Sok-sok utánjárás és egyeztetés eredményeképpen az EXNER-rel közös fejlesztésben elkészültek a CARSTEN waggler úszók. Számtalan minta, árajánlat, vagyis nagyon sok munka fekszik ebben a látszólag egyszerű termékben. De ha azt mondom, a rajta lévő tungsten lamellák egy kanadai cég kínai gyárában készülnek, az talán sok mindent elárul. Az úszó már több korábbi cikkemben is látható volt. Most elkészült a teljes széria, én pedig megpróbálom részletesen bemutatni.
Mindjárt a nevével kezdem. A CAR előtag az úszó szárára utal, mely szuperkönnyű, ugyanakkor nagy teherbírású karbon csőből készül.
Néhány jellemzője:
- Könnyebb, mint a pávatoll. A felhasznált cső súlya 0,8 g, ugyanez pávatollból 0,9 g lenne, míg sarcanda nádból 0,95 g. Ez növeli a dobás pontosságát.
- A festéket nem dobja le, mint a pávatoll vagy a műanyag cső, mert felületét a gyártás során felhasznált műgyanta adja, mely ráadásul még ütés- és kopásálló is.
- A karbon cső a botgyártásból ismert technológiával készül. Így tökéletesen egyenes, egyforma súlyú és semmilyen behatásra (pl. hő) nem görbül el. A legnagyobb nyári melegben a szélvédő mögött felejtett úszó sem lesz görbe.
- Rendkívül erős, pl. az úszó szárára kötött 2 kg súlyt is fel lehet vele emelni.
A STEN utótag az úszóba épített tungsten (volfrám) önsúlyra utal.
Nézzük néhány jellemzőjét:
- Sűrűsége több mint kétszer nagyobb, mint a rézé, ezért azonos súly ebből az anyagból rövidebb lesz, emiatt a nehezék súlypontja közelebb kerül az úszóhoz, így nő a dobástávolság.
- Nem oxidálódik, nem szennyezi a vizet.
Az úszók teste magas minőségű és válogatott balsafából készül. A jó úszóknál a fa minősége sem mindegy. Nem mindegy, hogy a fatörzs melyik részéből származik, a külső, vagy a belső részéből.
Az úszók kinézete, festése és csomagolása is utal a fenti jellemzőkre: elegáns, ugyanakkor figyelemfelkeltő.
A választott méretsor lefedi a leggyakrabban, általánosan használt méreteket, 10-20 g-ig terjed kétgrammos méretugrásokkal.
A cikk készítése közben, csak a kíváncsiság miatt leszedtem és a mérlegre raktam a 16 g-os úszó önsúlyát. A mérleg pontosan 16 g-ot mutatott.
Ezen fölbuzdulva gyorsan megmértem a 20 g-os önsúlyát is. Itt 0,1 g különbség mutatkozott, ami jelentéktelen eltérés.
Végezetül tekintsük át az úszó előnyeit, melyeket a tesztek is alátámasztanak:
- Rendkívül strapabíró, hőnek is jól ellenáll. Gyakorlatilag csak szándékosan vagy véletlenül (rálép valaki) lehet tönkretenni. Ha nem szakad be, örökös darab.
- Esztétikus és ezt a tulajdonságát végig megtartja. Nem jön le róla a festék.
- Soha sem görbül el.
- Mivel tökéletesen egyenes, ezért nagyon pontosan, precízen lehet vele meghorgászni az adott területet.
- Használatával nő a dobástávolság. Mivel teljesen egyenes és a beépített súly is kisebb helyen van, akár 10-20%-kal nagyobb dobástávolság érhető el használatával.
- Egyenessége és a felhasznált karbon cső kis súlya miatt tökéletesen egyenesen száll, így nem csak nagy dobástávolság és a pontos horgászat valósítható meg, hanem csökken a gubancolódás esélye is.
- A korábbi úszóknál használt rézsúlyok is használhatók hozzá, így azok használatával a legfinomabb beállítás is megvalósítható.
- Minden úszó teljesen egyforma, méretsoron belül egymással külön egyedi besúlyozás nélkül cserélhetők.
Legvégül megemlíteném az úszó egyetlen hátrányát is, az pedig az ára.
Bár ez is relatív. A pávatoll úszó áránál kb. 40%-kal magasabb, de nézzük meg, mit ad érte. A pávatoll sérülékeny, lekopik róla a festék és beázik, elgörbül és nem lehet vele pontosan dobni stb.
Egy CARSTEN úszó élettartama akár tíz-húszszorosa is lehet egy hagyományos pávatoll úszóénak, és a fent említett hátrányokat is kiküszöböli.
És ha mindez nem volt elég meggyőző, még egy előny: én szeretem az állatokat és alig vártam már, hogy egy ilyen carbon csővel ki tudjam váltani a pávatollat. Ezen úszók használatával nem kell állatokat kínozni és tönkretenni. Biztosan mindenki látott már pompázó farokdíszű pávát. Most képzeljétek el ugyanezt a madarat faroktollak nélkül…!
Bízom benne, hogy mindenki megelégedéssel fogja használni cégünk új úszóját.
(X)
Írta: Papp József