A Sikeres Sporthorgász 2019. szeptemberi tartalmából

Hamarosan az újságárusoknál a Sikeres Sporthorgász szeptemberi száma! Ízelítő a tartalomból: Fogd a nagyokat!; Vár a BIG RIVER!; Visszavágó; Hosszú, rövid, hosszabb!; Šumbar pocakos pontyai; Egy maroknyi süllőért; Erdei Attila, a legkedvesebb a parton; Busahorgászat feederbottal.

Fogd a nagyokat!
Hamis illúzió azt gondolni, hogy a jól telepített horgásztavak kiemelkedően jó halállománya önmagában garanciát jelent a nagy pontyok fogására, és az ilyen vizeken elég eljutni a kapásokig, és máris biztosak lehetünk abban, hogy tízpluszos halakat fogunk akasztani. Bár rettentően jó és erős a halállománya, nincs ez így a Bázis-tavon sem, ami okozott is némi fejtörést Szabó Bencének a legutóbbi horgászatunkon. (Szarka László)

Vár a BIG RIVER!
A Duna teljes hazai szakaszán szinte mindenhol rengeteg halat fogtak és fognak nap mint nap! Nem egészen négy év elegendő volt, hogy a folyó magára találjon, a halállománya megerősödjön. Ehhez most párosult egy olyan zöldár, ami a legjobbkor jött az ívásra készülő halaknak. Az ártér megtelt vízzel, és sokáig ott is maradt. Ivadékok ezreit látni mindenhol a szélvizekben. A szakemberek legszerényebb becslései alapján is két-három éven belül a mostani hallállomány két-háromszorosával lehet számolni. A legmerészebbek pedig már arról beszélnek, hogy hamarosan nem az Ebróra vagy a Póra kell majd menni, ha szép harcsákat és pontyokat akarunk fogni, hanem ide, a Duna magyarországi szakaszára. (Döme Gábor)

Visszavágó
A Tisza-tó élővizes területének felső szakaszain cserkészek harcsára. Ügyes kis gumihalat táncoltatok a meder rejtekeiben, próbálok kicsikarni egy jó kapást a környéken élő ragadozóktól. Célzottan, tudatosan kerestem fel ezt a szakaszt, idén már sokadjára, mert tavasszal egy mederben feszülő akadó mellől kaptam egy nagyon jó ütést, és sikerült is megszúrnom egy combos harit, mely a fárasztás harmadik percében faképnél hagyott. Akkor nagyon sajnáltam, nagyon bosszantott a kudarc, és talán ez a negatív élmény hoz vissza rendre erre a területre, hiszen úgy érzem, hogy ez a történet ott és akkor még nem ért véget. Szeretnék kedves folyómtól kierőszakolni egy revansot, egy visszavágót. (Oláh Csaba)

Hosszú, rövid, hosszabb!
Ez a furcsa szójáték a pergető botok piacát jellemzi. Mikor elkezdtem pergetni, akkoriban még előfordult az akár 360 centiméteres pergető bot is, a háromméteres már rövidnek számított. Aztán egyre rövidültek a pálcák, manapság már nem kell keresgélni a kétméteres vagy az annál rövidebb botokat sem. De valójában milyen is az ideális pergető bot hossza? (Lukácsi Béla)

Šumbar pocakos pontyai
Kissé kalandosra sikerült a tóhoz való megérkezés, így elöljáróban annyit, hogy még véletlenül se higgyünk el mindent mobiltelefonunk útvonaltervezőjének elsőre. Négyünk készüléke a tóra keresve négy különböző célállomást mutatott, a két legtávolabbi egymástól nagyjából ötven kilométer távolságra volt egymástól…! Ebből választottunk ki egyet, ami egy apró kavicsos, szűk, erdei útra vezetett, amelyen haladtunk 12 kilométert, majd elfogyott az út, amit két hatalmas tölgyfa is jelzett rajta kereszt irányban. Itt még a megfordulás is roppant körülményes volt, majd visszamentünk a köves útig, újraterveztük az útvonalat, és a második találat már helytálló volt: Karlovac mellett közvetlen meg is találtuk a Šumbart. (Haskó Tamás)

Egy maroknyi süllőért
Igazi nyári, 36 Celsius-fokos melegben szálltunk vízre, s éreztem, hogy a korábban jéggé fagyasztott két liter víz jó szolgálatot fog tenni. Bizonyára sokaknak feltűnt, hogy ugyan miért fényes nappal indultunk ragadozót fogni, azonban ennek jó oka van. A holtágon igen sok a csuka, melyek a nap minden szakában esznek. Balin szintén rabol mindenfelé, s ha már látványosan táplálkozik, akkor horogra is csalhatók. A süllő pedig meglepő módon sokszor a legfényesebb órákban aktív, tehát felesleges hajnalban kelni miattuk. (Jakó László)

Erdei Attila, a legkedvesebb a parton
Attila horgászbot nélkül is az egyik legkedvesebb srác a parton. Azt hiszem, ha nem lenne háromszoros világbajnok, akkor is a szívembe zárnám mindig mosolygós, cserzett arcát, soha nem kapkodó, minden pillanatban segítőkész egyéniségét. Ha rácsörgök, ő biztosan visszahív, ha találkozót kérek tőle, neki mindig lesz rám fél órája! Azt hiszem, az ilyen típusú embert jobb helyen barátnak nevezik! (Straub Dezső)

Busahorgászat feederbottal
A busa nem tartozik azon halak közé, amelyre célzottan horgásznak, ennek ellenére ahol sok van belőle, gyakran akad horogra. Ez általában a véletlen műve, és a horog csak ritkán van a hal szájában, inkább a testében akad meg. Pedig lehet célzottan, sportszerűen is busát fogni, még ha nem is olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. Néhány publikációt olvastam is erről, de komolyabb anyagot még nem láttam róla, így Zolival belevetettük magunkat a busázás rejtelmeibe, hogy elkészítsünk egy különleges anyagot, amelyből ti is meríthettek ötleteket. (Sipos Gábor)