A népszerű Energofish Sential elektromos csónakmotorja végre ismét kapható. Ehhez szeretnénk némi tanácsot adni, mire kell ügyelnünk az első használatbavételkor, és persze használat közben is.
A gondosan becsomagolt dobozban rejlik az eszköz. A dobozt kibontva egy egyedi sorszámmal ellátott motort találunk, amire figyelni kell, sok különcsomagolt apró alkatrészt is rejt a doboz.
A külön csomagolt háromlevelű propeller mellett ott van egy külön csomagban a propellerrögzítő csavar, egy külön szerszám a propellerrögzítő csavar meghúzáshoz és a kettő darab stift.
A motort kivéve a csomagolásból nem sok dolgunk van az üzemkész állapot eléréséhez. Igazából elég a propellert felszerelni, és máris mehetünk.
Rendkívül fontos, hogy olyan helyen végezzük el a stift berakását, ahol nem probléma az, ha véletlenül kiesik a stift. Így például a víz felett vagy sűrű fűben nem ajánlott berakni, vagy cserélni a stiftet.
A propellert megfelelően rögzítve elméletileg már üzemkész állapotban van az elektromos csónakmotorunk.
Mielőtt azonban kirohannák a vízre kipróbálni, mit tud a motor, érdemes egy pillantást vetni az akkumulátorunk és a Sential motor csatlakozójára. Sajnos a sok szabvány miatt nagyon valószínű, hogy ez nem fog stimmelni. Éppen ezért még otthon ellenőrizzük le a csatlakozást!
A motorunk elektromos csatlakozója alapból megfelelő, de kell hozzá egy akkumulátor saru is, amire rákötve és természetesen jól meghúzva azt, biztos kötést kapunk. Ráadásul kapható olyan csatlakozó is, amelyet gyorsan tudunk oldani, illetve rögzíteni. Arra figyeljünk oda, hogy az akkumulátor csatlakoztatása előtt minden esetben ellenőrizzük, hogy a motor nincs bekapcsolva, ezzel számos balesetet megelőzhetünk.
Fontos megjegyezni, hogy az akkumulátort használat után azonnal töltsük fel, mert ezeknek az akkumulátoroknak a teljes töltöttségi állapot a normális. Huzamos ideig lemerült állapotban hagyva sokat veszthetünk az élethosszából.
Nagyon fontos dolog, a megfelelő rögzítés a csónakon! Ha lehet, a rögzítésre szánt felület legyen érdes, ehhez kapható speciális lap is, amelyen tökéletesen rögzül a motorunk. A szoros kötés akkor lényeges igazán, ha nagy gázzal kell hirtelen manővereznünk – erre általában természetesen nem vagyunk felkészülve –, ekkor az oldalra kifordított propeller a lazán felrakott motort akár le is kaphatja a fartőkéről, aminek általában a motor vízbe esése a vége.
A motor felrakása után érdemes beállítani annak magasságát, vagyis azt, hogy mennyire lógjon a vízbe. Érdemes olyan mélyre tenni, hogy teljesen kifordítva a propeller levele a csónak alja alá érjen.
Ezután állítsuk be, mennyire forduljon el szorosan a motorunk, ez az iránytartás végett nagyon fontos. Majd a trimmelést, vagyis a fartőkével bezárt szöget is beállíthatjuk, de ez nem annyira lényeges, mint egy nagyobb teljesítményű robbanómotornál.
Ezzel elérkeztünk végre az első elinduláshoz. Hátrafelé kettő fokozatban tudjuk állítani a motort, míg előre az ötödik fokozatban érhetjük el a maximális, 66 librás tolóerőt.
Van még egy pár hasznos dolog a motoron, az egyik ilyen a felhajtható sebességszabályzó, ami egyben kormányként is funkcionál, így számunkra kényelmes pozícióból irányíthatjuk hajónkat.
Végül, de nem utolsósorban a teljesen megújult töltöttség jelző nagy segítségünkre lehet a hosszabb utakon, ezzel pontosan fogjuk tudni az akkumulátorunk jelenlegi töltöttségét, így tudni fogjuk, mennyit tudunk még menni hajónkkal. Érdemes az elektromotor használatánál figyelembe venni azt, hogy kisebb fokozaton kevesebb energiát fogyaszt, így a „lassan járj, tovább érsz!” elv itt tökéletesen működik.