Baráti amurozás Gyermelyen

Egy kezem is sok lenne hozzá, ha azokat a horgászvizeket szeretném összeszámolni, ahová rendszeresen visszajárok… Munkám azt igényli, hogy a horgászataimat minél változatosabb módon, más-más jellegű helyeken végezzem, illetve szeretem is az új vizek felfedezésének izgalmát. Van azonban néhány kivétel, néhány olyan vízterület, amelyet az évek során annyira megkedveltem, hogy minden évben visszatérek oda legalább egyszer. Ezek közül az első helyen tudom kiemelni a Gyermelyi Horgásztavat, amit a 2016-os megismerkedésünk óta folyamatosan látogatok. Teljesen függetlenül attól, hogy kollégáimmal épp egy filmet forgatunk, vagy csak egyszerűen pecázunk egy jót a barátaimmal, szívesen jövök erre a gyönyörű tóra horgászni, e nélkül nem is lehet teljes a nyár! Idén sem volt ez másként, a nyár végén egy fantasztikus baráti horgászatot ejtettünk meg az amurok birodalmában. A nap legjobb pillanatai mellett a beszámolóban összeszedtem azokat a tapasztalatokat, praktikákat is, amelyek aktuálisan a legjobban működtek itt.

Információ a vízterületről

Azt hiszem, mostanra nem túlzás azt mondani, hogy akit érdekel a célzott amurhorgászat (akár feederbotos technikával, akár egyéb módszerrel), minden bizonnyal hallott már a Gyermelyi Horgásztóról. Népszerűsége nem véletlen, mivel országos szinten is egyedülálló amurállomány él ebben a vízben, s nem mellékesen csodálatos környezet övezi a tavat, ahol élmény a horgászat. 2016 májusában jártam Gyermelyen először, azóta pedig több filmet és írást is készítettem itteni amurhorgászataimról. Sőt, egyéni amurrekordom is innen származik. A horgászatban nincsenek egzakt dolgok, soha nem vehető biztosra a halfogás, mégis az itt eltöltött idő alatt kialakult bennem egy határozott összkép az eredményes stratégiáról, így amikor a barátaim szerettek volna belepróbálni ebbe a horgászati stílusba, nyugodt szívvel ajánlottam a közös programhoz Gyermelyt, mondván, itt biztosra vehetik, hogy „elintézem” nekik az eredményes napot!

Az egyik kedvenc vizem a Gyermelyi Horgásztó. Ide minden évben visszatérek legalább egyszer!

Horgászhely kiválasztása

A tó több különböző pontján horgásztam már, viszont a kedvenc helyem egyértelműen az erdő alatti oldal hátsó része. Ezen a tavon nincsenek számozva a horgászállások, így számszerűsíteni nem tudom a konkrét helyet, viszont egyértelműen behatárolható több ismertető alapján is. Többek között itt található az utolsó széles, fedett horgászállás, a hely mögött van egy feljáró az erdő melletti útra, illetve a víz szélét szegélyező kövezésben van egy régi beton elem, amint mi „betonablaknak” hívunk. Na, ha valamiről, hát erről garantáltan felismerhető a hely, mert ilyen nincs máshol. Ha Gyermelyen horgászom, minden esetben ide szoktam ülni.

Legjobban az erdő alatti oldal hátsó részén szeretek horgászni, s itt is az ún. „betonablak” állás vált be számomra leginkább

Felszerelés összeállítása

Nem is gondolkodtam azon, milyen cuccot készítsek ide össze, pontosan tudtam, mire van szükség. A meghorgászott távolság jelenleg nem volt nagy (mindössze 60 méter), viszont a nehéz, tartalmas gombócok bedobása, valamint a bivalyerősen küzdő halak fárasztása indokolta az erős, strapabíró felszelést. Ide ilyenek kellenek! Ezek egész konkrétan az alábbiak voltak:
Bot: By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro 3,90 és 4,20 Long Cast
Orsó: By Döme TEAM FEEDER Long Cast LCS 5500
Zsinór: By Döme TEAM FEEDER Super Sensitive Line 0,20 mm + Haldorádó Braxx Long Cast 0,20 mm a bot kétszeres hosszában
Végszerelék: A botokra régi nagy kedvencem, a klasszikus Pellet Feederes rendszer került. A fonott előkezsinórra egy 35 grammos Haldorádó Pellet Feeder kosarat szereltem felette egy L-es Korda Sinkers zsinórsüllyesztővel, alá pedig egy praktikus Guru Speed Bead gyorskapcsot kötöttem. Az ebbe rögzített Haldorádó Braxx Pro 0,14 mm-es horogelőkém hosszát 12 cm-re állítottam be, horgom pedig elsőszámú favoritom, a Gardner Covert Dark Mugga volt. Ezt 8-as méretben használtam 10-es Csalitüskével megkötve.

Alapozó etetés

Korábban többször említettem és írtam már róla, hogy Gyermelyen az alapozó etetésnek nagy jelentősége van és amúgy is alapigazság, hogy ha már amurhorgászat, akkor minden egy jó tartalmas alapozással kezdődik! Egy jól bevált, változatos spod keveréket állítottam össze az etetéshez, a magvak bejuttatását pedig Spomb rakétával oldottam meg.

Gyermelyi alapozó spod keverék:

• 1 csg Főtt Tigrismogyoró Mix - N-Butyric Acid
  • 1 csg Tejsavas 4X Mag Mix
  • 1 kg Natúr főtt kendermag
  • 1 csg FermentX - Tejsavas Nagy Amur
  • 250 ml FermentX Concentrate - Tejsavas Nagy Amur

Az alapozó etetéshez használt spod mixet szándékosan „tocsogósra” készítettem, ezért egy flakon FermentX Concentrate - Tejsavas Nagy Amur adalékot öntöttem a magvakhoz, illetve a Nagy Amur kajához
Tökéletes amurcsemege! A magvakon megtapadó FermentX etetőanyag a vízbe érve leválik a felületükről és zöldesfehér ködöt képez az egész vízoszlopban. Ezzel nemcsak gyorsabbá, de nagyobb távúvá is tehető a csalogatóhatás!
A spod keverék bejuttatását Spomb rakétával oldottam meg

Csalogatóanyagok összeállítása
A kosárba szánt etetőanyagom nagyon hasonló volt a spod keverékhez. Ha amurhorgászatról van szó, számomra az elsőszámú etetőanyag a Haldorádó FermentX Tejsavas Nagy Amur kaja. Ezt szeretem még további magvakkal dúsítani, s így a beltartalmát gazdagítani. Ezzel egy végletekig „kimaxolt” táplálékforrás keletkezik, mely tejsavas jellegével, intenzív fokhagyma aromájával és élénkzöld színével ellenállhatatlan az amurok számára!
Extra tartalmas Tejsavas Nagy Amur recept:

• 1 csg FermentX Tejsavas Nagy Amur etetőanyag
  • 1 csg FermentX Additive - Roppantott Mag Mix Tejsavas Nagy Amur
  • 0,5 csg Tejsavas 4X Magmix
  • 0,5 kg Natúr főtt kendermag

Kedvenc amuros összeállításom egyszerű alkotóelemei
Ehhez a tartalmas etetőanyaghoz a Pellet Feeder kosár a legjobb választás

Csalik kiválasztása

Akárcsak az etetőanyag esetében, a csalik közül is van egy olyan típus, ami magasan kiemelkedik a többi közül. Gyakorlatilag ez az, ami nélkül soha nem indulnék el Gyermelyre, vagy egyáltalán amurra horgászni, és fordítva is igaz, bátran indulnék el ide vagy bárhova máshova úgy amurra horgászni, hogy csak ez egy dobozka van nálam. Csaszival volt már olyan napunk a tavon, hogy egy komplett, reggel frissen bontott dobozt elhorgásztunk durván 10 óra alatt. Gyakorlatilag ahány dobás, annyi hal volt a statisztika! Nos, ez a csali nem más, mint a Haldorádó Oldódó Lebegő Pellet Fokhagymás Hal, s ebből is a nagyobbik, 16 mm-es változat az igazán kapós.

Gyermelyi horgászataim legeredményesebb csalija a Fokhagymás Hal Oldódó Lebegő Pellet
Egyszerűen, csalitüskére szúrva kínálom fel…
Gondosan ügyelek arra, hogy precízen balanszírozott legyen
Kikerülhetetlen falat, amur legyen az úszóján, ami ennek képes ellenállni!

Képbe került még egy másik, hasonlóan fokhagymás jellegű csali is, amit először próbáltam ki a Gyermelyi Horgásztavon. A fogásokat tekintve nem tudta megverni a fenti favorit csalit, legalábbis összességében nem, viszont a nap legnagyobb halát, egy közel 14 kg-os amurt ezzel sikerült megfognom. Mindenképpen figyelemreméltó!

Képbe került még egy másik, hasonló jellegű csali is, amit először próbáltam ki a Gyermelyi Horgásztavon. Ez a Fokhagyma + Mandula ízesítésű TORNADO Pop Up XL volt, ami egy 2021-es újdonságunk lesz
Ezt is csalitüskére tűzve kínáltam fel…
… viszont ez egyértelműen megemelné az egész előkét, ezért egy Fox lebegő csali nehezéket helyeztem az előkére
Ezt kb. 3 cm-re húztam a horogtól, beállítva az ideális lebegési magasságot
Ez a csali egy halat adott ezen a horgászaton, viszont az a legnagyobb példány volt!

Baráti amurozás Gyermelyen

Ezt a horgászatot egy kellemes kis nyaralással kötöttük össze Gyermelyen. Tavaly sikerült itt találni egy rendkívül hangulatos és igényes szálláshelyet, ami a tótól mindössze 5 percnyire van. Ez a Palota Panzió. A horgászat előtti napon már délelőtt megérkeztünk Gyermelyre, így az első nap pihenéssel, medencézéssel és grillezéssel telt. Valami furcsa és megmagyarázhatatlan módon mindenkinek viszonylag későn sikerült lefeküdnie az este során, így kissé fáradtan, de annál lelkesebben indult a reggel. Egy gyors reggeli a pékségben, és irány a tó!

Minden alkalommal, amikor ezt a tájat látom, tudom, jó horgászat vár rám!
Külön öröm volt, hogy ezúttal megmutathattam a barátaimnak is ezt a vizet! Lelkesen vágtunk bele a reggeli pakolásba

Megérkezés után szaporán húztuk befelé a szerelékes kocsikat, nem voltunk épp időben, bőven voltak horgászok a parton, de bíztam benne, hogy a kiszemelt hely(em) még szabad lesz… Így is lett! A kipakolás után távolságmérés és Spombozás következett. Azért az augusztusi nap már reggel tud ütni… Mire végeztem a kaja betermelésével, kellőképpen leizzadtam, kifáradtam és kitikkadtam. Na, persze ez remek magas labda volt a többieknek, hogy megragadják az alkalmat és megjegyezzék, milyen nyápic vagyok. Mondja ezt könnyen az, aki az elmúlt órában az árnyékban üldögélt az üdítőjével… :-D

Miután elfoglaltuk a horgászhelyet, első dolgom a távolságmérés…
… majd az alapozó etetés elvégzése volt
Induljon a gyermelyi peca!
Tudtam, hogy az alapozás után el fog telni némi idő, mire a halak a területre merészkednek, türelmesen vártam az első kapást

Az etetés után nagyjából 30-40 percet kellett várni, mire az első torpedó megérkezett. Innentől kezdve gyakorlatilag minden a számításaim szerint alakult, a halak jelenléte folyamatos volt az etetésen (ehhez halanként 2-3 pótló dobást tettem a területre, illetve ebéd után egy fél adagot rápótoltam), így mindnyájunknak jutott bőven az élményekből. Remek horgászat és nagyon jó nap kerekedett, maximálisan megkaptuk azt, amiért jöttünk: volt, aki a horgászat és a halfogás örömét, és volt, aki szimplán a természet, a friss levegő, illetve a vízparti napozás, beszélgetés nyugtató hatását.

Horgon az első hal!
Viszonylag hamar megérkezett és szákba került az első érdeklődő, ami egy szép amur volt
Megvan az első amur, már nem maradok szégyenben! Innentől kezdve leginkább azon munkálkodtam, hogy a többieknek is sikerüljön egy-egy szép halat horogra csalni
Örül, mert pecázhat, de nem olyan őszinte az a mosoly, mivel a székét otthon felejtettem… :-D
Azért ez nem szegte Csaszi kedvét, hamarosan neki is megjött az első kapás
Ez bizony egész jó halnak tűnik!
Egy szép amur lett a fárasztás jutalma
Karolával közös az öröm!
A tóparti büféből hoztunk egy finom ebédet, érdemes kipróbálni az itteni finomságokat!
Ebéd után Máté és Fruzsi fogták a nap első pontyát, ezért újra ráetettem a területre, hogy visszahúzzam oda az amurokat
Egy kis napozás, akarom mondani, árnyékozás… Na, inkább maradjunk a abban, hogy pihenés :-)
Délután sikerült összeakadni egy termetesebb ellenféllel
Jézusom, hova akadt az a horog! Beleborzongok, amikor az ilyen képeket visszanézem, de a lényeg, hogy nem engedte el a halat
Jó néhány visszatörés és kilövés után mindjárt szákban lesz!
A nap legnagyobb hala, egy közel 14 kg-os ezüst torpedó!
Beérett a délutáni etetés, volt, hogy dupla amurfogásnak örülhettem!
Néhány cseppnyi törődés, mely a halak számára az életet is jelentheti! Ne feledkezzünk el róla!
Köszönöm az élményt, vigyázz magadra!

Összegzés

Nagyon gyorsan elrepült ez a nap… Amikor egyedül vagyok a parton, szintén hajlamos vagyok kikapcsolni az időérzékemet, ám ezúttal még durvábban azt éreztem, hogy valaki előretekerte az órát. Szívem szerint maradtam volna még (meg nem is), viszont megbeszéltük, hogy délután 4-kor pakolunk és visszamegyünk a szállásra, mert a vacsorához még sok mindent kellett előkészíteni, és a napsütés is meg-megpirította már a bőrünket, mindenki vágyott rá, hogy végre csobbanhasson egyet a panzió medencéjének hűsítő vizében. Én megrögzötten az a horgász vagyok, aki utolsónak hagyja abba a pecát és utolsónak megy el a tótól, mert bármelyik pillanatban benne lehet akár álmaim hala is, viszont amint a vízben ülve egy jó hideg sört szisszentettünk, már egy cseppet sem bántam, hogy nem a parton vagyok.

A horgászat után jólesett csobbanni egyet a szállásunk medencéjében. Köszönjük, Gyermely, jövőre találkozunk! :-)

Egy szó, mint száz! Fantasztikusak ezek a baráti horgászatok, ha tehetitek, hozzatok össze minél gyakrabban ilyen közös programokat Ti is! Remélem, segítenek a most leírt tapasztalatok, hogy eredményesebbek legyetek!
Köszönjük, Gyermely, jövőre találkozunk! :-)