Világrekord fogás, avagy az SBS csapat titkai - 1. rész

Talán sokan emlékeznek még arra a rendkívüli eredményre, amelyet az idei évben a II. Móri Nemzetközi Bojlis Kupán sikerült elérnünk. A 96 óra alatt mérlegelt 1415,04 kg-os világrekord fogás körülményei, valamint a versenyeken használt sikeres csalik és etetőanyagok talán sokakat érdekelnek, hiszen a mai napig rengeteg kérdést kapunk ezzel kapcsolatban. A most következő kétrészes cikksorozatban a Székely Őzetanya bojlis tavon részletesen bemutatom nektek azokat a technikákat és a tesztelési fázisban is sokat bizonyított termékeket, amelyek nagyban hozzájárultak a világrekord eredmény eléréséhez.

A móri sikert elsősorban a 2012. évi újdonságoknak köszönhetjük

Kutatás, fejlesztés… Hogy is van ez?

Talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy az SBS csapatok versenyről versenyre a jól bevált csalikon kívül olyan új fejlesztésű csalikat és etetőanyagokat is használnak, amelyek ebben az időszakban még csak a kipróbálási és tapasztalatszerzési stádiumban vannak. A hivatalos SBS tesztcsapatokkal folyamatosan egyeztetve elemezzük azokat az információkat, amelyet egy-egy új csali kipróbálása közben tapasztaltak.

Új fejlesztésű csali a hajszálelőkén

Lehetőség van arra is, hogy a rendelkezésre álló alapanyagokból egyedi ötletek, receptek alapján készüljön el egy-egy ígéretes csali, illetve olyan adalékokat és termékeket használjanak, amelyek egyelőre nem találhatóak meg a boltok polcain. Azért tartom fontosnak ezeket a dolgokat megemlíteni, mert szeretném, ha horgásztársaim is megismernék a csalik keletkezésének körülményeit: az SBS „hajójában” közösen evezők rendelkezésére álló információknak, alapanyagoknak és a bennem megszületett ötleteknek köszönhetően fejlesztjük ki legújabb csalijainkat. A fejlesztési munka legfőbb célja, hogy a minimum 1 éves sikeres tesztperiódust követően mindenki számára kereskedelmi forgalomban is elérhetővé váljanak azok a termékek, amelyek akár versenykörülmények között is már sokat bizonyítottak.

„Milyen csalit vigyünk Mórra?”

A móri versenyre is a már folyamatosan tesztelt csali és etetőanyag kombinációval érkeztünk, amely egy héttel korábban, az Országos Pontyfogó Bajnokságon már bizonyított. Használatával megnyertük az OB utolsó fordulóját, és csodálkozva tapasztalatuk, hogy az amurok mellett szinte azonos arányban fogtuk a pontyokat.

A Palotási-víztározón megrendezett Országos Pontyfogó Bajnokság utolsó fordulójában felváltva fogtuk a pontyokat és az amurokat

Ezen felbuzdulva különös hangsúlyt fektettünk erre a csalira, hiszen az erőteljes felmelegedésben az eredmények azt mutatták, hogy kevés etetés mellett is rendkívüli fogási eredményeket érhetünk el vele, akár a pontyokat, akár az amurokat vesszük majd célba. Természetesen a biztonság kedvéért kisméretű főzött és vegyes méretű oldódó M1 bojlival is készültünk.

Indulhat a verseny…

A móri verseny megnyitóját követően a izgatottan vártuk a sorsolást. Mi a 14. csapatként húzhattunk horgászhelyet, és sikerült az általunk is favorit helynek tartott 15-ös állást kihúznunk a kalapból.

A képen látható 15-ös horgászhelyet húztuk, amely a tavalyi helyválasztós sorsoláson csak hatodikként kelt el…

A horgászatot az előre felépített taktika alapján kezdtük meg, és bár tudtuk, hogy ígéretes helyet húztunk, magunk sem számítottunk arra, hogy a verseny első napján már 234 kg értékelhető fogással büszkélkedhetünk.

Az újszülött neve: Flumino

A tesztelés alatt álló csali már a verseny első óráiban bizonyított, így nem is volt kérdés, hogy a tesztelési munka eredményeként életre keltjük a Flumino termékcsaládot, amelynek tagjai a használat során együttesen fejtik ki hatásukat.

Az All In Flumino Box mindent tartalmaz, ami szükséges lehet egy sikeres horgászathoz

A Flumino elnevezés talán némi magyarázatra szorul. A szó jelentése a víz alatt is jól látható fluoreszkáló színére és a magas aminosav-tartalmára utal. A meleg és hűvösebb évszakokra tervezett, négyféle ízesítésű All In Flumino Boxok megjelenésével egy komplett csomagot kapunk, amely kétféle horogcsalit, az etetőanyag bekeverésére alkalmas folyadékot, illetve magát az etetőanyagot (groundbait) is tartalmazza.

A dobozban található fél liter Flumio Groundbait Mixert az 1 kg Flumino Groundbaittel összekeverjük…
… így egy tökéletes állagú etetőanyagot kapunk

Amint azt a filmben is láthatjátok majd, az All In Flumino Box létezik oldódó és főzött változatban is, amely a dobozban található horogcsali jellegére utal. Az oldódó fluro lebegő csalik 16 mm-es méretben, míg a főzött változatban 10 mm-es méretben kerülnek forgalomba, amelyhez két kis flakon aromát is adunk a csalogató hatás fokozására.

A horogcsalira sem kell külön gondolnunk…
… hiszen ez is megtalálható az All In Flumino Boxban!

A Flumino termékek külön-külön is megvásárolhatóak lesznek, így az etetőanyag alapját képező színezőanyag kétféle formában kerül majd a boltok polcaira Flumino Liquid Concentrate néven. A vertikális koncentrátum a vízoszlop különböző rétegeit színezi meg, míg a horizontális a mederben elterülve kelti fel a halak figyelmét.

A Flumino Liquid Concentrate látványosan megszínezi a vizet
A koncentrátumból kétféle típus kerül majd forgalomba: az egyik fajta folyadék a vízoszlopot vertikálisan, míg a másik a mederfenéken elterülve, horizontálisan színezi meg

A cikk végén található filmben részletesen bemutatom nektek a jövő évben forgalomba kerülő Flumino termékcsalád tagjait és azok használatát.

Móri ezerjó…

A verseny során szinte megállt az idő. Kapást kapás követett, és fel sem tűnt, hogy már két napja folyamatosan dolgozunk csak néhány perces pihenőkkel és alvással fűszerezve. Az OB-n tapasztaltakhoz hasonlóan hol egy ponty, hol egy szép amur tekerte az orsó dobjáról a zsinórt.

Az óriás csúzlit használva folyamatosan az etetésen tudtuk tartani a halakat
Egy szép töves a sok közül
Fárasztás, dobás, csalizás…
Csapategység

Érdekes tapasztalat, hogy a Flumino csalik verhetetlennek bizonyultak a nappali órákban, ugyanakkor az éjszakák folyamán kevésbé működtek. Ezekben az órákban sem álltunk meg, ekkor az oldódó M1-es bojlikkal csaliztunk, amelyek szerencsére ismét bizonyítottak. Néhány nap telt el a versenyből, amikor a mérlegelő lapot vizsgálva elkezdtünk számolgatni; talán a verseny végére elérhetjük a „móri ezerjót”, azaz az egy tonnás álomhatárt…

A kora téli napokban is jól vizsgázott az új csali a Székely Őzetanya bojlis taván

Tartsatok velem a hamarosan következő 2. részben is, ahol további részleteket tudhattok meg az SBS csapat titkairól és az új termékcsaládról!