Téli nagyponty-horgászat(om)

Az enyhe tél lehetővé tette, hogy az új évet egy horgásztúrával kezdjem. De egyedül vágjak neki? Nem! Gyorsan találtam hozzá néhány hasonló gondolkodású barátot, akikkel közösen terveztük az év első horgászatát.

A helyszínen nem sokat töprengtünk, Szegedi László barátomhoz látogattunk el a Dunavarsányi Petőfi Horgász Egyesület bányatavára, ahol már nyáron volt szerencsém horgászni, és elhatároztam, hogy visszatérek ide egy szezonon kívüli időpontban.

Indulás!
Kora reggel jöttek értem a srácok, gyorsan bepakoltuk a redukált felszerelést. Mivel egy egészen komfortos ház állt rendelkezésünkre a parton, a sok túrázós felszerelést otthon hagyhattunk. Az út nem volt túl hosszú, a forgalom elenyésző, gondolom, még a legtöbb ember a szilveszteri eseményeket próbálta „feldolgozni”!

A csalogatóanyagom alapja a Green Pepper Stick Mix volt
A csalitüskén elhelyezett BlendeX Pop Upra egy kis aromakoncentrátumot csepegtettem közvetlenül a bevetés előtt

A vízparton!
Ahogy kiszálltam az autóból, megcsapott az a kellemesen friss levegő, amit bizony semmivel nem lehet összekeverni. Kimondhatatlanul jó érzés volt újra – ebben a szokatlan időpontban – a vízparton lenni, de ezt le sem tagadhatták volna a többiek sem, mert mindenki egyfolytában mosolygott, pedig a halfogástól még nagyon távol álltunk. Kevéske felszerelésünket lehordtuk, elsőnek éppen csak annyit, amennyit a horgászat megkezdéséhez feltétlen szükségesnek találtunk. Szerelékem egy 113 grammos in-line ólomból, egy gyorskapocsból és mintegy harminc centiméter hosszú, 20 librás monofil előkéből állt, ahol egy German Rig csalitüskére szúrtam az egyik 2018. évi újdonságunkat, a BlendeX Pop Up csalit, amiből a Tintahal & Polip ízesítésnek szavaztam bizalmat. Etetés gyanánt pedig csupán egy stick mix rudacskát helyeztem az előkémre, amely figyelemfelkeltésnek pont elegendő. A víz még nagyon hideg volt, olyannyira, hogy érkezésünk előtt egy héttel még jég borította a tavat, így nem számíthattunk túl nagy aktivitásra a pontyoktól. Nem számíthattunk rá, hogy túl nagy távolságot meg fognak tenni a táplálék szerzésért, így nekünk kellett megkeresni őket!

A hideg vízben, ennyi is bőven elegendő a nagy pontyoknak!

Csalogató anyagom receptje:
1 csg Haldorádó Record Carp Stick Mix Zöld Bors
30 ml Haldorádó SpéciAdditive Folyékony Máj
20 ml Haldorádó SpéciAdditive Csípős Paprika Kivonat

Az év harmadik napkeltéjét már a vízparton nézhettem

A nyári horgászatom alkalmával elég alaposan átfésültem a hely előtt rendelkezésre álló területet, ezért is választottam ismét ugyanezt az állást, így volt lehetőségem előre kigondolni, hogy hova is szeretnék horgászni. A szerelékek elhelyezése után izgatottan vártuk mind a négyen a fejleményeket, vajon mikor csippan meg az egyik jelző? De azok mélyen hallgattak. Szép lassan ránk is sötétedett, de végre éjfél felé megtört a csend, és Ernő egy nyolc kilogramm körüli nyurgapontyot fárasztott ki a kristálytiszta vízben. Mindannyian nagyon örültünk az első fogásnak, majd némi viccelődés után nyugovóra tértünk, reggelig nem volt több „zaklatónk”.

Végre megtört a csend, kezemben az új év első pontya
Kis csapatunk
Valami készülődik!

A délelőtti órákban frissítettük a csalikat. Ekkor már drasztikusan változott az időjárás, a kettős fronthatás viharos déli széllel érkezett, ami nem javította a halfogási esélyeinket. Ennek megfelelően csak kisebb pontyokat sikerült napközben fognunk, de késő délután, már sötétedést követően a szél átfordult északira, és hamarosan a jelzők is feléledtek! Olyannyira, hogy több 10+-os pontyot sikerült fognunk egymást követően, ami izgalmasan zajlott a stégről az erős szélben, melyben vízszintesen esett az eső. A hideg víz ellenére a pontyok nagyon jól küzdöttek, szinte élték a mély vizet, a fenékről csupán a szákolás előtti pillanatokban voltak hajlandóak elmozdulni. A lendület talán kilenc óráig tartott, ezt követően elcsendesedett a szél, illetve a jelzők is. Hajnalban viszont szokatlanul erőteljes és dinamikus kapásra riadtam fel! A kontaktus felvétele után Theory botom szép ívben görbült, a hal nagy lendülettel húzta az orsóm fékjét. Gyorsan összeállt a kép, hogy ez bizony egy jó ponty lesz! Nagyon lassan engedett a távolságból, nagyjából húsz perc is eltelt, mire a part előtt, mintegy 40-50 méterre található töréshez ért. Itt szerintem megérezte, hogy már baj is lehet, mert több erőteljes kirohanással jelezte, hogy nem nagyon szeretne ő ennél közelebb úszni. Nagyon lassan sikerült felcsalnom, így közeledett hozzám. Izgatottan vártam, vajon mi fog feljönni a tiszta vízben… Amint megláttam a fejlámpa fényénél, az minden várakozásomat felülmúlta! Egy hatalmas tükrös törte át a víztükröt, amelyet az első adandó alkalommal meg is szákoltunk. Elégedetten nézegettük a mérlegelőben pihenő halat, melynek súlya több mint 17 kilogramm volt. Fantasztikus évkezdés egy egyesületi tóból!

Az erős, már-már viharos szél felkorbácsolta a vízfelszínt
Egy új jelzőt is teszteltem ezen a horgászaton, még sok hasonló horgászat vár rá mielőtt debütálhatna
Ami éjszaka ráfagyott, az a délelőtt folyamán szépen leolvadt a felszerelésről

A fotózást követően már nem is húztam vissza a szerelékemet, úgy gondoltam, ezt már semmi nem tudja felülmúlni, egyébként is az összepakolás következett, amely közben elégedetten nyugtáztuk e különleges hangulatú, korai horgásztúra eseményeit. Nem titkolom, extra lökést adott ez az év kezdéséhez és még lendületesebb folytatásához!

A fehér foltok a hal testén arra utalnak, hogy már nagyon keveset mozog a hal, ezek a víz melegedésével majd szépen el is tűnnek róla
E különleges tükörponty súlya 17,15 kg, ennél rosszabb túrám egy se legyen 2018-ban!