VIII. Haldorádó Baráti Kör Horgászverseny beszámoló

Végre eljött a várva várt nap, szeptember elseje! Sok diák rémálma, nekünk, „Haldósoknak” kicsit másért volt fontos ez a nap. Immár nyolcadszor versenyezhettünk, találkozhattunk a vízparton. Mint minden eddigi versenyünk, ez is kicsit más volt, mint az előzőek. Új helyszínen, a biatorbágyi Peca-tavon mérhette össze tudását a 28 versenyzőből álló mezőny. A szervezés is eltért az eddigiektől: a KisB család külföldi útja miatt a szervező csapat létszáma felére csökkent. Izgultunk nagyon, hogy jól sikerüljön minden.

Kora hajnalban az eget figyelve reménykedtem a jó időjárásban, fújdogált a szél, kicsit felhős, szomorkás idő volt. Az autó fullra pakolva várakozott az udvaron. Még egy utolsó leltárt csináltam indulás előtt, aztán irány Biatorbágy.

A parkolóban már sokan vártak, picit megkéstünk. A régi csapat új arcokkal színesedett, többeknek ez volt az első Baráti Kör versenye. Remélhetőleg még sokszor fogjuk őket látni!

Sorsolás előtt

Igazi versenyhangulat töltötte be a levegőt, ki az autóját szabadította meg a terheitől, ki keverte a titkos etetőanyagot, sokan beszélgettek, viccelődtek.

A kocsikból két horgászboltnyi felszerelés került elő, hatalmas vödör etetőanyag húzta sokunk kezét. Míg Mariann regisztrálta a versenyzőket, addig KisB-vel kijelöltük a pályát… mert hogy KisB, mégis ott volt, nem külföldön, mivel az utolsó pillanatban az autójának elektronikai gondjai akadtak, nem tudott elutazni. Jól is jött a segítsége!

A versenyre a Peca-tó napijegyes részét, azaz a fél tavat rendelkezésünkre bocsátotta az egyesület vezetősége. Nagyon kellemes látvány ez a kis tó, igazi családias hangulatot áraszt. A napijegyes részen padok várják a horgászokat. Éjjelre pedig ki is lehet világítani a partot.

Jobbra a tó, balra a Benta-patak

Időközben megérkezett Nigro, és utána már senki nem szokott jönni… :o) Megkezdtük a sorsolást, majd a húzott rajtszámmal a zsebében mindenki elfoglalta horgászhelyét. Lázas készülődés: szerelés, mélységmérés következett.

A pályát - már megszokott módon - három szektorra osztottuk, a két szélsőben 9-9, a középsőben 10 versenyző küzdött a minél jobb eredményért.

Fél nyolckor megszólalt az etetést jelző duda. A tó tápanyagtartalma megduplázódott… :o) Szegény halak, ekkora szőnyegbombázást...

Az előző teszthorgászatok tapasztalataira alapozva két etetést csináltam, egyet a parttól 7 méterre a spiccbotnak, egyet kb. 35 méterre a matchbotos, majd a 2. körben a feederes pecához. A tesztek során a parti etetés rengeteg kárászt adott, szinte már a snecizéshez hasonló ütemben tudtam fogni a kisebb kárászokat. A nyolc órakor felhangzó dudaszó után a spiccbottal kezdtem a versenyt. Az úszó „belefagyott” a vízbe, meg se rezdült. Valami oknál fogva elpártoltak a halak a parti sávból. Hamar feladtam, váltottam matchre, a többiek is a tó közepe felé horgásztak.

Beindult a halfogás, de egyelőre csak a tóban élő rengeteg kárász közül fogott a csapat. Pontyról, amurról nem lehetett hallani.

A mellettem ülő Datcommal nagy csatát vívtunk, hol ő, hol én húztam a kárászt. A szélső, 29-es helyen Gucsi beleakadt egy szép amurba, ami meghozta neki a szektor egyet. Az úszós forduló legnagyobb, 3930 grammos halát Mészáros Róbert fogta.

Gucsi és a szép amur

Pontosan délben véget ért az úszós forduló. Szinte mindenki fogott halat: volt, aki többet, volt, aki kevesebbet. Sajnos a fogás a teszthorgászatok szintje alatt maradt. Míg mérlegeltünk, a többiek már a feederes versenyre készültek.

Az első forduló eredménye:

Mészáros Róbert
Néder Attila
Guti Zoltán

Közben úgy elszaladt az idő, hogy csak épp elő tudtam készülni a következő fordulóra.

A feeder és picker botoké lett a főszerep, ami nem volt a legjobb módszer a vízközt kapó halakra. Sokan felismerték ezt, és keményebb gombócokkal próbálták a fenékre csalogatni őket.

Voltak, akik igen hosszú előkén technopufi-csonti szendviccsel, lebegtetve próbálkoztak, de végül a kukorica hozta meg a legjobb eredményeket.

Szépen gyűltek a halak, igaz, csak az apraja volt aktív, pedig sokunk a pontyoktól remélte a jó eredményt.

Az égen sötét felhők gyülekeztek, kezdett erősödni a szél. Egy darabig reménykedtem, hogy elkerül minket a vihar, de az első esőcseppek tudatták, nem! Jó félórás zápor következett.

Duba 20,61 másodperc alatt futotta le a 400 métert (a kocsihoz sietett az ernyőért és vissza), a rövid távú futóversenyt simán megnyerve… :o)

Amolyan „mintha dézsából öntenék” zuhi volt. Egy-egy ernyő alatt négyen-öten elfértünk. Szerencsére ahogy jött, el is szaladt, pár hektoliter vizet maga után hagyva.

Mint később kiderült, Kiss Bélának az eső hozta meg a halat, egyben a fenekező szektor egyet is.

A zivatarban fogta a 15.420 gramm halat. Négy szép amur és egy potyka került a mérlegelő szákba.

A nyerő teríték

Mellette Dudás Béla sem tétlenkedett, 10.010 grammal a szektor második helyén végzett.

Béla szép amurja

Holi
Dunaparti

… és a végeredmény:

Úszós első helyezett: Mészáros Róbert 6560 gramm.

Fenekező első helyezett: Kiss Béla 15420 gramm.

A legnagyobb halat - egy 4060 grammos amurt - Kiss Béla fogta.

Az abszolút verseny végeredménye:

1. Mészáros Róbert 11.180 gramm
  2. Borsos Gábor 7220 gramm
  3. Guti Zoltán 5330 gramm

A győztesek

Gratulálok a győzteseknek!

Mindenkit szeretettel várunk a következő, IX. Haldorádó Baráti Kör Horgászversenyre! Ennek időpontja 2007. október. 21., a helyszín Velencei-tó, Sukoró, evezőspálya. Már sokan neveztek, ha Te is szeretnél részt venni, klikk ide!