Márna 10 kg felett!!!

Már második alkalommal utaztam Spanyolországba, hogy egyik kedvenc folyóvízi halam, a MÁRNA kapitális egyedeit csaljam horogra. Spanyolországban él egy faja, az ibériai márna, amely akár a 10 kg-ot, sőt még ennél nagyobb testsúlyt is elérhet!

Az első alkalommal is sikeres voltam már, de akkor a mérleg megállt 7,46 kg-nál. Ez is szép eredmény, de őszinte leszek, még nagyobbra vágytam! A sors úgy hozta, hogy Pálfai Gábor barátom, aki évek óta segíti és szervezi külföldi útjaimat, 3 hónappal ezelőtt felhívott, hogy talált egy olyan vízterületet, ahol jó esély mutatkozik egy 10+-os márna megfogására! Gábor sok utat szervez Spanyolországba, sok neves horgász ismerőse van, közöttük talált olyan tapasztalt túravezetőt, akit jó szívvel ajánlott, aki segített nekünk utunk során. Ruben Molina egy fiatal és tehetséges nagyponty-horgász, aki kiváló ismerője a spanyol vizeknek. Neki is a kedvence az iberian barbel / ibériai márna.
A túra azonban finoman szólva sem úgy alakult, mint terveztem… Úgy éreztem, hogy még kettőnk nemzetközi tapasztalata és közös munkája is kevés lesz, ugyanis a 4. nap délutánján még semmi jele nem volt annak, hogy ez a túra megadja azt, amire vágyom. Nagyon meg kellett küzdeni minden egyes kapásért és halért, egyáltalán nem volt adakozó a folyó, de mint mindig, „csak” a végeredményt jegyzik! A túra vége felé, a 4. nap estéjén sikerült egy 10.460 grammos, azaz bőven 10+-os márnát fogni!!! Hihetetlenül boldog és büszke voltam, hogy ez is teljesült!
A képes beszámolóm betekintést nyújt e fantasztikus kalandba:

Ruiderában, a Guadiana folyó forrásvidékén horgásztam
Gyönyörű, érintetlen vízterület…
… amely szigorú szabályok mellett horgászható
Egyes területeken tóvá duzzad a folyó, vize lelassul, szinte állóvízzé válik. Kristálytiszta, áttetsző vizének mélysége nem ritkán a 15, sőt az 50 métert is elérheti!
PVA tasakba rejtett csalival és finomságokkal próbáltuk a halakat a horog közelébe csalogatni. Etetni csak minimális mértékben vagy egyáltalán nem etettünk, hogy elkerüljük a mohó, nagy számban itt élő pontyokat
A vízterület rendkívül akadós, egyes helyeken szinte meghorgászhatatlan. Természetesen a halak ezek közelében bújtak meg
Az első két halam bemenekült az akadókba, csak nagy nehézségek árán tudtuk az egyiket kiszabadítani
A terület kedvelt a turisták és a családok számára is. Mindig volt drukkerem!
Az ígéretes területek 200-250 méterre voltak a parttól. Gumicsónak segítségével vittük be a kívánt helyre a végszerelékeket
A sok akadó mellett a mohó pontyokkal is meg kellett küzdenem
Érintetlen, erőtől duzzadó halak
A csónakos fárasztást különösen élveztem…
… és mindig azon drukkoltam, hogy egy márna dugja majd ki a vízből a fejét. De bizony ez egy újabb ponty!
Folyamatosan variáltuk a csalikat is…
… de „csak” pontyokat fogtam
Éreztem, hogy az esti, éjszakai órákban nagyobb esélyem lenne ezeket a rendkívül óvatos halakat megfogni, de a helyi szabályok szerint csak 22 óráig szabad a vízparton maradni, ami az első 3 este kevésnek bizonyult
Gyönyörűek ezek a halak, de nem rájuk vágytam
A csalogatóanyagokat (a PVA tasak tartalmát) is váltogattuk, folyamatosan ment a próbálkozás
Imádom az ibériai konyhát, a paella a spanyolok nemzeti étele
A nyugalom szigete
Talán még soha nem horgásztam ilyen szép vízterületen
A 4. nap estéjén (az utolsó előtt pillanatban) megérkezett az a kapás, amelyre oly nagyon vágytam
Kezemben életem legnagyobb márnája!!!
Hatalmas feje elárulja, hogy sokat megélt, öreg halról van szó
A pikkelyei is lényegesen nagyobbak, mint hazai márnáé
A vágyott méret, meglett a 10+!!!

A nagy kalandról készült egy izgalmas és nagyon látványos film is, amely hűen visszaadja a túra nehézségeit. Tarts velünk, nézd meg ezt is!