Hideg vízi bojlizás az SBS tesztcsapattal II. rész

Az előző részben bemutattuk, hogyan választottuk ki a horgászhelyet, hogyan és mivel alakítottuk ki az etetéseinket. Horgászatunk első felében sok szép halat fogtunk, de az utolsó nap történései felülmúlták várakozásunkat. Most pedig bemutatjuk nektek, hogy milyen csalikkal és egyéb praktikákkal sikerült elérnünk a nem mindennapi eredményt.

Horgászatunk utolsó hajnalán iszonyatos hideg fogadott minket a sátorból kilépve. De ez egy percig sem zavart bennünket, mert valami megmagyarázhatatlan érzés azt súgta, hogy egy fantasztikus nap előtt állunk.

Az emlékezetes nap
A forró tea kitöltve, 10-15 perc alatt jégkásává vált a pohárban!

A virradat sejtelmes fényénél újracsaliztuk szerelékeinket, majd nyarat idéző mozgalmas horgászat vette kezdetét. A front elvonultával, a megnyugodott időjárásban volt úgy, hogy egyszerre fárasztottunk Zoli barátommal. Végre be tudtuk húzni a végszereléket a távoli helyre is. A forgatást gyakran meg kellett szakítani fárasztásokkal, gyönyörű szép halakat sikerült zsákmányolni.

A „csikorgó” hideg ellenére szinte folyamatosan voltak kapások
Sikerült az átlagsúlyt jelentősen növelnünk

Zoli barátom eredményesen alkalmazott egy, az angol horgászok körében nagy népszerűségnek örvendő végszereléket. Ez az összeállítás nagy segítség a gubancmentes szerelék-bejuttatáshoz, illetve az iszapos mederfenéken történő horgászathoz.

Chod Rig - by Zoli?

A szombati nap győztese szerelékek tekintetében egyértelműen a Chod Rig volt. Csalinak az SBS 2011-es újdonságát, a Soluble Pop Ups bojlit alkalmaztuk. A lebegő és az oldódó táplálék külön-külön is sikeres a pontyhorgászatban, de most az SBS fejlesztőgárdája egy csaliban ötvözte ezeket a tulajdonságokat. Képzeljünk el egy olyan csalit, ami a vízoszlopban elfoglalt helyét, illetve a méretét változtatja, mindeközben intenzíven bocsátja ki magából az aromákat, attraktorokat. Ezek a hatások együttesen eddig egyetlen általam ismert csaliban sem voltak meg. A horgászhelyünk közelében tartózkodó pontyokat mágnesként vonzza a horgunkhoz. Megjósolható, hogy rövidesen a pontyhorgászok legnépszerűbb csalijai közt tartjuk számon az SBS Soluble Pop Ups bojlit.

Fogási eredményünk révén visszaigazolást kaptunk, hogy helyválasztásunk, alkalmazott szerelékeink és kiválasztott csalijaink az adott körülményekhez ideálisnak bizonyultak. Az éppen csak megakadt halak szépen igazolták, hogy a kellőképpen lefinomított szereléknek, a minőségi, jól felkínált csalinak még a téli körülmények között minimális táplálékot felvevő pontyok sem tudnak ellenállni.

Csak a szeme kívánta?

Télen nem elég a végszerelékünket lefinomítani, nagyon óvatosan kell bánnunk a megakasztott hallal. A lehető legkíméletesebben fárasszunk, mert a halak szájának szélébe akadt pici horog könnyen kiszakadhat. Különösen fontos ez akkor, ha gerinces távdobó botokkal távolra horgászunk.

Lassú, óvatos mozdulatokkal vezessük a halakat parthoz!

Régi mondás: a foglalkozás elérte célját. Úgy gondolom, az alkalmazott módszerekkel, szerelékekkel, csalikkal bátran kezdhetjük meg a szezont. Gondolatban alaposan készüljünk fel a jégveszte utáni időszakra, az apró részleteket se hanyagoljuk el, és az eredmény nem fog elmaradni. A horgászhely körültekintő megválasztása, a meder pontos feltérképezése és a kiváló minőségű csalik használata garancia eredményességünkre.

Ő sem tudott ellenállni az oldódó Pop-Up bojlinak

Legtöbb halat a Squid & Octopus + Eper ízesítésű csalikkal sikerült fogni. A csali készítésénél az aromát 50-50%-ban használtuk. Tavasszal, ahogy emelkedik a víz hőfoka, azzal arányosan csökkentsük az édes aroma mennyiségét. Én kb. 16-17 fokos vízhőmérsékletnél szoktam teljesen elhagyni az édes ízt a bojlikészítésnél. Azonban édes dipekkel még ezután is kísérletezhetünk.

A túra legnagyobb hala

A horgászaton nagyon jól szerepelt az M1-es íz, de ezt minden esetben AV1-es dipbe mártottuk. Az M1-es íz erősen fűszeres, mely elsősorban a lehűlő és felmelegedő vizekben eredményes. Azonban ezzel a vajkaramellás ízzel társítva kitűnő hidegvízi fegyverré válik.

Eredményesen alkalmaztuk a wafter (kikönnyített) csalikat, illetve a süllyedő csalik mellé a Corn Shaped Popper Boilie-t. Ez a 8-10 mm-es kukoricaszem formájú csali nemcsak balanszírozásra alkalmas, hanem önálló csaliként is megállja a helyét.

Gyönyörű, téli színekben pompázó pontyokat sikerült fognunk

A következő kisfilmben bemutatjuk a már említett csalikat, illetve azokat a kiegészítő termékeket, melyek használatával növelni tudjuk horgászatunk eredményességét. Bemutatjuk, hogyan készítjük a PVA tasakot abban az esetben, amikor távoli dobással kell bejuttatnunk a szerelékünket.