Nagy Pontyok nyomában 21. rész – Őszi pontyos kalandok a Mátrában

Többször horgásztam már a Maconkai-víztározón, de valahogy eddig csak rövidebb, maximum egynapos alkalmakra volt lehetőségem, így már nagyon szerettem volna egy hosszabb túrát is szervezni erre a csodaszép környezetben elhelyezkedő, halállományáról méltán híres víztározóra. Az ősz folyamán sikerült is kivitelezni és Lajos barátommal egy hosszabb, két éjszakát is átölelő horgásztúrát szerveztünk, amiből egy nagyon hangulatos, élményekben gazdag kaland kerekedett.

Maconka elég terhelt a foglalható helyek szempontjából, gyakorlatilag folyamatosan nagy nyomás alatt van a víztározó, így mi is csupán egy bő kétéjszakás horgászatra tudtunk készülni, amire az egyes sziget középső részén kaptunk lehetőséget. A rendelkezésre álló idő rövidsége miatt úgy gondoltam, hogy teljes mértékben a partról fogjuk megoldani a horgászatot, beleértve az etetést is.

Maconka madártávlatból
Horgászhelyünk az egyes sziget középső részén helyezkedett el
Ezzel a látvánnyal nehéz betelni

A tó térképét alaposan megvizsgáltuk és úgy döntöttünk, hogy 105 méteren fogjuk kialakítani az etetésünket, amelyet Spombbal fogunk megetetni. A távolságmérő rudak segítségével ki is akasztottuk az etető botok zsinórklipszét, és megkezdődhetett a csalogatóanyag bejuttatása. Az okozott egy kis fejtörést, hogy ebben a kellemes őszi időben melyik irány lesz a jobb, de mi némi tanakodás után a fűszeres vonal mellett tettük le a voksunkat, így a C21 Fűszeres Kolbász bojlit választottuk alapnak, amelyet tovább turbóztam némi Főtt Tigrismogyoró Mixszel és azonos ízű C6 pellettel.

Kezdődjön a nap egy kiadós reggelivel! :)
Etetésünk alapja a C21 bojlicsalád, amely 2021-től vödrös kiszerelésben is elérhető lesz
A két új ízvilág a családban a Tigrismogyoró és az Amur, amelyek szintén az 2021-től válnak elérhetővé
A vödrös kiszerelés, amely aromát is tartalmaz, a C21-s család minden típusából elérhető

Etetésünk fontosabb alkotóelemei
Nagyon kedvelem ezt a keveréket, rendszeresen használom olyan helyeken, ahol az etetést partról tervezem

A C21 bojlicsalád nagyon közkedvelt a kínálatunkban – ennek két fő oka van: nagyon kedvező az ára, és a halak is eléggé kedvelik. Eredendően négy ízben készült és két kiszerelésben, egy kisebb, 900 grammos és egy gazdaságosabb, 2500 grammos kivitelben. Ehhez társult be a 2020-as évtől a Fokhagyma & Mandula ízesítés. A horgászok annyira megkedvelték a C21 bojlicsaládot, hogy úgy gondoltuk, 2021-re tovább szélesítjük e kínálatot. Először is érkezik egy 1,5 kg-os kiszerelés, amely vödörben kapott helyet, és tettünk mindegyik mellé egy flakon aromát azonos ízesítésben, amivel tovább fokozhatjuk a hatékonyságot. Ez a vödrös kiszerelés 2021-től minden eddig megjelent ízben elérhető lesz a családon belül, sőt! Érkezik kettő új típus is, az egyik nagy személyes kedvencem, a Tigrismogyoró, és ami nagyon hiányzott a palettáról, az Amur.

Lalival ketten végeztük az etetést, de azonos távolságra
Nem kellett sokat várnom az első kapásra, ez a meglepetés tokhal volt az első látogatónk

Miután bejuttattuk a helyére a kellő mennyiségű csalogatóanyagot, kimértük pontosan a többi boton is a távolságot, amelyet zsinórjelölő filc segítségével megjelöltünk. A túlparton kinézett fix pont megfelelő iránymutatónak bizonyult, a távolság pedig adott volt. Nem minden esetben horgászom ilyenkor kizárólag az etetésemet, próbálom annak picit a környékét is felderíteni egy nagyjából tíz méteres sugarú körben, mert sokszor eredményesebb kicsit túldobni az etetésen egy ilyen intenzíven terhelt tavon, mint az etetés közepét horgászni.

Fűszeres Vörös Máj és Big Fish bevonatos csalizó bojlikat használtunk csalizáshoz…
… egy Tornado Pop Up XL segítségével balanszírozva
Először ő került a fűzőtűmre
Majd az enyhén megvágott csalizó bojli
A Bait Floss nagyon leegyszerűsíti a csalizás menetét

Próbáltunk valami kevésbé megszokott és a halak számára remélhetőleg érdekesebb csalikombinációt felkínálni, amelynek alapját a bevonatos főzött csalizó bojlik adták Fűszeres Vörös Máj és Nagy Hal ízekben, de ezeket sem önmagában kínáltuk fel, hanem a Tornado csalik új típusával, a Pop Up XL segítségével, kicsit összefaragva a megfelelő kikönnyítés érdekében.

Ennél a technikánál nincs nem megfelelő méretű hajszálelőke
A csalit a fűzőtűről egy mozdulattal vezetem át a selyem hajszálelőkére
Mindig kicsivel hosszabbat használok, hogy biztosan túlérjen a csali peremén
Ezt követően vágom méretre
Összeolvasztom a két szálat a csali pereméig
A csali peremén az öngyújtó fém felületével ellapítom
A csali vízben felvett pozíciója

A felkínáláshoz egy kedvenc krimpelős előkémet készítettem el, amelynek nagy előnye, hogy nagy távolságba is könnyedén dobható gubancmentesen, emellett könnyedén csalizható bármilyen méretű csalival, nem szükséges hozzá másik hajszálelőke. A szerelék elkészítését részletesen bemutatom a videóban.

Lali formás tövese az elsők közül
Maconkán kiemelkedően teljesített a Vajsav & Ananász ízesítés
A Tornado Pop Up XL széles íz- és színválasztékkal rendelkezik

Az első kapásra nem kellett sokat várni, először azt hittem, csak egy keszeg űz aljas tréfát velem, de a part közelében egy villás farok árulkodott, hogy bizony sikerült összefutnom egy tokkal. Jót küzdöttünk, majd óvatosan visszaengedtem ezt a ritka kincsnek számító halat.

Peti gyerekkori barátja egy tálca nagyon finom süteménnyel lepett meg minket
Napnyugta után felpezsdült az élet
Éjszakai látogatónk

Az este folyamán több szép pontyot is sikerült horogra csábítanunk, érezhető volt, hogy milyen jól reagálnak a halak az etetésünkre. Hajnalra kicsit lassult az ütem, így következhetett az etetés frissítése. Összekészítettünk egy ugyanolyan keveréket, mint amilyet az alapozásnál használtunk és ezt gyorsan, még reggeli előtt bejuttattuk a helyére. A nappali órák kicsit lassabb ütemben, de viszonylag egyenletesen adták a kapásokat, remekül szórakoztunk. Próbáltunk különböző csalikat, de a Fűszeres Vörös Máj bevonatos bojli volt a legstabilabb a Tornado Pop Up XL Ananász & Vajsav ízesítésű csalival balanszírozva, a túra folyamán toronymagasan ez adta a legtöbb kapást.

Erőtől duzzadó nyurgaponty
Aranyhal színesítette az éjszakámat
Neki is bejött a csalikombinációm
Gömböc töves

Persze ilyen szép környezetben egy pörgős horgászaton gyorsan repül az idő, a horgásztúránk a végéhez közeledett, aminek minden percét élveztünk. Maconka egy fantasztikus víz, amely rengeteg élményt és meglepetést tud nyújtani az ide ellátogató horgászok részére, én bátran javaslom, hogy aki nem járt még itt, legalább egyszer próbálja ki, utána úgyis visszajáró vendéghorgász lesz! :)

Megdolgoztattam a távdobó felszerelésemet egy csöppet
Egy nyurga testű tükrös a nappali órákból
Lajos se úszta meg a túrát koi nélkül! :)
Koi portré közelről
Még egy utolsó közös fotó a szomszéddal