Harcsafogó verseny, ahogy én láttam

Az elmúlt évben csak egyetlen harcsafogó versenyre tudtam elmenni, de talán ez a legrangosabb volt! Így az idei első versenybeszámolóm, értékelésem erre korlátozódik. Ez a negyvennyolc órás András Zoltán EUROHOLD harcsafogó emlékverseny volt a Szelidi tavon.

Rendkívül nagy érdeklődés mellett immár harmadszor rendezték meg a Szelidi-tavi harcsafogó versenyt. A szervezés és a lebonyolítás hagyományosan tökéletes volt. Az eredmény sem maradt el, közel 120 kg harcsát fogtak a versenyzők.

A csapatok bevetésre készen

A szervezők vágya is teljesült, végre egy kapitális harcsa is horogra akadt, ami 51,5 kg-os volt. Ez a verseny elején fogott harcsa megosztotta a 94 csapatból álló mezőnyt. A kétfős csapatok egy részét lehangolta, nyomasztotta a több, mint 50 kg-os előny, viszont a többséget új taktikára sarkallta ez a korán jött gyönyörű harcsa. Sokan nagytestű csalihalra váltottak és azt a nád előtti sekélyebb részeken kínálták fel, ami egyébként a legtöbb harcsát adó terület volt idén, szemben a múlt évi mederben bevetett fenekezéssel.

A legfogósabb harcsa csalik egyike a lótetű

A mi taktikánkon nem kellett változtatni, mivel mi minden versenyen a lehető legnagyobb testű csalihallal horgászunk, mert a harcsáknak csak a java izgat minket, függetlenül a verseny kimenetelétől. Azért ez nem azt jelenti, hogy nem szerettünk volna versenyt nyerni, hisz minket is csábítottak az értékes díjak. A helyezettek több komplett harcsázó felszerelést, ajándékot vihettek haza a szponzorok és a támogatók jóvoltából.

A díjazás, a verseny rangjához méltó

Egyébként mindez nem változtat a véleményemen, hogy számomra a harcsázás nem versenykategória. Felmerül a kérdés a nyilvánvaló ellentmondás láttán, hogy miért megyek el, mégis minden harcsafogó versenyre, ha tehetem. Egy-egy versenyen rengeteg információhoz juthatunk, viszonylag rövid idő alatt. Feltérképezhetünk, megismerhetünk egy új tavat, új vagy általunk nem használt módszereket láthatunk, ismerhetünk meg használat közben. Következtetéseket vonhatunk le a kapások és fogások helyéről, idejéről és a legfogósabb csalikról.

Nem tudott ellenállni a nadálycsokornak ez a harcsa

Gondoljunk csak bele, ezen a versenyen egyidőben 188 bot volt bevetve, a legkülönbözőbb helyeken sokféle csalival. Még egy fontos érv a versenyek mellett! A résztvevők az ország minden tájáról jönnek, híreket hoznak az általuk horgászott tavakról, folyókról, számunkra ismeretlen horgászvizekről. Ismeretségeket, barátságokat köthetünk! Én is több kiváló harcsahorgásszal ismerkedtem meg, s azóta is baráti kapcsolatban vagyok velük. Ez a verseny is bizonyította számomra, hogy fontosak a harcsafogó versenyek.

Az Ultrabite-al ízesített harcsa csalik fogóssága többszöröse, mint a natur csaliké

A csapatok 38 db harcsát mérlegeltek 116,1 kg összsúlyban.

Fekter Mátyás és Kovács Gábor kapitális harcsájukkal megnyerték a versenyt (51.501 pont)

A második helyet Vajda Szabolcs és Kardos Dániel szerezte meg. (14.156 pont)

A harmadik helyet Katona Ferenc és Iván Péter tudhatta magáénak. (10.409 pont)

A Szelidi-tó most sem fukarkodott harcsáival és sok kellemes élménnyel ajándékozta meg a résztvevőket.

Terítéken a versenyen kifogott legnagyobb harcsa, néhány apróbb kíséretében

Mi Kovács Tibor csapattársam jóvoltából a második éjszakán fogott harcsával a középmezőnyben végeztünk. Jó harcsát most sem sikerült fognunk, bár az esélyünk megvolt rá. Igen jó halak voltak a közelünkben, de az a kis szerencse, most nem állt mellénk. Talán az idén! Már most tudjuk, hogy ott leszünk Szeliden, ezen a színvonalas harcsafogó versenyen!