grafit orsóház összesen 5 csapágyat rejt, aminek része a szabadalommal védett Infinite visszaforgásgátló rendszer is. Ma már szinte valamennyi pergető orsó végtelenített visszaforgásgátló rendszerrel van ellátva, ám legtöbbször pont ez a gyenge pontja a szerkezeteknek. A Daiwa büszke arra, hogy az Infinite rendszer valamennyi orsójánál precízen illeszkedő, a legkitűnőbb acél alkatrészek felhasználásával készül.
A zsinór leugrása a dobról orsótípustól függően különböző méretű hullámokban történik. A zsinórcsavarodás és gubancképződés megelőzésének legjobb eszköze, ha minél nagyobb ívben kerül a zsinór a dobra. A DAIWA orsók ABS dobjának magja vastag, a szokásos kialakítású dobokkal ellentétben a dob az eleje felé kúposan kiszélesített. Ezáltal a zsinór szabályos, nagy ívekben, egyenletesen fekszik fel rajta. A dobra az előre szélesedő formának hála teljesen egyenletesen kerül fel a zsinór, mert a szokásos formájú dobok feltöltésénél gyakori „kúposodás“ elmarad. Ez csökkenti a zsinórcsavarodás kockázatát és egy további lényeges szempont, hogy hosszabbat lehet vele dobni, ami nem elhanyagolható előny egy pergető orsónál. Ennek a kialakításnak szerves része a Twist Buster zsinórvezető görgő, aminek a feladata, hogy minimálisra csökkentse a zsinór csavarodását felcsévéléskor.
Az orsóban a Daiwa Digigear hajtóműve került, ami kimondottan a legnagyobb terhelések elviselésére létrehozott, gépi megmunkálású, digitális fejlesztésű egység, aminél a hajtókar erejét simán és a legnagyobb hatékonysággal közvetlenül a rotornak adja át a hajtómű.
Az első fék hihetetlen precízséggel állítható, így a nagyobb halak durvább kirohanásait is jól tűri, de a vékonyabb fonott vagy fluorocarbon előkékkel is nyugodtan használhatjuk.
Az orsó áttétele 5,3 : 1, így a nagyobb pergetési sebességet igénylő módszerekhez is kiválóan alkalmas. A hajtókar egyszeri körbefordulásával a 2500-as és a 3000-es méretű orsó is 79 cm zsinórt csévél fel. Az orsó a karbon pótdobbal válik teljessé.
A Daiwa Laguna E 2500 A technikai jellemzői
- 4 + 1 golyóscsapágy
- Áttétel: 5,3 : 1
- Zsinórtároló kapacitás: 0,25 mm / 190 m
- Zsinórbehúzás: 79 cm
- Tömeg: 290 g
- Twist Buster zsinórvezető görgő
- Infinitie visszaforgásgátló
- CNC esztergált alumínium hajtókar
- Alumínium dob
- Karbon pótdob
További információ a Daiwa Laguna E 2500A orsóról: ugrás az áruházba
A Daiwa Laguna E 3000 A technikai jellemzői
- 4 + 1 golyóscsapágy
- Áttétel: 5,3 : 1
- Zsinórtároló kapacitás: 0,28 mm / 190 m
- Zsinórbehúzás: 79 cm
- Tömeg: 290 g
- Twist Buster zsinórvezető görgő
- Infinitie visszaforgásgátló
- CNC esztergált alumínium hajtókar
- Alumínium dob
- Karbon pótdob
További információ a Daiwa Laguna E 3000A orsóról: ugrás az áruházba
Szó volt a bevezetőben arról, hogy nem csak pergetéshez ajánlott modellről van szó. Nos, aki finom feeder- vagy épp pickerbotra keres megbízható működésű, ráadásul precíz fékrendszerű orsót, annak mindenképp érdemes megnéznie ezt a két modellt. Ha a pergetés során fellépő folyamatos tekerést bírja az orsó, akkor egy pickerboton szinte garantált, hogy örök élet meg egy napig lesz hű társunk, hiszen ott akár nagyságrenddel kevesebbet van effektív használatban az orsó hajtómű rendszere. A precíz fékrendszere miatt viszont a legvékonyabb előkékkel is nyugodtan használhatjuk, kellően lágy bottal igazi élmény lesz vele a halak fárasztása.