A 2004-es év nagy áttörés volt a SPRO termék palettáján. Ugyanis ebben az évben kezdődtek meg azok a nagyarányú fejlesztések, amelyek célja egyértelműen a felső kategóriás termékek létrehozása volt. Úgy tűnik, mögöttünk tudva ezt az esztendőt, hogy ezek a célok maradéktalanul meg is valósultak. A horgászok visszajelzései is ezt bizonyítják. Soha ennyi dicsérő véleményt, elismerő levelet még nem kaptak cégünk munkatársai és teszthorgászai, mint ebben az évben. Ezért volt nagyon nehéz a 2005-ös fejlesztéseknek nekivágni, mert a lécet már igen magasra tettük. Ha nehéz is volt, de úgy érezzük sikerült!!! Ez a munka legnagyobb mértékben az orsószériákat érintette, de a botoknál sincs szégyenkezni valónk. Úgy érezzük, ha valaki igen magas színvonalú terméket szeretne, az a SPRO palettáján maradéktalanul megtalálja!
SPRO által alkalmazott technikai újdonságok
1. Worm Shaft System - csigatengelyes dobemelő rendszer
A rendszer lényege, hogy a dob fel és le mozgását nem egy fogaskerék végzi, hanem egy csigatengelyes szerkezet, amely a tökéletes zsinórfektetést biztosítja. Bármilyen vékony zsinórt tökéletes pontossággal tölt fel az orsó dobjára és mindemellett lényegesen hosszabb élettartamú, mint a normál orsók bármelyike.
2. Long Life Bail Arm - könnyű és stabil felkapókar rendszer
Ennek a forradalmian új rendszernek köszönhetően a felkapókarok élettartama a tízszeresére nőtt. A felhasznált anyag egy nagy keménységű saválló cső, amely egy titánium bevonatot kapott. Az így képzett kar mindenféle mechanikai hatásnak tökéletesen ellenáll, ezen kívül igen fontos szerepe van a sima futásban is, mivel teljesen rázkódásmentes.
3. ABS System - csészefék rendszer a visszacsapódás ellen
Az átváltott felkapókar nagyerejű dobásnál gyakran visszacsapódik, és sok bosszúságot okoz. Ezt a hibát küszöböli ki az ABS System, ami egyszerűen lefordítva csak csészeféket jelent. Lényege hogy a felkapókar átváltásakor, a rotor és a ház között működésbe lép egy fékrendszer, ami megakadályozza a rotor elfordulását dobáskor, és ezáltal a felkapókar véletlenszerű visszacsapódását.
4. SSB (Spro Smooth Balance) - rotor kiegyensúlyozó rendszer
Ha egy orsót megtekerünk és az rázkódik, az azt jelenti, hogy a rotor rész nincs megfelelően kiegyensúlyozva. Ezért a SPRO fejlesztőmérnökei a számítógépes tervezéssel küszöbölik ki ezt a hibaforrást. A SPRO orsók sima futása ennek a fejlesztésnek az eredménye
5. ATR (Anti Twist Roller) - csavarodásmentes zsinórvezető rendszer
Ha a zsinórvezető görgő nem forog tökéletesen, akkor a zsinórunk megcsavarodik, és sok bosszúságot tud okozni. A SPRO orsókban használt zsinórvezető görgök golyóscsapágyakon futnak, és egy speciálisan kialakított házban vannak elhelyezve, amely megakadályozza a túl nagy oldalirányú mozgást. Ha oldalirányban túlságosan lötyög a görgő, akkor az akadályozza a zavartalan futásban. A 2005-ös modelleknél fokozottan ügyeltek ennek a hibaforrásnak a kiküszöbölésére, és sikerült is a hibaszázalékot nullára csökkenteni!
6. CNC Handle - számítógéppel tervezett ALUMÍNIUM hajtókar
Az új SPRO orsószériák nagy többségénél már a számítógéppel tervezett alumínium hajtókarral találkozhatunk, amelyek kényelmes használatot biztosítanak. Nem csak magát a kart, hanem annak az orsóháztól mért helyzetét is számítógéppel tervezték meg. Ezzel a legoptimálisabb pozíciót elérve tökéletesen összehangolják működését az orsóval. Látszólag apró, de mégis fontos tényezője egy jó orsónak!
7. ADS (Anti Drop System) - pormentes fék és orsóház
Egyes SPRO modelleknél tökéletesen illesztett gumitömítésekkel akadályozzák meg, hogy víz és szennyező anyagok kerüljenek be a fékrendszerbe, illetve a forgórész alá. Ezek nagymértékben megnövelik orsóink élettartamát.
8. Tuff Body - alumínium orsóház
A nagytisztaságú alumínium orsóházak előnye, hogy ultrakönnyű orsót tudtak készíteni, ami a legzordabb körülményeknek is ellenáll. A korrózió és a külső mechanikai hatások ellen teljes védelmet nyújtó orsóház másik előnye, hogy a működés során fellépő rezgéseket elnyeli, ezáltal teljesen zajtalan, sima futást eredményez. Csak az alumínium orsóházaknál érhetők el azok a 100%-os pontosságú illesztések, amelyek jellemzik a SPRO új orsóit.
9. OWC (One Way Clutch) - fokozatmentes visszaforgásgátló
A 2005. évi modellek szinte kizárólag fokozatmentes visszaforgásgátlóval kerülnek forgalomba. Ezt egy golyóscsapággyal kombinált tűgörgő csapággyal sikerült elérni. Ennek a forgórész kotyogásának nullára csökkentésében, és a rázkódásmentes futásban is nagy szerepe van. Ez a rendszer gyorsabb, pontosabb, késedelem nélküli bevágást tesz lehetővé, miközben kíméli az orsót is.
10. RFO (Rotary Float Oscillation) - lassított dobemelés
Az új szériáknál alkalmazott dobemelő rendszer teszi lehetővé az egyenletes zsinórfelcsévélést. Csak megfelelően felcsévélt zsinórral tudjuk a maximális dobástávolságot elérni, ezért az új orsók fejlesztésénél a fő hangsúlyt erre fektették.
11. LCS (Line Control System) - nyeletőfék rendszer
A 2005. év egyik legfontosabb fejlesztése a megújított nyeletőfék rendszer. Nyugodtan mondhatjuk, hogy az egyik legjobban működő nyeletőfék rendszert sikerült megalkotni. A nagyhalas horgászatnál már szinte alapkövetelmény egy precízen működő nyeletőfék. Az új rendszer előnyei közül az igen finom beállítási lehetőséget, a rendkívül gyors visszakapcsolást, illetve a megakasztásokra 100%-osan működő blokkolást emelnénk ki.
Ismerkedjünk meg a 2005. évi modellekkel
Blue Arc - Új 2005 évi modellekkel kiegészülve!
A 2004. év egyik legsikeresebb terméke volt ez az orsócsalád. Rendkívül magas műszaki színvonala, kivitelezése még a legigényesebbeket is meglepte. A tiszta alumínium ház, a nagy keménységű fém alkatrészek mind a hibátlan működés és a hosszú élettartam zálogai. A Worm Shaft System nevű zsinórcsévélési rendszernek köszönhetően még a legvékonyabb fonott zsinórokat is tökéletesen csévéli fel a dobra. Az egyedi Long Life Bail Arm a felkapókar különleges kialakítását jelenti, amely egy rendkívül stabil megoldást eredményez, és nagy szerepe van az orsó páratlan futásteljesítményében. Ez nem csupán esztétikai tuning! A lényege, hogy a felkapókart nem egyszerű fémdrótból készítik, hanem nagy keménységű, saválló csőből, amely még kap egy titánium bevonatot is. A rotor működését az ABS system teszi tökéletessé, ami egy speciális csészeféket jelent, amely megakadályozza a felkapókar véletlenszerű visszacsapódását. A csepp és pormentes fékrendszerének finomságáról már legendák keringenek a horgászberkekben. Technikai előnyeiről könyveket lehetne írni, de e helyett csak azt mondjuk: „Meg kell tekerni és érezni a különbséget!” Látszik, hogy ezt az orsót egy életre tervezték!
Rock
A Rock orsók a SPRO másik csúcskategóriás orsósorozatai. A Blue Arc-nál kifejlesztett technikai újításokat ezeknél a típusoknál is alkalmazták. A robusztus alumínium ház, a fém hajtómű, kifejezetten alkalmassá teszi nagyhalas horgászatra!
Aggressive LCS - Új 2005 évi modell!
Az Aggressive nyeletőfékes orsókat azoknak a horgászoknak alkották, akik nem akarnak lemondani a legújabb SPRO technikai újításokról, de erre nem tudnak egy vagyont áldozni. Egy megbízható, hosszú élettartamú, rendkívül sima futású orsót vehetünk kézbe, amely természetesen titánium zsinórvezető görgővel, könnyített alumínium dobokkal, és holtjáték nélküli visszaforgásgátlóval van szerelve. A SPRO új LCS (Line Control System) nevű nyeletőfék rendszerének kifogástalan működése a garancia, hogy halainkat nagy biztonsággal megakaszthatjuk. Ennek a SPRO által kifejlesztett új rendszernek az érdekessége, hogy már egy fél karfordulatra azonnal visszakapcsol, és nagy biztonsággal tartja meg a kapitális halakat. A kopásnak rendkívül ellenálló alumínium-bronz hajtómű teszi lehetővé, hogy a 3 év SPRO garanciát ezekre az orsókra is kiterjesszék! A széles méretskálának köszönhetően mindenki megtalálja az ideális méretet. A legkisebb (20-as, 30-as) méretek a finomszerelékes, míg a nagyobbak (40-es, 50-es) a pontyhorgászoknak készültek.
Aggressive XL és XLS - Új 2005 évi modellek!
Exkluzív formatervezés és hatékony működés jellemzi a SPRO-nak ezt az új hátsó fékes orsócsaládját. A sima futás és a problémamentes működés alappillére az OWC (One Way Clutch System) tűgörgős nyakcsapágy, amely nemcsak a holtjátékmentes visszaforgásgátlásért felel, hanem az orsócsésze rázkódásmentes futását is elősegíti. A széles tartományban állítható soklamellás fékrendszer a biztosítéka annak, hogy a fárasztások során még a legvadabb kirohanásokat is zsinórszakítás nélkül tudjuk átvészelni. A nyújtott formájú dúralumíniumból készült dobnak köszönhetően átlagon felüli dobásokat tudunk elérni ezekkel az orsókkal.
Hardliner LCS - Új 2005 évi modell!
Elegáns kivitelezése mögött rendkívül precíz működés és magas színvonalú technikai megoldások rejlenek. Elég csak megtekerni és máris érezzük, hogy valami remek darab került a kezünkbe. A precíz működés alapja az SSB rendszer (Spro Smooth Balance), amely azt jelenti, hogy a forgócsészét számítógépes tervezéssel egyensúlyozzák ki. A túlméretezett féklamellák olyan finoman állítható fékrendszert eredményeztek, amely messze felülmúlja elődjei teljesítményét. Az LCS System továbbfejlesztett változata az iskolapéldája a tökéletes nyeletőfék rendszernek, amelynek köszönhetően a hajtókar már negyed fordulatra is azonnal visszakapcsol! Érdemes megemlíteni a nyeletőfékállító érzékenységét, amely legfinomabb állásában még a legkisebb rezdülésre is jelez. Úgy érezzük sikerült megalkotni a tökéletes nyeletőfékes orsót megfizethető áron, amely már régóta hiányzott a horgászboltok polcairól. Négy méretben 20; 30; 40; 50 kerül forgalomba.
Hardliner 6000 és 4000 - Új 2005 évi modellek!
A Hardliner orsók a pergetőktől kezdve a fenekezőkig, mindenki igényeit maximálisan kielégítik. Műszaki színvonala, kivitelezése egy finoman működő, mégis strapabíró orsót eredményezett, amelynek várhatóan nagy sikere lesz a 2005-ös évben. A precízen illesztett fém hajtómű szinte hangtalan futást eredményez, amely egy finoman hangolható fékrendszerrel párosul. A speciális Anti-Twist zsinórvezető görgő, amely egy nagyméretű csapágyon fut, megakadályozza a zsinór csavarodását. A hajtókar egy speciális Anti-Slip fogantyút kapott, amely rendkívül kényelmes fogást biztosít. A nagyméretű nyújtott távdobó dobok titánium peremet kaptak, amely lecsökkenti a zsinór súrlódását, ezáltal nagyobb dobásokat lehetővé téve.
Sevios - Új 2005 évi modellekkel kiegészülve!
Hihetetlen sikere volt a Sevios orsócsaládnak az elmúlt évben a bevezetését követően. Igen kedvező ára mellé magas szintű technikai kivitelezés párosul. Az RFO (Rotary Float Oscillation) rendszernek köszönhetően tökéletes zsinórcsévéléssel rendelkezik, amely megelőzi a zsinór gubancolódását. A CNC hajtókar teszi tökéletessé a horgászélményt ezzel a profi orsóval, ami a hajtókar számítógépes tervezését és pozicionálását jelenti. A csésze zavartalan futását egy golyóscsapággyal kombinált, nagyméretű tűgörgő csapágy biztosítja, amely egyben a holtjátékmentes visszaforgásgátlóként is szolgál. Pergetéshez vált be elsősorban, de más horgászmódszereknél is kiválóan bevethető. A nagy sikerre való tekintettel 2005-ben már nyolc csapágyas változatban is kapható!
Necton DXI - Új 2005 évi modell!
A Necton sorozat továbbfejlesztett szériái igen nagyszámú műszaki újítást tartalmaznak. Ennek köszönhetően egy lényegesen jobb minőségű orsót vehetünk kézbe, változatlan ár mellett! Elég, ha csak a megújult nyomórugós felkapókart vagy a nagyméretű teflonlamellákkal ellátott fékrendszert nézzük. A négy csapágyas változat már tügörgős csapággyal készült, ami eddig csak a drágább orsókat jellemezte. Ez kölcsönöz az orsónak ebben a kategóriában feltűnően precíz működést. A zsinórvezető görgőt sem kerülte el a technikai fejlesztés, ami ezentúl precízen illesztett házban, golyóscsapágyon fut.
LCS Big Fish 9000 és 5000 - Új 2005 évi modellek!
Azokról sem feledkeztek meg, akik nagytávolságra szeretnének dobni. Az új Big Fish széria felépítése lehetővé teszi az átlagon felüli dobásokat, és a hosszú kemény fárasztásokat. A robusztus orsóház, a masszív nagy keménységű fém hajtómű, a nagy zsinórkapacitású távdobó dob mind azt a célt szolgálják, hogy extrém körülmények között is megállják a helyüket, legyen szó bármilyen horgászatról. Az extra méretű tányérkerék tökéletesen illeszkedik a dobemelő rendszerhez, ami lehetővé teszi a problémamentes fárasztást. A SPRO új LCS (Line Control System) nyeletőfék rendszere itt is tökéletesen működik, ami garantálja a gyors és biztos akasztást. Ennek a nyeletőfék rendszernek a másik nagy előnye, hogy rendkívül finoman hangolható, ezáltal bármely kapásérzékenységhez könnyen beállítható. A titánium zsinórvezető görgő itt különösen fontos, mivel a nagy távolságról kitekert zsinór fokozottan igénybe veszi a görgő felületét. Igazi nagyhalazáshoz csak a Big Fish a jó választás! Két méretben (70, 80) valamint kilenc és öt csapágyas változatban kapható.
Offshore - Új 2005 évi modell!
A harcsaspecialisták már tudják, hogy ha igazán nagy halakra akarunk horgászni, akkor a legnagyobb biztonsággal egy multiplikátoros orsóval tehetjük ezt. Eredetileg a tengeri horgászatokra lettek kifejlesztve ezek a típusú orsók, de a harcsahorgászok is hamar felfedezték előnyeit. Speciális felépítésük miatt több száz kilós terhelésnek is ellent tudnak állni. A SPRO Offshore egyedülálló ebben a kategóriában, mivel igen gazdag felszereltsége mellé, rendkívül kedvező ár párosul. A hidegen forgácsolt alumínium dob mellett a tűgörgős visszaforgásgátló biztosítja a tökéletes horgászélményt. A zsinórvezető szisztéma szorosan egymás mellé tekeri a szálakat, ezzel megakadályozza a gubancolódást. A négy darab rozsdamentes golyóscsapágy sima futást biztosít még ennek a robusztus szerkezetnek is. A nagyméretű csillagkerékkel tudjuk az orsó fékét egy pillanat alatt állítani, ha a szükség úgy hozza. A masszív, fém hajtókar és a speciálisan kialakított fogórész, még a hosszú fárasztások alatt is kényelmes fogást nyújtanak. Az orsó kiegészítő felszereltsége még egy mélységmérő, amellyel pár pillanat alatt le tudjuk mérni az alattunk lévő víz mélységét.
Az orsók egy része már kapható, és Áruházunk választékát bővítik. Amint megérkeznek a hiányzó újdonságok Magyarországra, természetesen Áruházunkba is felvesszük ezeket.