Pontybarátok Háziréten

Régóta terveztem, hogy ellátogatok a közkedvelt és méltán híres Háziréti-víztározóra, mely az utóbbi időben egyre többet hallat magáról remek pontyainak köszönhetően. Idén tavasszal vált véglegessé döntésem, irány Házirét!

Nagy dilemma volt a helyválasztás, amiben készségesen segített Szoják Benedek és Pap Dani, akik a tó kiváló ismerői, számos remek fogást könyveltek már el ezen az öreg tározón. A helyszínre érkezve viharos északi szél fogadott minket, ami meg is pecsételte a döntésem, miszerint beköltözünk a szigetre. Nem láttam értelmét több okból sem, egyrészt a szabad rész nem kínált annyi lehetőséget, mint gondoltam, másrészt titkon bíztam egy igazi nagyban, amire a tó első felében sokkal jobbnak ítéltem esélyeinket, pláne abban a viharos szélben, ami fogadott minket.
A Murva nevű hely éppen szabad volt, így oda telepedtünk le Bogáromi Ádám és Hunyadi Ádám barátaimmal. Ismert és közkedvelt hely ahol könnyen beeshet a hőn áhított nagy hal is. Helykeresés után azt tapasztaltam, hogy végig iszapos bent a meder. Viszonylag mély vizünk volt, az iszapban kis akadókat éreztem, kevés kagylót. Jómagam a Diófa felé húztam a megengedett, jól kijelölt szektorig.

Viharos időjárás fogadott minket a hegyek közt
A Murva nevű helyre esett választásunk
Itt sejtéseink szerint több lehetőség és jó esély mutatkozott a nagy pontyok becserkészésére
A fűszeres csaliknak szavaztam elsősorban bizalmat
A Spicy Red Liver ezúttal sem hiányozhatott
A kikönnyített csalik itt is bizonyíthattak
Csodálatos környezetben horgászhatunk Háziréten
A hegyek megigézik a horgászt

Etetésre Spicy Red Liver valamint C21 Fűszeres Kolbász bojli került egyik botomra, a másikra pedig TripleX 24 mm. A C21-es bojli vonzerejét a gyors siker érdekében Fűszeres Vörös Májas SpéciAdditive aromával, illetve Korda Bumbleberry Goo-val növeltem. A fűszeres ízek mindenhol jók, főleg felmelegedő vízben. Bíztam benne, hogy itt is tetszeni fog az aranyhasúaknak.
A viharos szél elvonultával megjöttek az első kapások. Mindhárman húztunk 1-1 átlagos méretű pontyot, amurt, majd Bogár fogott egy nagyobb, 13 kiló körüli nyurgát. Nekem is volt egy jó halam, ami olyan brutális kirohanásokat produkált, hogy szerintem harcsa volt. A horog azonban kiakadt. Mérgesen csaptam botom spiccét a vízbe, majd fújtam egy nagyot. A korai kapások, amilyen gyorsan jöttek, úgy alább is hagytak.

Az est – és vele egy ígéretes kapásidőszak – hamar eljött
Jól indult az esténk!
Egy mesés, hosszú pikkelyes

Bogár jelzője törte meg a reggel csendjét. Egy közel 17-es, öreg háziréti tőponty került a merítőbe. Sajnos a hal farka sérült volt. Az emberi figyelmetlenség tökéletes példája. Vagy silány minőségű vagy nem megfelelő lyukbőségű merítővel lett szákolva, kiemelve a ponty valószínű egyszerűen rúgott egyet és megtört a farka. Kis odafigyeléssel mindez elkerülhető! Hogyan bánjunk a megfogott hallal? Belinkelek ide egy hasznos videót, hiszen e téma fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni.

Ő már a mienk!
Nagy szemű
Szemtől szembe
Öreg, sokat megélt tőponty

A reggeli nyüzsgésből mi sem maradtunk ki Ádámmal, újabb szép pontyok kerültek a bölcsőbe. Nem volt ritka, hogy egyszerre két kapás is érkezett. Látszott, hogy bandában mozognak a halak. Miután lement a reggeli forgatag, jöhetett egy kis etetés, ami nagyjából 1-1 kiló bojlit jelentett. Halanként ezt 10-15 szemmel szoktam pótolni, koncentráltan. A nap csendesen telt, úgy látszik, ezen a részen inkább reggel és este jó a tó. A jó idő hatására felúsztak a halak az ágakba élvezve a napsütést.

Akciódús percek következtek
Kávé helyett egy erős dupla reggelre
Mosolyt csalt arcunkra ez a két szép hal
Nem győztük fotózni őket
Ádi újabb remek pontya
Kezdetben az amurok is aktívak voltak etetéseinken
Lélegzetelállító környezetben horgászhattunk
Lassan, de biztosan növekedett a megfogott pontyok súlya

Este, ahogy kezdett lemenni a nap, újra megélénkült előttünk a víz, majd a jelzőink is. Ez az én éjszakám volt! Két szép halat is fogtam. Egyik közel 16 kiló volt, a másik kevéssel maradt el a 15-től. Bogár is fogott egy 15 felettit az éjjel, illetve 1 jó halat vesztett sajnos a közeli akadóban. Itt, Háziréten ez benne van a pakliban. Reggel megint volt még pár kisebb hal, illetve egy 16 kiló feletti tükrös, majd újra csend honolt.

Csodálatos este
A kapások se várattak sokat magukra
A különleges vendég érkezett elsőként
Megalapozta az este hangulatát ez a szép spanyol mintás
Bogár újabb 15 felettije
Egy pocakos tükrös
Közel 16 kilós, öreg háziréti tőponty

Ahogy melegedett az idő, a halak úgy mentek fel megint az ágakba. Jómagam úgy döntöttem, megpróbálok cserkelni és a sekély részen szerencsét próbálni, de rövid próbálkozásom nem hozott sikert. A hozzánk közel eső ág abszolút nem rejtett nagy halakat, csak a csobánkai, ahol szebbnél szebbeket fogtak napközben.

Bogár nyitotta következő reggelünket egy újabb spanyolossal…
… majd egy nagyobb vendég következett
Újabb nagy tükrös
A jó idő beálltával a halak felhúzódtak az ágakba
Egy kis szomszédolás is belefért! Köszi, Geri a képet, jó volt végre a vízparton is találkozni!

Bíztunk az estében, ami most viszont csendesen telt, csupán 1 amurt fogtam.
A reggel se tűnt túl ígéretesnek. Hunyadi Ádám barátom ezért gondolt egy merészet, telibe ráhúzott a balra elterülő akadósorra. „Itt minden hal csónakos lesz!”, nyugtáztuk.
Láss csodát, 1 óra sem telt el, és füstölt az egyik bot! Csónakba pattantunk, majd jöhetett az izgalmas csata, melynek végén az öreg, kerek tükrös kevéssel 18 kiló alatt mérlegelt. E halat követte egy 15 és 10 kilós, majd újra csend. Rájöttek, hogy bajban vannak, úgy látszott.

Őt is érdemes már fotózni!
Hunyadi Ádám barátom közel 18 kilós tükörpontya

Annyira nem volt halra utaló jel előttem, hogy úgy döntöttem, frissítek, variálok. Biztos voltam benne, hogy van hal a tó e pontján is, de nagyon finnyásak, ezért egy halibut pelletet és egy Tornádó Rokfort Sajtos waftert húztam fel a hajszálra, illetve egy kis Spicy Red Liver stick mix került a horog öblébe Folyékony Máj SpéciAdditive adalékkal bekeverve és egy kevés Bumbleberry Goo-val meglocsolva. Egy kósza csippanásra lettem figyelmes, odasétáltam a bothoz: a swinger nagyon, de tényleg nagyon lassan emelkedett, az orsóm fékje egyet kattant, én pedig lesz, ami lesz alapon ráemeltem. Akadt! Lomhán elindult ellenfelem balra, a veszélyes stégek irányába. Nem tétováztunk, csónakba pattantunk, majd rámentünk, meghiúsítva ellenfelem szabadulási kísérletét. Ezen meglepődött őkelme, melynek eredményeként tanácstalanná vált, kettőt fordult és már a merítőben is landolt. EZ 20+!!!
A Púpos tükrös volt, akit megfogtam, a tó egyik ismert 20 kiló felettije! Feltette azt a bizonyos pont(y)ot az i-re ezen a túrán.
Nem nyugodtam, frissítettem mindkét botomat szintén Tornádó Rokfort sajt + Halibut pellet kombóval. Míg pakoltunk, mindkettőt elhúzta egy-egy 10 feletti töves. Véletlen lenne? Kétlem!

Variálás szülte csalikombináció
A minél hamarabbi kapás érdekében egy PVA csomagocska is került a horog öblébe…
… és láss csodát, a kísérletezés horogra csalta a tó egy öreg lakóját!
Fenséges példány
Púpos tükrös
Csalikombinációm újabb szép pontyokhoz segített hozzá
A fűszeres-májas stick mix is tetszett nekik, hamar átment rajtuk
Egészséges háziréti potyó
Ez a mozzanat sose maradjon ki Nektek se!
Irány haza!
Még egy akció belefért
Ezzel a szép, világos pikkelyessel búcsúztunk a Háziréti-tározótól, köszönjük szépen!

Összegzésként elmondhatom, szuper volt ez a háziréti kaland. A tó Budapest közelségének köszönhetően igen frekventált hely, így mindenképp azt tanácsolom a nyugalmat kedvelő pontyhorgászoknak, hogy hétköznap menjenek vagy költözzenek be csónakkal a csobánkai ágba, a szigetre. Még egy hasznos tapasztalat: mivel a halak zömét többször megfogták már, érdemes minél öblösebb horgokat használni, így minimálisra redukálható a halvesztések száma. Nekem a Korda Krank X és a Wide Gape X 4-es 6-os méretben hozták a kötelezőt. A tó környezete mesés, a halak szépsége és ereje is pazar. Jó szívvel ajánlom a tavat minden pontybarátnak!