Könnyűpergetős SPRObálkozások

Az egész úgy kezdődött - még mielőtt Csaba barátom, soraival megelőzne... -, hogy szert tettem egy valóban kézre álló, nagyon finom kis pergető botra. Baráti társaságom - Zsolt és Csaba - két táborra szakadt: egyiküknek szintén "álom" volt a píce, másikuk pedig teljesen indokolatlannak tartotta, főleg annak 2,4-es hosszát. Néhány sügeres napnak el kellett telnie ahhoz, hogy az "egyszemélyes ellentábor", azaz Zsolt is megbékéljen új motyómmal. Pedig meggyőző volt - főleg, amikor a vékony, dinamikus bot úgymond kierőszakolt - hathatós közreműködésemnek köszönhetően - egy majd kettes csukát a sügerek mellől. Igenis, csatornákon, holtágak partjait bóklászva van létjogosultsága a kimondottan "sügeres-lájgtos" fölszerelésnek!

Az érzékeny de kellően gerinces spicc természetesen SIC gyűrűben végződik

Szóval, Csaba belezúgott a sügis-karakterű szerszámba. Mivel az én botomból egész egyszerűen lehetetlen lett volna többet beszerezni, maradt a kutakodás - milyen pálca lehet még jó? Nem állt túl sok bot rendelkezésre: bizonyos árkategória fölé barátom nem ment volna, illetve túl sok márka sem kínál könnyű botokat a "lájgtos" módszerhez. Pont azon töprengtem, milyen bot is kellene, illetve a közelgő fórumtalálkozó is fejemben zsibongott, és azt hiszem, éppen fölléptem a netre. Ahol a Portálon akkortájt volt újdonság a SPRO Exclu sorozata. Lecsekkoltam az Áruház kínálatát, s természetesen csörögtem Csabának rögvest. Pár napon belül úgyis megyek Halasra, hozzak-e neki egy botot, ha azt magamnak is elhoznám?

Dobósúly-tartomány: 5-25 gramm. Mindenre jó!

A Haldorádó Horgászboltban "egészen véletlenül" akadt megfelelő, kinézett darab. Kibontva, kézbe véve, majdnem annyira tetszett, mint a saját 2,40-sem. Magammal vittem hát, ki a boltból egy hozzá passzoló SPRO Blue Arc 9200-as orsóval. (Mert egyrészt ez illett rá, másrészt barátom ilyent szeretett volna) És egy mellékzönge: mind Balaskó Norbi, mind Patek és Endrődy Balázs, kézbevétel után elismerően nyilatkozott a választott motyóról...

Megvolt a fórumtalálkozó, lement a verseny másnap, én pedig Michnay Gusztihoz (Öreghez) és Pipis Lacihoz csapódva jutottam el Békéscsabára. A történet ott ér(t) véget, hogy egyrészt a cuccot leadva - pluszban egy tekercs 0,10-es PowerPro-ra is rábeszéltem Csabát -, másrészt egy pecát lebeszélve tértem haza. Őszintén megmondom, rendkívül kíváncsi voltam, mit produkál majd az új szerzemény, illetve az én tenyerem is viszketett rá néhány dobás erejéig...

Nem is hiába. A bot ugyanis elképesztően könnyű, köszönhető ez egyrészt a csekély önsúlynak, másrészt a kiváló súlyeloszlásnak. A választott felszerelés valami nagyon harmonikus. Némileg irigykedve adtam vissza gazdájának...

Felszerelés, amit szerencsés kézzel választottam Csabának

És szóhoz engedem végre barátomat, Csabát is:

Régóta vágytam, egy igazi könnyű, leginkább sügeres pergető felszerelésre...

Az orsót én választottam, döntésem egy SPRO Blue Arc 9200-re esett. Elég meggyőző volt, amit Benyhe János (benyus) gyorstesztjében olvastam; a 8+1 csapágy, négyszeresen lassított dobemelés, a fémből készült belső anyagok, valamint ház, rotor, és dob.

A bot kiválasztása egy kicsit kócosabb volt. A békéscsabai horgászboltokban hosszas keresgélés után sem találtam kedvemre valót. Így hát megbíztam Gábort, aki akkor már a Haldorádó-fórumra készült, hogy nézzen nekem egyet Kiskunhalason. Barátom pedig egy 2,40 m-es, 5-25 g dobósúlyú SPRO Exclu Spin botot választott.

Minden együtt: érzékenység, erő és dinamika. Ez a SPRO Exclu Spin!

A bot anyaga IMS 90 carbon, a súlya csak 157 gramm, természetesen SIC gyűrűkkel szerelték. Gyűrűi egytalpasak, amit az ember "elvár" egy igazán könnyű pálcától. A dupla talpú gyűrűk - kevesen tudják, hogy - merevebbé teszik a botot, amely egy ilyen finom pergetőnél különösen szembetűnő volna! A cimbora hazafele jövet rám csörgött, hogy találkozzunk a munkahelye előtti parkolóban, s át is adja majd nekem a cuccot. Egy érdekesség, a bothoz olyan kemény tokot ad gyártója, hogy minden további nélkül rá is lehet állni, ezt barátom demonstrálta, nekem meg égnek állt az összes hajszálam. Még aznap délután összeraktam a felszerelést, és másnap már azzal indultam bevetésre. Első alkalommal sajnos nem sikerült halat fogni a bottal, de már akkor le voltam nyűgözve "kis" pálcám adottságaitól. Nagyon érzékeny, a legkisebb műcsalikat is nagyon jól lehet vele vezetni, de kellően gerinces és van benne annyi kraft, hogy akár egy 3-4 kg-os halat is könnyedén ki lehessen vele venni. És ami nálam nagyon fontos, jó a markolata, szinte a tenyerembe simul. Az orsót is rögtön megkedveltem, nagyon szépen rakja a zsinórt. Könnyedén fut, és ami a legfontosabb precíz, finoman állítható, megbízható fékje van. El is döntöttem gyorsan, ha legközelebb megyünk, már csak ezt a felszerelést viszem magammal.

Az egyre gyakrabban visszaköszönő \'felsőkategóriás\'. Érdemes odafigyelni rá - nem a külcsín, hanem a belbecs dominál

Alig vártuk, hogy leteljen a telepítési tilalom (ami világos: potyka és kárász kerül a holtágba, utána általános és teljes horgászati tilalom... de ezt hagyjuk), és mehessünk horgászni. A szokásos trióhoz (Gábor, Zsolti, jómagam) negyedikként Balázs is csatlakozott. Este 8 óra fele értünk ki. Az első óra eseménytelenül zajlott. A jól bevált helyeken próbálkoztunk, ki így, ki úgy. Kilenc óra magasságában támadt egy építő ötletem, ha a felszíni wobblerekre nincs érdeklődés, kipróbálok egy süllyedőt. Felcsatoltam hát egy Rapala CDJ-7-GFR-t. Dobás után megvártam, míg a fenékre ér, és lassan kezdtem bevontatni, kicsit spiccel megemelve, időnkét a fenékre visszaengedve. Az egyik visszaengedés után éreztem, hogy elakadtam, kicsit meghúztam, mire a hínárnak vélt valami megindult. A védekezése alapján azt gondoltam, hogy csukszi lesz, nekem meg nem volt előkém. Ezért próbáltam minél gyorsabban felhúzni, és mikor megláttam a tüskés hátát, nagyon megkönnyebbültem. Gyorsan engedtem is a féken, hogy ne csápoljon annyira. Kiemelés után Zsolti meg is jegyezte, nem úgy néztem ki, mint aki ura a helyzetnek... A sütyit egyébként bő 2 kilósnak saccoltuk. A visszaengedés most elmaradt, rég ettem már süllőt. Aznap este Zsolti fogott még két, én pedig egy kisebb sütyit.

Az a \'bizonyos\' kettes tettes. Rosszkor SPRObálkozott... rajtavesztett!

Mindent összevetve én azt gondolom nagyon jól jártam ezzel a felszereléssel. Elfogadható áron (bot: 11.250 Ft, orsó:18.900 Ft, együtt is "csak": 30.150 Ft) van egy nagyon jó botom és orsóm. Hasonló orsót, például egy Shimano Biomastert nem kaptam volna 40 ezer Ft alatt. Aki a közeljövőben tervez bot- vagy orsóvásárlást, vagy egyben a kettőt, számoljon a SPRO- val!