Szisztematikusan haladva a különböző végszerelék-elemek és alternatívák között, a PB Products csapata segítségével sorban ismerkedhetnek meg az érdeklődők a leghatékonyabb felhasználási praktikákkal. Ebben a részben egy speciális fix kialakítású, mégis könnyedén szabadfutásúvá váló ólomklipszes összeállítást mutatnak be. Érdemes ismét velük tartani!
Hit & Run X-Safe Lead Clip System
Ez a végszerelék teljes egészében a Hit & Run X-Safe ólomklipszre épül. A PB Products új generációs ólomklipsze minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amivel a korábbi PB vagy épp más gyártók klipsze rendelkezett, ez azonban egy olyan újítást is tartalmaz, ami szabadalommal védett! Ezt a kiegészítőt 3 módon lehet használni. Hogy melyek ezek, azt a következő sorokban Szalai Árpád fogja ismertetni a rendszer minden fontos összetevőjével és elkészítési mozzanatával együtt. Elmondása szerint, ha a PB Products széles palettájáról három sikerterméket ki kellene választania, ez az ólomklipsz biztosan szerepelne köztük!
Az első a fél fix szerelék, amikor is a forgókapcsot bepattintjuk a klipszbe, de egy hirtelen húzásra (pl. ha a hal megugrik) az könnyedén kijön, és csúszóvá válik a szerelék. Az így kapott csúszó szereléket akadós pályán is sikeresen használhatjuk, mivel ha elakadunk a hallal és a főzsinórunk esetlegesen elszakad, akkor nem kell attól tartanunk, hogy a hal cipeli majd a súlyt, mivel az abban a pillanatban lecsúszik végszerelékünkről.
A Hit & Run X-Safe Lead Clip System alapú végszerelék elkészítéséhez szükséges összetevők:
- PB Products Hit & Run X-Safe Lead Clip System (speciális ólomklipsz)
- PB Products Hit & Run Tailrubber (gumi zárósapka ólomklipszhez)
- PB Products Silk Ray - 45 lbs Weed (anyagában ólmozott előtétzsinór)
- PB Products Hit & Run Flexi Speed Swivel (speciális forgókapocs)
- Tetszőleges méretű, forgóval ellátott ólom
A komplett, kész végszerelék egy forgókapocsból, egy Hit & Run ólomkapocsból, egy hozzá való gumi zárósapkából, egy forgós ólomból, valamint az általa preferált Silk Ray, anyagában ólmozott előtétzsinórból áll.
„Elsőként ennél a végszereléknél is szükségem van egy előtétzsinórra, aminek mindkét végén fül van. Ennek elkészítését Borgyos Norbi a „Professzionális PB Products bojlis végszerelékek III - Hit & Run Inline System” című írásban már lépésről lépésre megmutatta.”
„Kezdő lépésként ráhúzom a fűzőtűre a klipszet. A klipsz oldalán található egy lyuk, ahová be fogom vezetni a fűzőtűt, majd ha átment rajta, ebbe beleakasztom az előtétzsinór fülét. Ezt követően egyszerűen rázárom a fűzőtű csappantyúját és áthúzom a klipsz oldalán. Ha ez megtörtént, akkor az átbújtatott fület rá fogom helyezni felülről a klipsz a testére.”
„Ennek természetesen megvan a precízen előre kialakított helye. Miután rákerült, a túlsó oldalon szabadon lógó leadcore szálat meg kell feszíteni, s ha meghúztuk, akkor a klipszen kialakított kis vájatba tökéletesen illeszkedni fog a felhelyezett fül. Következő lépésként az előtétzsinór szabad végét át kell bújtatni a forgókapocs fülén, majd ezután felülről, a klipszen hosszanti irányába áttolom a fűzőtűt. Az előbújt végébe beakasztom a zsinór másik fülét, ezt követően pedig szimplán áthúzom klipsz testén. A teljes zsinórhossz végighúzása után a ráfűzött forgó közel kerül, majd tökéletesen bele is illeszkedik a klipsz testébe a túlsó oldalon.”
„Ez igény szerint lehetőséget biztosít arra, hogy a klipszhez gyárilag tartozó stift segítségével fixre rögzítsük a rendszert. E nélkül természetesen fél fixként működik az összeállítás. A következő lépés, hogy az előtétzsinórra ráfűzzük az ólomklipszhez tartozó gumi zárósapkát. Ehhez gumihüvely vékonyabbik részét fölfűzöm a fűzőtűre, majd a fűzőtű kampójába beleakasztom a leadcore végfülét és áthúzom a gumihüvelyt a zsinórra. Nem maradt más hátra, mint rátenni a klipszre az ólmot és ráhúzni a gumikupakot, amivel rögzítjük az ólom helyzetét. A gumi zárósapkát az oldalsó fülre és a testre közösen ráhúzom, és készen van a végszerelékünk.”
„E végszerelék további különlegessége, hogy az előzőekben ismertetett Inline rendszerhez hasonlóan ebből is duplán jön ki az előtét zsinór, ami azt jelenti, hogyha a hal itt 5 centit húz, azt kint, a kapásjelzőinken mi duplán, tehát 10 centiméteres mozgásként fogjuk érzékelni. A klipsznek van még egy nagyon pozitív tulajdonsága: ha nem szeretnénk elhagyni az ólmot, akkor meg tudjuk azt is csinálni, hogy garantáltan ne hagyja el a szerelékünk! Ehhez azt kell tennünk, hogy lehúzzuk a gumi zárósapkát a klipszről, amin az előző mozzanatok eredményeképp csak a testre van a zsinórfül rárakva. Ezt le fogom venni a fűzőtű segítségével, és itt jön a trükk! Ha lehúztam a testről a fület, átrakom a testre olyan módon, hogy az oldalakasztót is bevonva egyszerre akasztom rá. Ezután visszahúzom ugyanúgy a helyére, és nincs más dolgunk, mint a gumisapkát is rögzíteni. E megoldással biztos, hogy nem fogjuk elhagyni az ólmunkat, ami versenykörülmények között, nyílt vízen, egy pörgős horgászatnál, hasznos lehet.
El is készültünk, minden kísérletező kedvű horgásznak sok sikert kívánunk a Hit & Run X-Safe Lead Clip System szerelékkel!”
Az alábbi filmben még pontosabban nyomon követhető a Hit & Run X-Safe Lead Clip System szerelék elkészítésének menete. Érdemes megtekinteni!