Rekordlistás leánykoncér

Egy ritka és ettől az évtől szigorúan védett(!) dunai hal akadt Pintér Zoltán horgára. A gyors és kíméletes mérlegelés után, készült egy remek fotó is a halról, amely bizonyítja a fogás tényét. Ezután kifogója, visszahelyezte éltető elemébe a gyönyörű halat. A rekordlistát áttanulmányozva kiderült, hogy ez a hal 8 dekával nagyobb, mint Pénzes István 1996-ban kifogott koncérja. Tehát új magyar rekordról van szó!

A kifogott hal és helyszín adatai

Rekordlistás hal: leánykoncér
Súlya: 2.400 g
Hossza: 47 cm
Kerülete: 38 cm
A fogás helye: Duna folyó - Dunaföldvár
Ideje: 2002.10.01.

A fogás körülményei

Gyula barátommal ellátogattunk Dunaföldvárra. Több nagytestű márna kifogásáról szóló hír jutott el hozzánk. Mi is ezek közül szerettünk volna néhányat kifogni. Pirkadatkor érkeztünk meg a kiszemelt horgászhelyre. Mindketten rakós bottal horgásztunk. Kizárólag Gyula etetett felettem. Én jó 4-5 méterrel lejjebb ültem, de szinte minden felúszó halat "letartoztattam". Ezek szép paducok és jászkeszegek voltak. Márna azonban elvétve sem akad egyikőnk horgára. Késő délután, amikor az etetés intenzitása lényegesen alább hagyott, ekkor akasztottam az első márnát (vagy pontyot?). Ez azonban megállíthatatlanul robogott a Duna közepe felé. Majd ezt egy újabb, majd egy még újabb tengeralattjáró követte. Esélyem sem volt a halakkal szemben, pedig a MILO Toledo Carp botba 1,8 mm vastag gumit fűztem, és az előkém az utolsó halnál már 0,18 mm vastag volt. Felmérgeltem magam a történteken, és elővettem a feederbotomat. Nos ezzel már nem hibáztam el szinte egyetlen halat sem. Igaz kapás ritkábban jelentkezett, de ami horogra akadt, az kijött. Ezzel fogtam kettő márnát 2 és 2,35 kg súlyban és kettő leánykoncért. Az egyik 1,55, míg a másik 2,4 kg súlyú volt. Ezek a halak az etetés alatt 15-20 méterre kaptak. A legnagyobb és egyben legkurrensebb halam a hatalmas leánykoncér, szinte már teljesen sötétben kapott. El nem tudtam képzelni, hogy mekkora lesz. Az első kettő hal (márna) erejét messze túlszárnyalta. Az utolsó pillanatig küzdött.

Érdekességként megemlítem, hogy ugyanitt tavaly, ekkortájt szintén sikerült fogni néhány szép koncért, így nem ért teljesen váratlanul, az év ezen időszakában felbukkanó ritka vendégek jelenléte. Az azonban engem is megdöbbentett, hogy milyen vaskos és jó súlyban volt az "öreg". A mérlegelés és fotózás után visszahelyeztem a vízbe (mindkét!) leányhalat.

Hazaérve, még az éjszaka folyamán fellapoztam a horgászújságokat és kiderült, hogy az eddig kifogott és bejelentett leánykoncérok között ez a legnagyobb! A régi csúcsot Pénzes István tartotta 2.320 gr-al. A dolog érdekessége, hogy ő is Dunaföldváron fogta halát.

Az alkalmazott szerelék leírása

3,9 m hosszú Spro Inotec feeder M/H a legerősebb spiccel szerelve. Az orsó - Spro Freeliner DL 740 - dobjára 0,20 mm vastag Gamakatsu Super G-Line zsinórt tekertem. A horogelőke 0,18 mm vastag Tubertini Dragon volt. Horog: Gamakatsu 2260 B 12-es. A végszereléket az akadós terep miatt a lehető legegyszerűbben próbáltam összeállítani. Egy oldalfülbe hurkoltam a kb. 1 méter hosszú horogelőkét. A főzsinór végére kötött tányérólom súlya 50 gr volt.

Köszönjük a bejelentést, amiért hamarosan postázzuk a PLATIL damil ajándékcsomagot!