Állóvízi keszegezés

Az elmúlt alkalommal kaptunk az etetőanyagokról képet, a küszöző felszerelés után most elkészítünk így virtuálisan 1-2 keszegező szerelést spiccbotra. Ezek után már semmi nem tarthat vissza bennünket attól, hogy kedvenc vizünk keszegeit szákba tereljük. Hacsak...

Nem olyan nehéz a sneciző felszerelésünk analógiájára elkészíteni első keszegező készségünk. A meghorgászandó víztől függően, válasszunk 4-5 m körüli -pénztárcánktól függően- lehetőleg könnyű spiccbotot. Az egyszerű szerelékcsere érdekében tegyünk, tetessünk a spicc végére a már említett zsinórkapcsot.

Állóvízen kívánunk horgászni, lehetőleg nyújtott testű úszót válasszunk.

Rövidebb botra, szélcsendben legetőleg könyebbet, hosszabb botra nagyobb terhelhetőségű úszót szereljünk. A könnyebb kezelhetőség miatt.

A nyújtott testű állóvízi típusok közül válogassunk

Nagyon sok múlik az úszó besúlyozásán. Azzal nincs is gond, hogy rendesen antennatőig merüljön legalább a vízbe, hanem felmerül a kérdés, hogyan osszuk el a súlyozást.

Ha azt szeretnénk elérni, hogy a felcsalizott horog viszonylag lassan üljön be, számítva a vízközt "tébláboló" keszegekre is, alkalmazzuk az úgynevezett klasszikus osztott súlyozást.

A sörétólmok egyenlő távolságra kerülnek elosztásra a főzsinóron

Van olyan eset amikor az ereszték alsó harmadába kell összehúznunk az ólmozást, -vagy akár egy cseppólomot is alkalmazhatunk- főleg olyan esetekben, ha azt szeretnénk elérni, hogy horgunk gyorsan érjen a fenék közelébe, mert pl. nagyon sok az apróhal a vízoszlop felső harmadában. Ezzel a módszerrel az esetek nagy többségében meg tudjuk akadályozni a kéretlen kapásokat, hogy idő előtt szétcincálja az "aprónép" a csalinkat.

A pici jelzőólmok közelébe húzzuk össze az összes sörétólmot

Természetesen ez a két ólmozási lehetőségen kívül számtalan variáció létezik még, de talán ez a kettő szemlélteti legjobban a két végletet.

Az előre elkészített szerlékeket sérülésmentesen tudjuk tárolni egy horgászdobozban

Az elkészített szerelékeinket biztonságosan tudjuk tárolni, szállítani az összes szükséges aprócikkel együtt egy horgászdobozban, nem beszélve arról, hogy kényelmes ülőkeként is szolgál.

Immáron a szerelékkel készen lennénk, a továbbiakban egy nagyon fontos, talán a sikeres halfogás egyik legfontosabb összetevőjéről szeretnék szólni ez pedig a mélységmérés.

Az egyik mélységmérő eszköz a lehetséges sok közül

A mélységmérés sokkal több mint a neve mond, nem egyszerűen az előttünk levő víz mélységét jelenti. Sokkal inkább jelent egy fajta medertérkép kialakítását a horgász fejében. A mérés során megtalálhatjuk a jó haltartó helyeket, egy-egy akadót, nagyobb követ, gödröt, padkát, medertörést. Ha a "béka" súlyát jól választjuk meg, még a fenék minőségéről, pl. iszaposságáról is szerezhetünk ismereteket bizonyos esetekben. Fontos, hogy vizsgáljuk át az előttünk meghorgászni kívánt egész területet.

A mélységmérés végeztével már pontos képünk lesz hol is keressük a halat, hova helyezzük el az etetőanyagunkat.

A bodorkák is fáznak?

Nem marad más hátra, mint bevessük felcsalizott horgunkat, és jó esetben szorgalmasan fogjuk a szebbnél szebb keszegeket.

Gyermekeimmel mi is pontosan így gondoltuk az elmúlt nap: etetés, pontos mélységmérés, szinte a teljes vízoszlop végig horgászata. A csalik széles repertoárját felkínálva sorra jöttek a bodorkák, vörösszárnyú keszegek, de a téliesre fordult tavaszban csak az apró halnépséget sikerült horogra csábítani. Kapás kapást ért, nagyon jó szórakoztunk, de a végén fogvacogva mondtuk, hogy jóidőben még visszajövünk!

Apró bodorkák és vörösszárnyú keszegek a szabadulás előtt