Horgászataim során mindig visszatérek kedvenc vizemhez, a kiskorpádi Szigetestóhoz, ahol a tógazdának, Kovács Misinek köszönhetően a nagytestű halállomány szépen gyarapszik, a tó és környéke pedig napról napra szebb lesz. Nem lehet csodálkozni rajta, hogy a bojlis horgászok egyik kedvenc helye lett a tó. Ha velem tartotok, elmesélem pár mondatban az ott átélt kalandomat.
Józsi kollégám a D. G. Special Pellet Feeder botok megjelenésekor úgy döntött, hogy az addig használt D. G. Pellet Feeder botjait lecseréli a fent említett pálcákra. A 360-as MH és 390-es MH D. G. Pellet Feeder botjait nagyon baráti áron sikerült tőle megvennem, és hol próbálhattam volna ki ideálisabb körülmények között, mint a Szigetestó nagy halaira vadászva.
A próba napján reggel kicsit borús volt az ég, de mire kiértünk és beszereltünk, addigra szépen kisütött a nap. Haldorádós etetőanyagokkal és csalikkal felszerelkezve vetettük magunkat a nagy halak nyomába. Vad Ponty etetőanyagot kevertem és először 12 mm-es Red Tuning Nagy Ponty ízesítésű pellet volt a csali szivaccsal megemelve, majd ugyancsak lebegtetve 16 mm-es Red Tuning Gyümölcsvarázs pellet lógott a hajszálelőkén.
Kezdetben nem volt túl nagy az érdeklődés a halak részéről, de ezt a többi horgász is szóvá tette és az időjárási frontot emlegették mint bűnbakot. Félóránként cserélgettük a csalikat, hátha valamelyik megtetszik az uszonyosoknak, de eleinte nem jártunk szerencsével. Már majdnem feladtuk a reményt, amikor Józsi 390-es Speciálja szépen görbülve kapást jelzett. Érdeklődve figyeltem a küzdelmet, mert nem láttam még ezeket a pálcákat munka közben.
Tetszett a látvány, a bot szépen dolgozott, és mire észbekapott a közel hármas bajuszos, már kint is volt a matracon. Fotó és fertőtlenítés után már mehetett is vissza az éltető elemébe. A csali, ami ízlett neki, az elején is próbált Red Tuning Nagy Ponty pellet volt.
Kitekertem a pecáimat és mindkét horgon lecseréltem a csalit az előbb sikeres pelletre. Bedobáskor sikerült a rövidebbik, 360-as botom szerelékét bejuttatni a tőlem nem messze lévő bokor alá, Józsi meg is jegyezte, hogy „Na, ez most jó helyen van!”. Nemsokára meg is érkezett a várva várt kapás egy erőteljes húzás formájában, amire rögtön egy határozott bevágással válaszoltam. A „vonal” másik végén lévő ellenfél egy laza felugrással tudtomra adta, hogy ő bizony egy amur, és nem is annyira kicsi. Elkezdődött a fárasztás… az amur a 0,22-mm-es Spro Carp Maxx főzsinórhoz csatlakoztatott, 0,14-mm-es Sufix Feeder Braid előkén fityegő 6-os Gamakatsu G-Carp Super Hook horgon akadt fenn. Mivel nem voltam még hozzászokva a Pellet Feeder botokhoz, egy kicsit kisebbnek gondoltam a halat, ami nagyon szépen megdolgozta a 360-as MH botot.
Amikor először mutatta meg magát az ellenfelem, egy kicsit megijedtem és rögtön engedtem a féken, majd szóltam Józsinak, hogy kérje el a halőrtől a nagy pontymatracot, mert a miénk kicsi lesz ennek a halnak.
Kollégám elballagott, és kisvártatva a halőrrel, Garai Józsival, valamint a tavon található legnagyobb matraccal érkezett vissza. Garai Józsi meglátva a halat közölte: „Elhozom a bojlis merítőt, mert szerintem a tiétek kicsi lesz ide!”. Amikor a merítővel visszaért, már vagy ötödször fordult vissza az amur, ezek után még elszívtam egy cigit a fárasztás alatt, mire megadta magát pikkelyes barátunk és sikerült a szákba terelni. Sikeresen elfáradtam én is, remegő lábakkal térdeltem a matrac mellé.
A nagyon jól akadt horgot kíméletesen eltávolítottam a szája széléből, majd jött a fertőtlenítés, mérlegelés, fotó, azután mehetett vissza ő is a vízbe, pedig szívesen gyönyörködtem volna még a látványban. A digitális mérleg pontosan 8 kg 10 dkg-ot mutatott, eddig ez a legnagyobb amur, amit sikerült horogra csalnom.
Több kapásunk nem volt a hátralévő időben, de ezen egy cseppet sem bosszankodtam, sőt duplán elégedett voltam, először is, mert sikerült felavatnom legalább az egyik botomat, ami nagyon jól vizsgázott, másodszor mert sikerült egy akkora amurt partra segítenem, amekkorát nem fogtam még.
Ha erre jártok, próbáljátok ki ti is ezt a tavat, tud meglepetéseket okozni a „vonal” másik végén. Mindenkinek hasonló élményeket kívánok!