Hydrolastic a gyakorlatban

Hydrolastic a gyakorlatban

A rakós botos nagyhalas horgászatot forradalmasíthatják az új generációs csőgumik. Olyan tulajdonságokkal és paraméterekkel rendelkeznek, amely új utat nyit a finomszerelékes horgászatban. Az előző írásban Danó Gábor segítségével bemutattuk a Daiwa Hydrolastic gumit és annak használatba vételét. „A puding próbája az evés”, tartja a közmondás, lássuk, miként működik a gyakorlatban!

A hagyományos spiccgumik tömörek, míg a Daiwa Hydrolastic gumi belseje üreges cső, amelybe egy speciális szilikon olajat töltöttek. Ez a leglényegesebb különbség a régi és az új generációs gumik között.

Jól látszódik az újítás lényege, a zöld gumi tömör, míg a másik kettő üreges

Ettől aztán a jellemzői lényegesen eltérnek a hagyományos gumikétól. Sokkal jobban nyúlik, még a lágynak mondott elasztikus (latex) gumiknál is. A hal a fárasztás során egyenletes erőt érez, mivel ez egy nem felkeményedő tulajdonságokkal rendelkező gumi.

A halat fárasztva mindannyian tapasztaltuk már, hogy az mindig a húzás ellenében igyekszik távolodni tőlünk. Ennek az új guminak a használata során egyforma erőt érez a hal, nem érzékeli, hogy mi elől kell menekülnie. Ennek köszönhetően nem vadul meg, és nem menekül olyan hevesen, mint amikor az első pillanattól kezdve erős ellenállásba ütközik. Ezáltal könnyebben irányítható, és gyorsabban szákba terelhető, mint egy felkeményedő típusú gumival.

A csőszerkezet más lehetőségeket is tartogat: mégiscsak van lehetőségünk szabályozni a felkeményedés mértékét. A bot spiccét egyenesen tartva a teljes gumihossz nyúlik. Elfordítva a botspiccet lezárjuk a csövet, ezzel mintegy szabályozva a gumi nyúlásának erősségét, a hal húzóerejének függvényében.

A próbahorgászat során elsősorban arra kerestünk választ, hogy meddig lehet a szereléket finomítani a különböző típusú és méretű gumik használata mellett

A rugalmasabb, nyúlékonyabb Hydrolastic gumi mellett vékonyabb zsinórt és kisebb horgot is használhatunk. Olyan, igazán finom szereléket is bevethetünk, amellyel eddig esélyünk sem volt egy termetesebb halat kifogni!

Öt különböző - 1 normál (zöld), 1 latex (fehér), 3 Hydrolastic (kék, fehér, fekete színű) - gumival ellátott top szett várt bevetésre
A teszthorgászat helyszíne - régi, jól bevált tesztpályánkon - Rétimajorban volt
A megakasztás után a hal nem érez akkora ellenállást, mint a hagyományos, felkeményedő gumik esetében
A botot egyenesen tartva (miközben a botot hátrafelé toljuk) egyforma erőt érez a hal, nem érzékeli, hogy mi elől kell menekülnie, így lényegesen nyugodtabban viselkedik
Elfordítva a botspiccet lezárjuk a csövet, ezzel mintegy szabályozva a gumi nyúlásának erősségét, a hal húzóerejének függvényében
A termetesebb halak is lényegesen gyorsabban és biztonságosabban vezethetők szákba
A horog éppen csak a ponty szája szélébe akadt, de mégsem szakadt ki!
A kék színű Hydrolastic gumit használva 0,087 mm vékonyságú (0,725 kg teherbírású) horogelőkével több 2-3 kg közötti pontyot is sikerült szákba terelni! Hagyományos gumikkal a 0,10 mm-nél vékonyabb horogelőkét a bevágás utáni első kirohanás során leszakították a pontyok
A kép tanúsága szerint a mai teszthorgászat sem volt eredménytelen

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.