LOCK’N’LOAD

LOCK’N’LOAD

A címben szereplő fura megnevezés egy nem hétköznapi termék neve, amely a rohamléptekkel fejlődő finomszerelékes horgászatot teheti még hatékonyabbá. Ismerkedjünk meg vele!

A rakós bot gyártó cégek egyre több olyan botot készítenek, amely kifejezetten a céltudatos nagyhalas horgászatot szolgálja. Amikor nagyhalas botról beszélünk, a legtöbb horgászban egy vastag, erős, lógós és nagyon nehéz bot képe dereng fel, amellyel lehet éppen horgászni, de használatbavétele előtt nem árt konditerem bérletet váltani. A botgyárak zöme ezt a „rémképet” már több éve maga mögött hagyta, és olyan könnyen kezelhető botokat készítenek, amelyekkel valóban élvezet a horgászat, miközben az egyre jobb és erősebb botokért mind kevesebbet kell fizetni. Óriási lendületet adott ez a rakós botos pontyozásnak, és felpörgette az ehhez kapcsolódó nélkülözhetetlen kellékek előállítóinak fantáziáját is. A rakós botok „fékrendszereként” szolgáló gumizás is óriásit fejlődött néhány év alatt. A tömör gumiktól hamar eljutottunk a speciális csőgumikhoz. Manapság nincs olyan cég, amelynek palettáján ne szerepelnének ezek a termékek.

A csőgumik királya azonban mind a mai napig a Daiwa Hydrolastic. Különlegességét az üreges belsejében található olaj adja. Ez a gumi még akkor is nyúlik - ha a szükség úgy hozza -, amikor a hagyományos csőgumik már koppanásig feszültek. A forgalomba hozatala óta eltelt 3 év alatt több ezer horgász próbálta ki a világ számos részén, és az ő igényeik alapján alkották meg a címben szereplő Lock’n’Load tefloncsövet.

A Daiwa új speciális gumiadagolós tefloncsöve
A különböző méretű csövek közül könnyű kiválasztani a megfelelőt, hiszen színük megegyezik a gumik színével

A Hydrolastic gumi a már említett fantasztikus nyúlásával és rendkívüli rugalmasságával emelkedik versenytársai fölé, ez azonban néha - bármilyen furcsán is hangzik - hátrány is lehet. A hosszan kinyúló gumit nehéz egy termetes haltól visszanyerni, amely nagyban meglassítja a fárasztást, súlyos percekkel növelve a szákba terelés váratható időtartamát.

Amikor a cél megfogalmazódott, és nyilvánvalóvá vált egy olyan zárszerkezet igénye, amellyel fokozatosan nyerhetjük vissza a gumit, és az egyre rövidülő pórázon fárasztva még gyorsabban terelhetjük szákba a halat, a japán mérnökök nem sokáig tétlenkedtek! Hamarosan megalkották a Daiwa Lock’n’Load tefloncsövet. A szokatlanul nagyméretű cső feje úgy néz ki, mint egy golyós kosár, amelyben a perem által körbezárt (szabadon mozgó) golyó közepe át van fúrva.

A Daiwa cég eredetileg saját gumijaihoz fejlesztette ki a Lock’N’Load tefloncsövet, de természetesen bármelyik más típusú csőgumival is eredményesen használható

Használatbavétele rendkívül egyszerű. A spiccet megfelelő méretűre visszavágva ragasszuk fel a csövet, majd a golyón található lyukon átvezetett gumit kössük egy gyorskapocsba. Ha csak finoman akarjuk fékezni a gumit, akkor a golyó sima fele nézzen a nyílás felé, ha maximálisan ki szeretnénk használni az újdonságban rejlő lehetőségeket, akkor a peremezett lyuk nézzen kifelé (én a második variációt javaslom).

Keményen küzd a hal, az erős pontyos rakós botot is képes volt meggörbíteni! Ekkor gyorsan kiderül, hogy összhangban van-e a gumizás a felszerelés többi elemével
A lerövidítés után kezdődhet a gumi visszapumpálása a botba
A gyönyörű, nyurga testű ponty súlya meghaladta az 5 kilót, nem adta könnyen magát, de az új gumizási technika - és az ügyes horgász - legyőzte

A különleges „adagolórendszer” fárasztás közben mutatja meg, hogy mire is képes. A lerövidített bottagot hátratartva megakadályozhatjuk a gumi bottest belsejéből való további kicsúszását. Hogyan? Amikor a bottal a hal irányába mutatunk, tulajdonképpen ellenállás nélkül húzhatja ki a gumit a menekülő ponty. Amint a top szettet felemeljük, és mind erőteljesebb szögben megtörve fékezzük a csőgumi kifutását, úgy fordul el a kosárban is a golyó, amelynek pereme nekifeszíti a tefloncső széléhez a gumit, és végül nem enged ki többet a spiccből. Bár a golyó annyira nem tud elfordulni, hogy teljesen elzárja a kimenő nyílást, így is drasztikusan lefékezi a kicsúszó gumit. Ha a hal váratlan, erőteljes kirohanást produkál, a spiccet a hal irányába fordítva, (újabb gumit adva neki) növelhetjük a kint lévő hosszt, amellyel meggátolhatjuk az esetleges szakítást. Ahogy fárad a hal, pumpáló mozdulatokkal mind több gumit tudunk visszanyerni, és a bot belsejében tartani. Némi gyakorlat után gyorsan ráérez a horgász, miként is adagolja a csőgumit a menekülő halnak. Használatával értékes percekkel rövidülhet a fárasztási idő, ami egy horgászversenyen sorsdöntő lehet!

* Amennyiben nem jelennek meg a kommentek, úgy szükséges a böngészőben bejelentkezni a Facebook profiljukba!

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.