Halban gazdag 36 óra a Király Ponty Horgásztavon

Az idei első sátras horgászatomon vagyok túl. Szerencsére jó időt sikerült kifognunk és a halaknak is jó étvágya volt. Az utóbbi időben unokatesómékkal külföldi munkája miatt sajnos elég keveset horgásztunk együtt, éppen ezért is örültem, mikor megbeszéltük, hogy összehozunk egy közös pecát. Mocsára, a Király Ponty Horgásztóra látogattunk el, ahol halban gazdag másfél napot töltöttünk el.

Pénteken korán reggel érkeztünk meg a horgásztóra. A 3-as számú helyet hat óra körül foglaltuk el. A kipakolás előtt csónakba szálltunk és bevittük a bóját, amit a túlparti nádfaltól pár m-re raktunk le. Alapozó etetésnek 2 kg kukorica, búza és tigrismogyoró keveréket szórtunk be a bójához. Ezután felszereltük a botokat is. A 3,60-as Mytho botokat és a Karma orsókat pillanatok alatt összeraktam. A főzsinór 25-ös Sufix, a dobóelőke pedig 40-es Prologic Bulldozer volt. A dobóelőkére 80 g-os pasta ólomok kerültek. Kétféle etetőanyagot vittem magammal, amit már előző nap bekevertem és áttörtem. Az egyik a már sokszor bizonyított Ördögűző, a másik pedig a kolbászos ízű Magyar Betyár. Az egyik Gamakatsu G-Carp A1-es horogra két szem 16 mm-es Magyar Betyár pelletet tettem, a másikra pedig három szem 15 mm-es SpéciCorn Megát fűztem (fokhagymás-zöldfűszeres ízesítésűt).

Szerelékeinket etetőhajóval jutattuk el a bójához
Az első mocsai potyka
Mielőbb visszaengedtem a vízbe

A szerelékeinket kizárólag etetőhajó segítségével jutattuk el a túlpartra. A Magyar Betyáros szerelék pasztaólmára kolbászos etetőanyag, míg a fokhagymás Mega SpéciCornnos ólmára ördögűző etetőanyag került. A csalival és az etetőanyaggal együtt újabb 2 kg magmixet vittem be az etetésre. Miután szerelékeink benn voltak a vízben, mi pedig megittuk az első kupicát, elkezdtünk reggelizni. Azonban ezt gyorsan félbe kellett szakítanom, mert jobb oldali orsóm fékje elkezdett erőteljesen süvíteni. Gyors bevágást követően hamarosan már a szákban is volt a túra első hala egy kisebb tőponty személyében. Gyors fényképezés után természetesen visszanyerte szabadságát. Az első kapást a duplán felfűzött Magyar Betyár pellet hozta. Újracsalizás után bizakodva húztam vissza csalimat a bójához. Ezután pár óra kapástalanság következett.

Niki is végre fáraszt
Szép töves a bölcső felett
Újabb gyönyörű, egészséges ponty
Kálmán arcán látszik az öröm - nem is csoda ilyen szép hallal a kezében
Idáig ő a legnagyobb
C&R

Dél körül járhatott az idő, amikor Nikinek ejtős kapással tudatta valami, hogy érdeklődik a csali iránt. Újabb szép tőpontyot segítettünk a partra. Délutánra felpörögtek az események: kapás kapást követett. A kiló feletti kárászokon kívül hét darab 6-10 kg közötti pontyot sikerült még fognunk. Ezt annak is köszönhettük, hogy folyamatosan etettük a bóját. A délután folyamán nagyon jó időben volt részünk, beigazolódtak a meteorológiai előrejelzések: tűző napsütés mellett vártuk a nagy pontyokat. A naptej és a hideg sör persze nem maradhatott otthon, ezek nélkül manapság el se indul nyáron az ember horgászni.

Ez már a sokadik bajszos
Én is megint fárasztok
Közös kép, és persze együtt is örülünk
A délután fogott utolsó
Hamar ránk is sötétedett

A sötétedés előtt még gyorsan felállítottuk sátrainkat. Kilenc óra körül húztuk be szerelékeinket. Dupla 20 mm-es kolbászos bojlikat tettem fel mindkét szerelék horgára - ha valami felkelt az éjszaka, az tényleg nagy hal legyen! Éjfélig két pontyot sikerült fognunk, mindkettő 8 kg körüli volt. A éjszaka hátralévő részében nem volt kapásunk. Reggel korán keltem és újracsaliztam mindkét szereléket, amikkel ezután gyorsan behajókáztam. Az első reggeli jelentkező egy szép ezüstkárász volt, ami egy szem fokhagymás gumikukoricára éhezett meg. A kárász után sikerült még fognom egy 6,4 kg-es potykát. A délelőtt során mindössze ez a két hal jött nekem. Délután már nekiálltunk pakolni, amikor a kolbászos bojlim végre megtetszett valakinek. Éreztem, hogy az eddigieknél nagyobb ellenfél küzd a horgon. Negyedórás fárasztást követően a túra legszebb pontyát tarthattam a kezeim közt. Ezt a szerelékemet már nem is dobtam vissza. Még beeveztünk a bójáért és teljesen összepakoltunk.

Igazán jó pecát tudhatunk magunk mögött: a pontyok jellemzően 6-12 kg közöttiek, a kárászok pedig mind kiló felettiek voltak. A közeljövőben visszatérünk még ide, Mocsára, a Király Ponty Horgásztóra. Remélem, hasonló eredményeket sikerült elérnünk akkor is.

Reggeli a halaknak
Egy kis délelőtti játék is belefért
Ilyen szép kárászok jöttek
A bevágást követően egyből éreztem, hogy jobb ellenfél van a horgon
A túra legnagyobbja
Egy utolsó kép a visszaengedés előtt
A bójáért azért még be kellett evezni

Írta: Horváth Viktor (Vitya)