Az Energoteam csónakmotorok minden csónakos horgász számára komoly segítséget nyújthatnak, főleg olyan vizeken, ahol más motor használata nem is engedélyezett, de a horgászhelyek diszkrét megközelítése, a halk cserkelés ezzel a segédeszközzel bárhol megvalósítható! A motorba beépített digitális akkuteszter révén mindig pontosan nyomon követhető, mennyi utat tehetünk még meg a motorra kapcsolt akkumulátorral.
Üzembe helyezés
Helyezzük a motort a csónak farára, majd a rögzítő csavarokkal erősítsük a fartükörre!
A motor dőlésszögének beállításánál az egyik kézzel fogjuk meg a motor fejét, másik kezünkkel tartsuk benyomva a piros színű biztosító csapot egészen addig, míg a megfelelő szöget el nem érjük. Ekkor engedjük ki a biztosító csapot, majd győződjünk meg arról, hogy a motor stabilan áll.
Vigyázat!
A motor dőlésszögének beállításakor soha ne érjünk a csigához, mert sérüléseket okozhat! A csónak kikötésekor ügyeljünk arra, hogy a motort döntsük előre, nehogy a csiga megsérüljön. A motor leszerelésekor ügyeljünk arra, hogy az le legyen kapcsolva az akkumulátorról.
Csatlakoztatás az akkumulátorra
Csatlakozás előtt győződjünk meg arról, hogy a motor ki van kapcsolva.
Csatlakoztassuk a piros vezetéket az akkumulátor + pólusára, majd ezután csatlakoztassuk a fekete vezetéket az akkumulátor - pólusára. Ellenőrizzük a csatlakozókat, hogy fixen rögzítve legyenek, mert ennek hiánya a motor helytelen működését okozhatja.
A motorokhoz ajánlott úgynevezett munkaakkumulátort beszerezni, a legjobb teljesítmény elérése érdekében.
Ajánlott a piros kábelt megszakítani, és beépíteni a motor és az akkumulátor közé egy 50 Ah-ás biztosítékot.
Mélységállítás
Fogjuk meg a motor szárát egyik kézzel, lazítsuk fel a mélységállító csavart, majd engedjük le a motort a kívánt mélységbe. Ezután rögzítsük a mélységállító csavarját.
Kormány érzékenységének állítása
Szorítsunk, vagy lazítsunk a kormány rögzítőcsavarján annyit, hogy a kormány kényelmesen kezelhető legyen.
Sebességszabályozás
A teleszkópos irányítókar 16cm-re kihúzható. A sebességszabályzó a forgatható irányítókarba van építve (5 előre, 2 hátra). Tekerje az irányítókart az óramutató járásának megfelelően az előremenethez, ellentétes irányba pedig a hátramenethez.
A kar semleges állásában a propeller automatikusan megáll.
Csiga cseréje
Mindig kapcsoljuk le a motort az akkumulátorról a csiga cseréje előtt!
A csiga levétele
Lazítsuk ki, majd távolítsuk el a csigát rögzítő anyát a mellékelt kulccsal, ügyelve arra, hogy közben a csiga ne forogjon el. Ne próbáljuk az anyát kalapáccsal, vagy egyéb hasonló szerszámmal lazítani, mert az a motor, vagy a szár sérülését okozhatja.
Miután az anyacsavart levettük, a csiga könnyen levehető a tengelyről.
Az új csiga felhelyezésekor ügyeljünk arra, hogy a rögzítő stift befeküdjön a neki kialakított helyre, ellenkező esetben a csiga nem rögzíthető biztonságosan.
Ha a motor teljesítménye gyengül, vagy a motor hangosabban üzemel, minden esetben ellenőrizzük hogy a motor nem tekert-e fel damilt, vagy hínárt.
Ebben az esetben azonnal állítsuk le a motort, és távolítsuk el a rátekeredett idegen dolgokat, mert ezek a motor károsodását okozhatják.
Használat után mossuk le a motort, főleg sós vízi használat után.
Ajánlott akkumulátorok
Zselés munkaakkumulátor, 80Ah
Hasznos tanácsok
Kerülje a motor szárazon való járatását, mert az a motor károsodását okozhatja!
Védje az irányító központot a beázástól.
Soha ne csatlakoztassa a motort az akkumulátorra fordítva, mert ez a sebességszabályzó elektronikát tönkreteheti.
Kikötéskor a motort emelje ki a vízből, hogy az ne ütődhessen neki a köveknek, mert az a szár és a csiga sérüléséhez vezethet.
Sós vízi használat után mindig mossuk le a motort.
Ha menet közben bármi történik a motorral, azonnal csatlakoztassuk le az akkumulátorról.
Soha ne nyúljunk a forgó csigához.
Model | Sebesség | Hajó max. | Szárhossz | Súly |
ET30 | 5/2 | 850 kg | 1,64 m | 6,30 kg |
ET34 | 5/2 | 1100 kg | 1,64 m | 6,78 kg |
ET 44 | 5/2 | 1350 kg | 2.00 m | 9.55 kg |
ET 54 | 5/2 | 1750 kg | 2.00 m | 10.00 kg |
Model | Sebesség/Amper | Telj. (W) | Tolóerő (lbs) | Tolóerő (kp) |
ET30 | ||||
1. / 9 A | 80 | 7,0 lbs | 3,20 kp | |
2. / 11 A | 100 | 9,2 lbs | 4,20 kp | |
3. / 15 A | 130 | 13,2 lbs | 6,00 kp | |
4. / 19 A | 150 | 15,8 lbs | 7,20 kp | |
5. / 32 A | 180 | 28,0lbs | 12,80 kp | |
ET34 | ||||
1. / 9 A | 77 | 6,6 lbs | 3,00 kp | |
2. / 11 A | 101 | 7,4 lbs | 3,40 kp | |
3. / 16 A | 139 | 13,2 lbs | 6,00 kp | |
4. / 20 A | 162 | 15,8 lbs | 7,20 kp | |
5. / 40 A | 215 | 34 lbs | 15,40 kp | |
ET44 | ||||
1. / 12 A | 105 | 8,8 lbs | 4,00 kp | |
2. / 14 A | 126 | 11,0 lbs | 5,00 kp | |
3. / 25 A | 220 | 22,0 lbs | 10,00 kp | |
4. / 28 A | 237 | 25,9 lbs | 11,80 kp | |
5. / 52 A | 290 | 44,0 lbs | 20,00 kp | |
ET54 | ||||
1. / 16 A | 147 | 9,25 lbs | 4,20 kp | |
2. / 18 A | 167 | 11,45 lbs | 5,20 kp | |
3. / 34 A | 270 | 22,47 lbs | 10,20 kp | |
4. / 38 A | 290 | 26,43 lbs | 12,00 kp | |
5. / 72 A | 365 | 53,84 lbs | 24,47 kp |
-