Gyakran kapom meg kérdésként, melyik a kedvenc végszerelékem. Ez nem is csoda, hiszen pontyos berkekben van egy közismert mondás, miszerint az utolsó 1 méter számít! Ezzel jómagam teljes mértékben egyetértek, ott áll vagy bukik minden, így bemutatom én is, melyik a kedvenc végszerelékem.
A kora tavaszi gyönyörű időjárást igazán kár lett volna otthon tölteni, így egy hozzám közel eső, de számomra még ismeretlen vízterületre látogattam el. Ezúttal a Dunakeszi Kavicsbányatavon horgásztam. Sokat hallottam már erről a vízről, sőt idén még egy method országos bajnokság fordulónak is otthont ad, így itt volt az ideje, hogy meglátogassam ezt a tavat. Az ismerkedés a vízzel és a halakkal nem volt zökkenőmentes, de panaszkodni nincs okom. A következő sorokban egyszerű, de nagyszerű kora tavaszi praktikákat szeretnék megosztani veletek.
Hajdanán az orsók egyszerűek voltak, kevés alkatrészből készültek, és legalább olyan könnyű volt őket összerakni, mint szétszedni. Manapság azért más a helyzet! A modern műszerek ugyanis tele vannak mindenféle apró alkatrésszel, és olykor bizony komoly kihívást jelent egy szétszedett tekerő összerakása. Annak érdekében, hogy egy orsó jól működjön, először is figyelmesnek, megfontoltnak, óvatosnak, türelmesnek és alaposnak kell lenni a karbantartás során. Az összeszerelés persze a karbantartás nehezebb része, tehát bízom benne, hogy a mostani útmutató segítségével az utolsó csavar is a helyére kerül!
Az ólombetétes előke 45 font (20,4 kg) teherbírású, speciális álca-szövésű, melynek végén egy biztonsági kapocs kapott helyet. A szálak színkombinációját úgy választották ki, hogy azzal még nedves állapotban is elérhető legyen egy olyan foltozottság, ami megtöri az előke kontúrját. A nehéz magot borító szövött külső hüvelyt arra tervezték, hogy ellenálljon az erős vízi növényzet, a kagylópadok és egyéb, zsinórt koptató víz alatti akadók dörzsölő hatásának. Az ólombetét biztosítja, hogy a végszerelék utolsó szakasza teljesen a mederre feküdjön, ez megakadályozza, hogy a pontyok beleússzanak a főzsinórba, mikor megérkeznek az etetett területre. Az előke egyik vége egy gyűrűs biztonsági forgóban végződik. Az ólomkapocs működését az ólomelőke felől ráhúzott gumiharang biztosítja, amely a végszerelék elakadása során garantáltan elengedi az ólomnehezéket. A horogelőkét a nagyméretű gyűrűs forgóba kell hurkolni, amely az átlagosnál nagyobb mozgásteret biztosít számára, amivel az óvatos, öreg pontyok gyanakvását is könnyedén elaltatja. A csomag 1 szerelékhez elegendő alkatrészt - 90 cm-es ólombetétes előkét és ólomkapcsot - tartalmaz.
Kosárban 0
A kedvezmény csak magyarországi szállítási cím esetén vehető igénybe. A kedvezmény mértéke futárszolgálatonként eltérő.
Az ólombetétes előke 45 font (20,4 kg) teherbírású, speciális álca-szövésű, melynek végén egy biztonsági kapocs kapott helyet. A szálak színkombinációját úgy választották ki, hogy azzal még nedves állapotban is elérhető legyen egy olyan foltozottság, ami megtöri az előke kontúrját. A nehéz magot borító szövött külső hüvelyt arra tervezték, hogy ellenálljon az erős vízi növényzet, a kagylópadok és egyéb, zsinórt koptató víz alatti akadók dörzsölő hatásának. Az ólombetét biztosítja, hogy a végszerelék utolsó szakasza teljesen a mederre feküdjön, ez megakadályozza, hogy a pontyok beleússzanak a főzsinórba, mikor megérkeznek az etetett területre. Az előke egyik vége egy gyűrűs biztonsági forgóban végződik. Az ólomkapocs működését az ólomelőke felől ráhúzott gumiharang biztosítja, amely a végszerelék elakadása során garantáltan elengedi az ólomnehezéket. A horogelőkét a nagyméretű gyűrűs forgóba kell hurkolni, amely az átlagosnál nagyobb mozgásteret biztosít számára, amivel az óvatos, öreg pontyok gyanakvását is könnyedén elaltatja. A csomag 1 szerelékhez elegendő alkatrészt - 90 cm-es ólombetétes előkét és ólomkapcsot - tartalmaz.
10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.