Bemutatkozik a HY 5.0 Fish horgászcsónak

Egy új horgászcsónak mindig hatalmas izgalommal tölt el, még akkor is, amikor az elődjét, a korábbi modellt több mint 4 évig használtam…

A legnagyobb szabadságot egy vízterületen kétségkívül egy horgászcsónak biztosítja. Én 2012 óta kergetem csónakból a halakat, majd az idei évben úgy döntöttem, lecserélem az idén már 5 éves csónakomat a megújított kivitelre. Ebben a cikkben és kisfilmben megpróbálom kicsit bemutatni ezt a horgászcsónakot.
Hogy az előzményeket picit leírjam, 2014-ben lettem gazdája a Hírös Yacht 5 méteres horgászcsónakjának. Ez már számos cikkben, illetve kisfilmben szerepelt, sőt kapott ez a csónak külön bemutató írást is. Tökéletesen kiszolgálta éveken keresztül a horgászigényeimet.
Íme, egy pergető kisfilm, amiben az előd szerepelt még.

A Haldorádónál egyébként többen is használjuk a Hírös Yacht csónakokat, Pintér Zoltán a Dunára a HY 520 KingFisher S.C. kormányállásos modelljét fogta be. De egyébként van még az előző generációs HY 5.0 csónakból is, ha a kollégák harcsákat mennek kergetni, szintén a Dunán. Szerencsére a KingFishert is volt alkalmam kipróbálni.

Felmerülhet akkor a kérdés, hogy miért is cseréltem le az újabb modellre? A választ leginkább egy hasonlattal tudnám leírni: miért cseréli le valaki a Samsung, Huawei, Iphone mobiltelefonját a legújabb modellre? A legegyszerűbb válasz: „Miért ne?”. De a bővebb válasz: mert az új valami olyat tud, amire szüksége van, vagy ami jó lett volna, ha meglett volna az előzőnél is. Nos, kb. ugyanez a helyzet velem is. Hibátlanul kiszolgált az a csónak is, kialakítottam úgy magamnak, hogy megfeleljen a horgászati szokásaimhoz. Azonban az új csónakot megnézve rájöttem, hogy lehet praktikusabban is elrendezni a rakodó területeket, hogy még előnyösebb legyen.

Az első találkozás az új csónakkal

A sors érdekessége, hogy először ezzel a csónakkal is a FEHOVA-n találkoztam, pont úgy, mint az elődjével sok-sok éve. Ráadásul, amikor Farkas Attilától megjött a fotó róla, odaírta, hogy „itt a csónakod”.

Tehát nem ilyen, hanem konkrétan ez :)

A Haldorádó Pontyhorgász napokra utazva Kiskunhalasra ugrottam be Kecskemétre a Hírös Yachthoz, mert akkor még épp készítés alatt állt a csónakom, majd elutaztunk Dél-Afrikába, a Feeder világbajnokságra, oda jött az üzenet, hogy elkészült. A kinti izgalmak mellé így volt ám vigyorgás, mert tudtam, mikor hazaérek, ott fog várni a csónak.

Íme, az új csónak, már itthon
Az egyik legszembetűnőbb újítás a hátsó ülőpad megbontása

A korábbi modellnél hátul egy darab, teljes szélességében végighúzódó, keskenyebb ülőpad volt kialakítva. Ennél ezt kettébontották, illetve nekem úgy tűnik, vastagabb is lett az ülőfelület.

Két külön rakodótér van az ülőfelületek alatt

Egyik oldalba tökéletesen belefér a 12 literes üzemanyag tank (ami akár a két rész között is helyet kaphatna), a másik oldalra esetemben az elektromos rész került, mellette természetesen nagyon sok rakodó hellyel.

Felnyitva a két hátsó rakodórész
Ide lehet ám pakolni!

Akinek hiányozna a hosszabb tárgyak elhelyezésére szolgáló „egybe tér”, annak sem kell csalódnia. Az elődnél ide egy kb. 140 cm-es tárgyakat lehetett helyezni (például evezőt). Az új modellnél bal oldalon alakítottak ki egy extra hosszú terület, ahova a 2 méteres egyrészes horgászbot is berakható. Bottáskákkal együtt mi 6-7 pergető botot szállítottunk a videóban bemutatott horgászaton.

A középső ülőpad kialakítása is módosult, illetve bal oldalon ott a hosszú tároló rekesz
Ide sok hosszú eszköz (horgászbot, evező, ernyő) elfér
Biztonságosan szállíthatók a horgászbotok

Amit én még felraktam a csónakra, az a 2 x 3 botos horgászbot tartó, illetve a szonárhoz a kijelzőt tartó RAM Mount. A csónak orrán egy LED reflektor kapott helyet, a fartükrön pedig egy elektromos motor tartó, valamint a szonár jeladóját tartó eszköz.

Vertikális bottartó, amely a vízen való közlekedés közben stabilan tartja a felszerelt botokat
Menet közben sincs gond a botokkal, nem kell attól félni, hogy kiesnek
A felállított botoknak 3 ellensége van, a villám, az ágak, illetve a pontonhíd :)
Bal oldalra elektromos motort tartót, míg jobb oldalra a szonárfejet rögzítő adaptert helyeztem fel
Jó pár horgászat van már a csónakban, ezek közül következzen pár kép
Minimál cucc, szoktuk mondani…
Nincs akkora csónak, amit ne tudnánk módszeresen telepakolni… ideje elrakni mindent a helyére a tároló rekeszekbe
Minden a helyén, mehetünk?

Mivel katamarán csónaktestről van szó, kimondottan stabil a vízen. Legfontosabb elvárás nekem az első perctől az volt, hogy ne kelljen azon aggódni, hogy a csónak megbillen, és a gyerekeimet a vízből kell visszapecázni. Itt nyugodtan kiállhatunk mindketten a csónak széléhez ugyanarra az oldalra, nem fog jelentősen megdőlni. Nagyon könnyedén siklásba jön és minimális farhullámot hagy csak maga után. 40 lóerős motorig lehet felszerelni az adatlapja alapján, de már egy 9,9-es is gyönyörűen tolja a csónaktestet a vízen.

Nagyon stabilan siklik a katamarán test a vízen
Komolyabb kanyarodáskor se kelt maga mögött méteres hullámokat

Örök dilemma ez a hullámkeltés téma. A parti vagy motor nélkül haladó csónakos horgászok azt látják, hogy valaki nyél gázon halad el előttük, már integetnek, hogy helllóóóóóó. Itt nem arról beszélek, akik 3 méterre húznak el a másik mellett, hanem arról, amikor a folyó közepén motorozik valaki le épp. A tapasztalatlanabbak azt hiányolják, miért nem lassít le jobban a csónak. Csakhogy ezek a testek akkor keltik a legkisebb hullámot, ha nagyobb sebességgel haladnak, minél kisebb részük ér csak a vízbe. Amennyiben ez a sebesség csökken, netán a csónak még a siklásból is visszaesik a vízbe, akkor nagyobb lesz a merülés és egyben a vízkiszorítás is, rögtön jönnek is a 30-50 cm-es hullámok. Tehát nem feltétlenül kell anyázni, ha valaki a lehető legnagyobb távolságra tőlünk nyél gázon megy el mellettünk.

A május csak a szöszről szól felénk…
… itt igen nehéz ám horgászni
Bementünk egy Tisza-holtágra, ahol volt esély süllőre, harcsára, csukára
Igen kényelmesen elfér két ember meg rengeteg horgászcucc
Ezek nemes verzióját szerettük volna megfogni
Egy újabb ragadozó
Csux ideiglenes fogságban
Munkában a csónak

Az eddigi horgászatok alapján nagyon bejött az új horgászcsónak, remélem, sok szép hal teszi tiszteletét benne majd. Tehát ha valaki keres egy jó ár/érték arányú, jól felszerelhető horgászcsónakot, számoljon a Hírös Yacht HY 5.0 Fish horgászcsónakjával!
Végezetül itt a csónak adatlapja, amely tartalmazza a legfontosabb paramétereket:

Technikai adatok
Hajó teljes hossz 4,95 m
Hajó testhossz 4,95 m
Hajó teljes szélessége 1,7 m
Hajó súlya, motor nélkül 220 kg
Max. motorterhelhetőség 40 LE
Szállítható személyek 6 fő

Az alábbi kisfilm a fentebb leírtakat igyekszik picit részletesebben bemutatni: