Látogatóban az új SBS tesztcsapatnál

Bokros tavaszi teendőink közepette április végén sikerült időt szakítanunk arra, hogy egy háromnapos horgásztúrát tegyünk Norbi barátommal Ohaton. Norbival gyerekkori eredetű szenvedélyünk a pontyok kergetése, amit hatodik éve versenyszerűen is űzünk. A 2011. év elejétől személyes és szakmai kapcsolatunk Kovács Zolival tovább mélyült, aminek eredményeként az együttműködés új szintjét elérve SBS teszthorgászok lettünk. Évek óta megelégedéssel horgászunk ezekkel a termékekkel, és az eddig elért eredményeink még szorosabbá tették kapcsolatunkat. Túránk nem titkolt célja a legújabb fejlesztésű termékek tesztelése volt.

Megérkezés a tóhoz

Ohat… Ez a név fogalom a kelet-magyarországi pontyhorgászok körében. Az Ohati Horgász- és Bemutatóközpont 3-as horgásztava a Hortobágy Halgazdasági Zrt. tulajdona, 26 hektáron terül el, intenzíven telepített tó, amely 2006-ban nyitotta meg kapuit a horgászok előtt. A Hortobágyi Halgazdaság Zrt. Közép-Európa legnagyobb édesvízi haltenyésztéssel foglalkozó cége. A termelés 6000 hektáron folyik, amely teljes egészében a Hortobágyi Nemzeti Park területén fekszik. Az átlagos vízmélység 1,5 méter, a tóban eddig fogott legnagyobb ponty súlya 22,50 kg.

Mint írásunk elején említettem, túránk célja új SBS csalik tesztelése volt. Norbi az SBS Ace Lobworm ízesítésű Premium Boilie Wafters és Soluble Premium Pop-Ups golyókat szemelte ki magának, a másik íznek pedig a Squid & Octopus aromájú Soluble Eurostars Ready-Made bojlikat, és a hozzá jól illő Fluro Pop Ups lebegő csalikat választotta.

A Norbi által használt csaliarzenál

Árpi a Premium kategória ismerősen csengő és sokat bizonyított M1-es ízesítésű csalijainak különböző variációival horgászott a túra során (Soluble Premium Ready-Made Boilies, Premium Boilie Wafters, Soluble Premium Pop Ups).

Árpi által használt M1-es csaliarzenál

A kiválasztott csalikhoz illő alapozó etetést hoztunk létre, ehhez 3 mm-es átmérőjű SBS CSL Pellets, illetve Multimix Proactive Pellets termékeket használtunk.

Az alapozó etetéshez használt pelletek

Az áprilisi időszakra tekintettel a koncentrált etetést tartottuk előnyösnek, amit végül a fogási eredmények is igazoltak.

A koncentrált etetés elengedhetetlen kelléke a PVA háló
A csalinkat még fogósabbá tehetjük, ha a PVA hálót dipbe mártjuk

Az általunk használt végszerelékeket a PB Products által gyártott termékekből állítottuk össze.

A nyerő kombináció a végeredmény alapján: a Heli-chod szerelék
Így működik a víz alatt a Heli-chod…
… egy szem Soluble Premium Pop Ups társaságában
A két előkezsinór egyike sem okozott csalódást - és az olló sem, ami mindig, minden körülmények között vág

A PB Products termékek hatékonyságát bizonyítja, hogy a túra során egyáltalán nem volt halvesztésünk, minden kapást követően tökéletesen akadt a horog.

A túra során a legtöbb halat a Fluro Pop Ups csalival kiegészített 16 mm átmérőjű M1 Premium Boilie Wafters kombinációja adta
A nyerő csalikombináció közelebbről
Az egyik hal súlya 9,30 kg…
… a másiké 13,30 kg
A Pb-Products Aligner most is remekül vizsgázott: az akadás tökéletes
A visszaengedés pillanata
Egy újabb tükörponty, amelynek súlya 10,50 kg

A túra másik nagyon fogós csalijának az M1 Soluble Premium Pop Ups (16 mm) bizonyult.

Az oldódó pop-up működés közben…
… és a vele fogott 8,5 kg-os hal
Egy kereken 10 kg-os tőponty Norbi társaságában
Ezt a 6,7 kg-os tükörpontyot az Ace Lobworm oldódó Pop Ups csábította el
Párosan szép az élet, amikor minden SBS csali működik!

Az SBS újdonságok ismét jól szerepeltek, mi is azt kívánjuk Nektek, hogy a közeljövőben hasonlóan szép halakat tudjatok Ti is szákba terelni!