Banax Helicon 400G gyorsteszt

Banax Helicon 400G gyorsteszt

A különböző tesztalanyok kiválogatósa során, arra is ügyeltünk, hogy ne csak a pergetőhorgászok csemegézhessenek. Most, elsősorban a sportszerű pontyhorgászat kedvelőinek szeretnénk a kedvébe járni. A Banax Helicon 400 G nyeletőfékes orsót nem érheti az a vád, hogy extravagáns megjelenésével akar hódítani. Lássuk, mi rejlik a tartózkodó külső mögött!

Banax Helicon 400G - rövid bemutatás

Csapágyszám:

5+1

Visszaforgásgátló:

fokozatmentes

Fékrendszer:

elsőfék + nyeletőfék

Áttétel:

5,1:1

Súly:

490 gr

Zsinórkapacitás:

180 m / 0,33 mm

Dob anyaga:

könnyűfém (alumínium ötvözet)

Ház anyaga:

műanyag

Tartozék:

grafit pótdob

Hajtókar:

gombnyomással lehajtható

Ár:

19.500 Ft

Gyártó honlapja:

www.banax.co.kr

Az orsó háza és talpa műanyagból készült, stabil, masszív. Zsinórvezető görgője az elvárásnak megfelelően golyóscsapágyazott, és kemény bevonattal van ellátva. A felkapókar átváltásához szükséges erőt nyomórugó biztosítja. Az átváltás könnyű, csendes, problémamentes.

A nyomórugó egy életen át kiszolgál

Zsinórcsévélése egyszerűen példás, a legirigyebbek sem találnak benne hibát! Fonott zsinórral is nyugodtan használható.

Ez tökéletes!

Az elsőfék legnagyobb fékereje 2,5 kg, szabályozási tartománya 2 fordulat. A fékhatás jellemzően egyenletes, csak az utolsó fél fordulatot követően érzékelhető csekély ingadozás. A fékbetétek anyaga vegyes: egy filcből, kettő pedig teflonból készült.

A \'vegyes\' elsőfék

Az elsőfék állító csavarja kissé mélyen ül, nem kifejezetten jó rajta a fogás, ráadásul beszorítás közben szakaszosan, akadozva forog. Szerencsére ezek a körülmények, a fék működésére semmiféle hatással nincsenek, csupán beállítás közben zavarhatják némiképpen a komfortérzetünket.

A fékrendszer egyetlen hibája, a mélyen ülő állítócsavar

A nyeletőfék teflon betétes, közel két fordulat szabályozási úthossz jellemzi. Kiengedve szabadon forog, beszorítva éppen megtartja a zsinórnál fogva az orsót, ha lassan, óvatosan emeljük fel. A nyeletőfék átváltása könnyen megy. Kicsit hangosabbat klattyan, mint a felkapókar, de cseppet sem zavaró.

Mebízható és precíz nyeletőfékrendszer

A "gépházban" a Banax Si sorozatánál már megismert szerkezeti elemeket fedezhetjük fel. A meghajtást öntött tányérkerék - bronz csiga erőátvitel révén valósították meg, a dobemelést a tökéletes zsinórcsévélés biztosító vonótengelyes mechanika (worm gear) végzi. A dobtengely végigfut a hajtómű házon, és a nyeletőfék jóvoltából hátul is meg van támasztva. Ez a kialakítás, az elsőfékes modellekhez képest, fokozott stabilitást kölcsönöz az egész meghajtó rendszernek.

A fokozatmentes visszaforgásgátló, zárt házban kapott helyet. Akcióban a négy görgő, a bronz főtengelyt körülfogó acél hüvelyt szorítja meg. Ha valaki netán Banax orsója házilagos karbantartásra adná a fejét, a visszaforgásgátló szétszedését inkább mellőzze. Egyrészt, mert nem szorul különösebben karbantartásra, másrészt pedig nem megy magától értetődően a görgőket tartó papírvékony lemezrugók visszahelyezése sem (a Banax Si 700 tesztjében ugyanez szétszedett állapotban látható).

A fokozatmentes visszaforgásgátló, zárt házban kapott helyet

A csapágyazást mindkét oldalon zárt golyóscsapágyak biztosítják a hajtókar két oldalán, a rotor tengelyén és a vonótengely egyik végén, hasonlóan a bemutatott Si modellekhez. Az illesztések megfelelőek, a hajtókar és a rotor kotyogása egyaránt elhanyagolható mértékű.

Összegzés

A Banax Helicon egy "jó mindenes" orsó, amely szerkezete és kivitelezése alapján a bojlis, fenekező és rablóhalazó horgászmódszereken túlmenően, az intenzívebb igénybevételt jelentő pergetéshez is ajánlható. Tartós és megfizethető darab. Ár-érték arányát tekintve, igazán figyelemre méltó.

* Amennyiben nem jelennek meg a kommentek, úgy szükséges a böngészőben bejelentkezni a Facebook profiljukba!

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.