Piros Pontyos próbálkozások 2.

A kereskedelembe kerülő etetőanyagok hosszas tesztelésen esnek át, mielőtt a fogyasztó kézhez kapja. Ezt az időt gyakran években mérhetjük. Az eddigi etetőanyag tesztjeim néhány horgászattal töltött hét, hónap tapasztalatain alapultak, mert úgy éreztem, akkor jött el az idő, hogy megfelelő képet alkothassak róla és azt mondatokba tudjam önteni. Az itt bemutatandó etetőanyagot már második éve használom, sok különböző vízterületen került bevetésre más-más évszakokban. Most jött el az idő, hogy beszámoljak az etetőanyagról, ami nem más, mint a Haldorádó Feeder Master Ponty Piros névre keresztelt csalogatóanyag.

Ez a termék volt az első, ami a Haldorádó termékei közül a kezembe került. Már akkor - 2008 őszén -, egy rakós botos kárászozás után nyilvánvalóvá vált számomra, hogy nem utoljára kevertem be ilyen etetőanyagot horgászat előtt. Sok nagytestű kárász csábult el az élénkpiros kajára. Persze csak egy horogszabadítás erejéig tartottam rabságban a drágákat, pedig már bőven megütötték a „sütnivaló” méretet, ahogy felénk nevezik a termetesebb halakat. Eljött a tavasz, a nyár, én meg azon kaptam magam, hogy erről az etetőanyagról megfeledkeztem, hiába használtam az elmúlt hónapokban csatornákon, tavakon oly sokszor eredményesen. Más, újabb etetőanyagok tesztje elterelte a figyelmemet róla. Mivel elsősorban felmelegedő és lehűlő vízre ajánlja a gyártó, elterveztem, hogy ősszel és lehetőleg télen is használni fogom, fényképezve a fogást, hogy korrekt beszámolót írhassak róla. Itt tartunk most.

A felmelegedő és lehűlő vizekben az egyik legjobb a Ponty Piros etetőanyag

Az etetőanyag kibontása nélkül is kiderül, hogy piros színű, és valószínűleg darabosabb alkotóelemeket is tartalmaz, ha már a ponty szó is szerepel a nevében. Az összes Haldorádó által gyártott etetőanyag a magas minőséget képviseli gazdag beltartalommal. Néhány, szemmel is látható és felismerhető alkotóelem: piros és sárga pellet, földimogyoró, zúzott és roppantott magvak, apró magvak. A kibontás után erőteljes epres, szamócás illata csapja meg orrunkat. Nagyon kellemes, édes illata egy kiváló, a lehűlő és - saját tapasztalataim szerint - a hideg vagy felmelegedő vizekben sikeres etetőanyaggá teszi e keveréket. Önmagában is használható, nem feltétlenül szükséges további aromásítása, de ha szeretnénk egy rendkívül aromás, tömény, akár etetőkosárba szánt keveréket létrehozni, tovább fokozhatjuk csalogatóhatását a Haldorádó Feeder Master Aroma Tuning vagy hideg víz esetén Feeder Master CSL Tuning tömény aromákkal.

Feltűnő az élénk színe…
… és beltartalma

Ősszel nem jutott időm sem sok, sem hosszabb horgászatra, így maradtak a főleg vasárnap délutáni pecázgatások. Egyik ilyen horgászat alkalmából ellátogattam a Bögellőre, amely már ismerős lehet Jávorka Dániel cikkéből is. Mindössze 12 kilométerre (Szlovákiában) lakom a tótól, de évente csak néhányszor fordulok meg partján. Kíváncsi voltam, mit szólnak a halak a kajához, erre október 11-én kaptam választ. Délután kettőkor értünk a partra édesapámmal, majd fülünkbe jutott a szomorú tény, ötkor bezár a tó. Gyorsan a már előre eltervezett horgászhelyek egyikére ültünk. A nagyjából kétórás bojlis botos peca eredménye 3 db ponty: 2 kg-os tő, 3 kg-os tükrös és egy 7 kg-os nyurga! A csali mindegyiknél vaníliás, piros gyöngykukoricával lebegtetett 1 szem 12 mm-es Haldorádó Feeder Master Red Tuning Vörös Démon pellet volt. Furcsának tűnt számomra, hogy csak néhányan ültek a parton zsinórjaikat áztatva, mivel itt szinte mindig a „heringeffektus” a jellemző. Távozásunkkor megtudtuk, hogy már napok óta nem evett a hal, alig-alig fogtak pontyot. Meg is lepődött fogásunkon a halőr. „Ilyen rövid idő alatt 3 ponty!”, mondta csodálkozva. Elégedetten tértünk haza a kellemesen napsütéses őszi nap után.

Ez a szép nyurga testű tőponty is elcsábult az epres finomságokra

Tervben volt egy közös horgászat Gáborral Kiskorpádon, a Szigetes-tavon még az ősz folyamán, és szerencsére össze is hoztuk október végén. A június végi, Nagy Ponty etetőanyag tesztelésekor nagyon jól fogtunk, így ismét erre az etetőanyagra bíztuk magunkat. Hiba volt. Szerencsére csak úgy, „hogy minden legyen” alapon vittem magammal több Haldorádós etetőanyagból 1-1 kilót. Még élt bennem a Nagy Ponty termékek teszteléséről szóló cikk néhány hozzászólójának véleménye, miszerint a natúr csemegekukorica is ugyanilyen eredményre vezethet a Szigetes-tavon. Nekem és több horgásznak, akiket a víznél megkérdeztem, nem ez a véleményünk. Elég nehéz volt beindítani a kapásokat, mivel a halak addig nem esznek, amíg nem találunk el mindent úgy, ahogy megkívánják. Több dip, aroma volt a táskánkban, és mindig csak egy vagy kettő válik be igazán. Most három kajából, a Pelletes Feketéből, Ponty Pirosból, Nagy Pontyból csakis a Ponty Pirosat mondhattuk sikeresnek, mivel azzal fogtuk halaink nagy részét. Partra segítettünk 2-2,5 kilós pontyokból hármat, egy 3,5 kilósat és kettő nagyobbat. Az én legnagyobb tükörpontyom 6,72 kilót nyomott. Gábor a nagyobb pontyát matchbottal terelte szákba.

6,72 kg-os tükrös volt nekem a legnagyobb az újabb próba helyszínén

Úgy indult az egész, hogy Gábornak megtetszett a matchbotozás, vett egy botot, orsót, majd kihozta a partra kipróbálni. Összeraktunk egy megfelelő szereléket, mélységet mértünk, majd becsúzliztam az úszó köré 10-12 db gombócot a Ponty Piros etetőanyagból. Az 5-6 szem csontiból álló csali a fenéken fekve várta az érdeklődőket, de nem jelentkezett senki a matchbot tesztelésére fél órán keresztül. Kitekerte a végszereléket, majd leült enni - gondolom, unhatta a kapástalanságot. Nekem is csendben voltak a kapásjelzőim, így a vizet kémleltem. Egy elég nagy túrást vettem észre az etetés mögött néhány méterrel. Rögtön szóltam Gábornak, hogy dobjon rá, hátha megfogja. Tökéletesen sikerült a dobás, a túrás mögött néhány méterrel ért vizet az úszó, majd pont fölé húzta és megvárta, míg a csali a fenékre süllyedt. Néhány másodperc múlva az úszó kiemelkedett, majd oldalra indult, amit egy bevágás követett. Perecben maradt a bot, majd a fék is ciripelni kezdett és abba sem hagyta néhány másodpercig.

Remekül helytállt Gábor és a felszerelés is
Néhányszor visszafordult, mígnem szák fölé ért

Lassú, komoly fárasztás vette kezdetét, mivel 3 zsinór is vízben volt, köztük kellett irányítani a halat. 10 perc után a part mellé ért, és végre láthattuk a gyönyörű pontyot. Újabb 10 perc telt el, mire a merítőháló fölé ért, és végre benne pihent a 6,54 kg-os tőponty. Nagy megkönnyebbülés volt mindkettőnknek, az biztos. Fényképezés után útjukra bocsátottuk a potykákat kivétel nélkül.

Gábor első matchbotos pontya, kezdésnek nem is rossz! :)

Ami talán kitűnik ebből a kis írásból, hogy rövid idejű horgászatok során is sikerült a Haldorádó Ponty Piros etetőanyag remek csalogatóhatásának köszönhetően szép halakat fogni. A legtöbben - velem együtt - csak néhány órát tölthetnek el a vízparton, és lám, ekkor is kiválóan működik. Aki nem csupán a természetben akar gyönyörködni, gondoljon majd vissza e sorokra! Nekünk kifejezetten bevált felmelegedő és lehűlő vízben, így a téli, kora tavaszi, őszi keverékek között az elsőszámú favorit. Sima vízzel bekeverve is fogós, de tovább növelhetjük csalogatóhatását - a víz hőfokát figyelembe véve - Haldorádó CSL Tuning Vörös Démon aromával, amíg a víz el nem éri a 16 Celsius-fokot, majd utána a Haldorádó Aroma Tuning Vörös Démonnal. Egy biztos, ha a közeljövőben pontyhorgászatra készültök, nyugodt szívvel ajánlom, nekünk bevált!