A Sikeres Sporthorgász 2019. novemberi tartalmából

Hamarosan az újságárusoknál a Sikeres Sporthorgász novemberi száma! Ízelítő a tartalomból: Az őszi Balaton; Csatornahorgászat; Irány a Lupa!; Viva Centro America; Az őszi Duna ajándékai; Akire minden horgász felnéz; Kapocs, ami összeköt; Fontos az összhang csukapergetésnél.

Az őszi Balaton
Az északi part középső medencéjére esett a választásom, egy olyan helyre, ahol még nem horgásztam. Mivel ezen a horgásztúrán filmet is forgattunk a Fishing&Hunting munkatársaival, a stáb érkezése előtt egy héttel kezdtem meg a horgászatot a számomra ismeretlen pályán. A hét közepén szlovák barátom, Milos Svihorik is csatlakozott hozzám, nem a megszokott módon kezdtem horgászni. Nem kezdtem nagy etetéssel, mivel nem szerettem volna Milos érkezéséig beállítani magam elé a pontyokat. Az volt a tervem, hogy kis, koncentrált etetéssel ismerkedem az előttem lévő területtel. Botonként két-három marék bojlival vágtam neki az első napoknak, a csali pedig egy szem 24 milliméteres, kritikusan kiegyensúlyozott bojli volt. (Csörgő Tamás)

Csatornahorgászat
Minden évben ellátogatok egy csatorna partjára. Ezeken a vizeken a kedvenc időszakom az ősz. Ilyenkor az amurokat és a pontyokat is viszonylag könnyebb megfogni, mert készülnek a téli időszakra. Többször vesznek táplálékot magukhoz, tartalékot halmoznak fel, hogy könnyebben átvészeljék a hidegebb hónapokat. (Jankovich Krisztián)

Irány a Lupa!
A tavon engedélyezett a csónak használata, ezért a behordós módszer mellett döntöttünk, mivel az idős kavicsbánya aljzata sok helyen törésekkel és púpokkal tagolt. Halradar segítségével viszonylag hamar sikerült igazán jó helyeket találni, amit H bójával jelöltünk. Több púpon is találkoztunk vándorkagylóval, ami kiváló természetes táplálékforrás a halak számára, viszont a horgászok dolgát megnehezítheti a fárasztás során, ezért úgy döntöttünk, hogy minden halat csónakból szákolunk annak érdekében, hogy a kagylópad ne vágja el a zsinórt. Információink szerink a bőséges pontyállomány mellett az amurok is szép számmal megtalálhatók a vízben, ezért az etetésemet próbáltam olyan alapanyagokból összeállítani, aminek mindkét halfaj nehezen tud ellenállni. (Paál Norbert)

Viva Centro America
Régóta vágytam már, hogy ezt a keskeny, hosszú földrészt felfedezhessem magamnak, mely összeköti a dél- és észak-amerikai kontinenst. Az itt található országoknak már a nevük említése is megannyi kalandot ígér, és ismerve történelmüket, illetve földrajzi tulajdonságaikat, önmagukban is egy varázslatos, izgalmas utazást feltételeznek. Tavaly novemberben párommal felkerekedve egy hónapot tölthettünk a térségben, Panamától Mexikóig haladva, délről észak felé. A szoros program miatt még nem tudhattuk, hogy lesz-e alkalmunk horgászatra, de terveinkben ez is szerepelt… (Oláh Csaba)

Az őszi Duna ajándékai
Emlékszem, néhány éve, amikor horgásztúrára indultam a barátaimmal, rendszeresen viccelődtünk, mikor áthaladtunk Dunaföldváron a Duna-hídon, hogy itt egy fantasztikus víz, és mi elmegyünk inkább az ország másik végébe horgászni. Aztán ez a viccelődés egyre mélyebbre jutott a gondolataim között, és három éve először váltottam éves engedélyt a hozzám viszonylag közel eső szakaszra. Azóta rendszeresen horgászom ezen a csodás folyón, csónakból és partról egyaránt. Legutóbbi horgászatom alkalmával különleges élményekben részesített a folyó, ezeket a friss tapasztalatokat szeretném most megosztani a kedves olvasókkal. (Haskó Tamás)

Akire minden horgász felnéz
Ami rögtön feltűnik egy magamfajta, átlagos testfelépítésű halandónak, hogy a Lacival folytatott másfél órás beszélgetést nálam rögtön egy körzeti orvosi látogatás követ. Betegállományba vételem indoka: akut nyaktájéki fájdalom miatt kialakult munkaképtelenség. Csillag László barátom, a Walterland–Daiwa Team oszlopos tagja ugyanis 190 centi magas, így legfeljebb a horgászszékemen állva tudnék vele megközelítően egy szinten lenni! És ez az összehasonlítás sajnos csak a testmagasságra vonatkozik. Mert horgászszakmai szempontból viszont oly magasan felettem áll, hogy onnan már maximum csak telefonon tudnék értekezni vele. De egy őt jobban bemutató cikk mindkettőnknek megér némi kompromisszumot. Ő guggol, én pipiskedem, és közben beszélünk… (Straub Dezső)

Kapocs, ami összeköt
A horgászfelszerelést megvizsgálva nagyon sok elemnek kell tökéletesnek lennie, hogy meglegyen a kívánt teherbírás – mert hiába az erős bot, ha gyenge a zsinór. Hiába az erős zsinór, ha gyenge az orsó. Hiába mindezek erőssége, ha nincs megfelelően rögzítve a műcsali. Nos, itt álljunk meg, mert a csalik rögzítése sok gondot szokott okozni… (Lukácsi Béla)

Fontos az összhang csukapergetésnél
Az őszi és téli időszakokban a kishalak nagy rajokba verődve vészelik át a hideget, és a környékükön rendre megtalálhatók a csukák. Ha felfedezzük ezeket a halcsapatokat, azok közelében, szélén kell meghorgászni a vizet. Ha nagy a vízfelület, bizony nehezebb a feladatunk, mert a kishalak vándorolnak, amit a ragadozók is követnek. Ez az időszak abban különbözik az egész éves megszokott pergető pályáktól, hogy nyáron általában akadókat, területeket foglalnak el a ragadozók, amiket meg is védenek, viszont amikor lehűl a víz, elmozdulnak a tartásaikról és követik a táplálékot. (Hodula Tamás)