Egyhetes horgásztúra a Ráckevei  -Dunán

Egyhetes horgásztúra a Ráckevei -Dunán

Néhány szót magamról: Krisztiánnak hívnak, 14 éves vagyok. Bács-Kiskun megyében lakom egy kis városban, Baján, a Duna mellett. Legkedvesebb hobbim a horgászat. Tavasszal letettem az államilag elismert horgászvizsgát, így lehetővé vált, hogy egy hetet Dömsödön tölthessek, az RSD-n. Itt kipróbálhattam különféle horgászmódszereket, megismerhettem különféle felszereléseket. A „Haldorádó” fórumon sok hozzászólást olvastam azzal kapcsolatban, hogy szinte semmilyen érdemi halat nem lehet fogni ezen a vízen. Én szerettem volna bebizonyítani, hogy mégis. Tartsatok velem és olvassátok el, hogy milyen élményekben volt részem az egy hét alatt! :)

Elérkezett a várva várt nap. Bepakoltuk nagyapám autójába a horgászfelszerelést és egyéb túlélési eszközöket, majd kétórás út után megérkeztünk Dömsödre, az egyik kedves rokonunkhoz, Laci bácsihoz. A megfelelő iratok kiállítása után elfoglaltuk a szállásunkat a Duna-parton.

A szállás

Ezen az estén még nem horgásztunk, inkább megcsodáltuk az esti Duna szépségét. Figyelmemet azonnal felkeltette a Duna közepén kuttyogató harcsahorgász. Arra gondoltam, milyen jó lenne, ha én is harcsázhatnék a Duna közepén.

1. Horgásznap

Hajnali 4-kor csörgött az óra, itt volt az ideje felkelni és elindulni horgászni. Felöltöztünk és kipakoltunk a stégre. Fél ötre sikerült kipakolnom. Alapozás képen bedobtam 4-5 gombóc etetőanyagot, bedobtam a spiccbotos végszereléket. Rövid időn belül egymás után jöttek a tenyeres bodorkák, szilvaorrú- és dévérkeszegek. Miközben horgásztam már a szomszéd stégnél megláttam az egyik harcsahorgászt, akivel később összebarátkoztunk. Hét órakor egy szép másfél kilós tükörponty elhúzta a horgomat. Igazán nagy élmény volt ezt a halat ezzel a finom, spiccbotos végszerelékkel kifárasztani, mivel az előke zsinór vastagsága 0,07 mm volt. Fél nyolc körül már nem voltak kapások, csak gébet sikerült fognom meg néhány kagylót.

A nap első hala
„Óriás” a horgon
Volt, mikor gébet kagylóval fogtam
Megdolgoztatott rendesen

2. Horgásznap

Ismét korán kint voltunk a stégen. Ezen a napon egy 6 méteres bolognai bottal horgásztam, de az idő nem volt túl kellemes. Az alapozást a stégtől úgy 12-13 métere tettem meg. Ezen a napon fogtam a legtöbb halat az egész héten. Már reggel korán a horgomra akadt két ponty, majd pár kiló keszeg.

Szép kis szilvaorrú
Az egyik szép ponty
Itt meg a másik

3. Horgásznap

Ezen a napon lejött az ismerősünk, Laci bácsi és lehozta a rakós botját. Miután mindent elmagyarázott a rakós botos horgászatról, én is kipróbálhattam ezt a módszert. Nagy álmom vált ezzel valóra.

Kapásra várva
Sose örültem még ennyire egy halnak

Délután megkérdeztem Tibi bácsit, a harcsahorgászt, hogy bemehetek-e vele harcsázni. Azt válaszolta, hogy csak akkor, ha van harcsázó botom és az megfelelően össze van állítva. Aznap este fel is szereltem egy botot, hogy másnap mehessek harcsázni.

4. Horgásznap

Ezen a napon megjött az eső és egyben meglátogatott édesapám is. A rossz idő ellenére sikerült pár keszeget fognunk, de sajnos este nem jött össze a harcsázás, mert fokozatosan romlott az időjárás.

Az eső nem tántorított el minket
Egy-két hal aznapról

5. Horgásznap

Ezen a napon sem volt valami szép idő, de délután már nem volt felhő az égen, és amíg Tibi bácsi nem jött addig is…

… pihentem

Délután segítséget hozott Laci bácsi Hugó személyében és együtt próbáltunk halat fogni.

Kapásra várva

Majd a pihenés után 17 órakor elindultunk a csónakkal harcsázni, be a Duna közepére.

A Duna közepén

22 óra körül abbahagytuk a horgászatot, mert sajnos nem nagyon ettek a harcsák, ennek ellenére egy újabb élménnyel gazdagodtam.

6. Horgásznap (Az utolsó horgásznap)

Utolsó nap reggel kiültem hajnali 4 órakor a stégre és elvégeztem az alapozó etetést. Ezen a napon egy lágy keszegező matchbottal vettem üldözőbe a halakat. Az etetés után rögtön felraktam a 16-os keszegező horogra két szem csontit, majd repülhetett be a vízbe. Pár perc elteltével jöttek a kisebb keszegek, majd a nagyobb dévérek, végül egy szép potykát akasztottam. Ezen a napon fogtam meg életem legnagyobb dévérkeszegét, ami kereken 1 kg-ot nyomott. Mindenesetre utolsó horgásznapra ez nem rossz teljesítmény!!!

Sajnos véget ért a horgászhét. Bepakoltuk az autóba a felszereléseket, búcsút intettünk a rokonoknak és új horgásztársaimnak, majd hazaindultunk.

A mai teríték

Összegzésképpen:

Számomra ez a hét volt a legkedvesebb nyári horgászélményem, mivel nagyon sok és szép halat tudtam fogni, illetve igen sokat tanultam Laci bácsitól a különböző horgászmódszerekről, technikákról, valamint Tibi bácsitól, aki megtanított csónakból harcsázni. Igazán hálás vagyok mindenért, amit ott tanulhattam Dömsödön, a Ráckevei (Soroksári)-Dunán. Remélem, jövőre ismét ellátogathatok Dömsödre és horgászhatok egy jót.

Írta: Haincz Krisztián (krisz0528)