A Nevis Patriot Tele Match és Arwo 3500 tesztelése

Rendkívül nagy örömmel töltött el a levél, amivel a Haldorádó csapata tudatta velem, hogy a „Nevis teszthorgászokat keresünk 2015!” pályázatra leadott munkámmal elnyertem az általam választott horgászbot-orsó szettet tesztelésre. Az írás leadásakor több dolgot is megjelöltem a választható termékek közül, és végül azt nyertem, amit titkon szerettem volna, ami nem volt más, mint a Nevis Patriot Tele Match 4 méteres horgászbot és hozzá a Nevis Arwo 3500 orsó. Hogy miért pont ezt a szettet szerettem volna kipróbálni, és hogy milyen volt vele horgászni? Ez az írásból kiderül!

Mikor gyerekként megismerkedtem a horgászattal, másokhoz hasonlóan én is úszós készséggel kezdtem, ami annyira magával ragadott, hogy egész sokáig kizárólag ez a technika jelentette nekem a horgászatot. Abban az időben csak teleszkópos botokkal jártunk le a tópartra, mert kis helyen elfért és könnyű volt magunkkal vinni. Ezek az emlékek törtek fel bennem, mikor megláttam a Nevis és a Haldorádó közös pályázatában a Nevis Patriot Tele Match botot. Mivel már régóta szerettem volna beszerezni egy ilyen pálcát, úgy döntöttem, megpróbálom, mert aki nem mer, az nem is nyer! Végül is a munkámmal meggyőztem a pályázatok elbírálóit, így a 82 beérkezett műből én lehettem azon nyolc horgász egyike, aki megkaphatta az általa kiválasztott Nevis terméket. Néhány nap múlva a postás már kopogtatott is a csomaggal, én pedig alig vártam már, hogy a kezemben tarthassam az új párost.

A bemutatást a horgászbottal kezdem. Nevis Patriot Tele Match névre hallgat a pálca, és már a nevében is benne van, hogy egy teleszkópos botról beszélünk. Ennek köszönhető egyik előnyös adottsága: összetolt állapotban mindössze 115 cm helyet foglal.

Valóban ilyen kicsi…
Összetolva…
Szép gyűrűk

Anyagát tekintve IM6-os karbonból készült és plusz keresztszálas erősítést is kapott. A bot 4 méter hosszú és négy tagból áll, ezeken helyezkedik el a 9 db szilicium-karbid (SiC) betétes gyűrű.

Jól látszik a keresztszálas erősítés
A spicc is tökéletes

A bot dobósúlya 20-80 gramm, melynek köszönhetően a megfelelő méretű úszót a lehető legmesszebb, akár a látóhatárunkig is repíthetjük. A botot fém orsótartó papucsokkal látták el, a nyél pedig parafa borítást kapott. A súlyát tekintve (269 g) nagyon könnyű és hihetetlenül jól kiegyensúlyozott - e botot hosszabb ideig kézben tartani sem fárasztó.

Csavaros orsótartó
A markolat vastagsága
Az első tag vastagsága
A spicc vastagsága
Gumírozott, csavaros végdugó

Most essen pár szó páros másik tagjáról! Az orsó a Nevis Arwo névre hallgat 3500-as méretben univerzális orsó, mely alkalmas lehet pergetésre és matchbotos horgászatra is, emellett - lekerekített zsinórklipszének köszönhetően - a pickerbotos horgászatban is tökéletesen helytáll. 3+ 1 csapággyal szerelték, mely tökéletes futást biztosít.

Íme, az orsó
Grafit pótdob is jár hozzá
A csapágyszám
Még egy pozitívum: a lekerekített zsinórklipsz
A precíziós első fék

Erősített felkapókarral és tökéletesen kézbe simuló hajtókarral látták el. Mind színében, mind méretében tökéletesen passzol a Nevis Patriot Tele Match bothoz.

Az áttétel és a zsinórkapacitás is jól látható
A dobátmérő
A dobmagasság

A páros bemutatása után lássuk, hogy vizsgáznak a vízparton! Annyit még el kell árulnom magamról, hogy jó ideje nem volt a kezemben matchbot vízparton, ezért az számomra is egy teszt volt, hogy tudásom elég-e egy eredményes úszós horgászathoz.

A szükséges kellékeket még a szett megérkezése előtt beszereztem, hogy minél gyorsabban elkezdhessem a tesztelést. Zsinórnak a Nevis cég Ixxus match zsinórját választottam 19-es méretben, mivel nagyobb pontyok fogását is terveztem. A végszerelék egyik legfontosabb eleme maga az úszó: én a Cralusso Dart fantázianevű úszóját választottam 16 grammos méretben. Szükségem volt még egy gumiütközőre, egy kapcsos csúszó forgóra és egy hármasforgóra, valamint néhány sörétólomra. Horognak többféle gyártó palettájáról válogattam 10-es, 12-es és 14-es méretben.

E kiegészítők nélkül nincs horgászat

A horgászathoz az általam favorizált, Magyarkeszin található Mókus Horgásztavat választottam. A horgászatra egy június elejei időpontot választottam. Reggel 7 órakor érkeztem a tóra, és az előzőleg lefoglalt kettes beülőre. Érkezés után elkészítettem az etetőgombócokat. Etetőanyagnak TTX-et és a Haldorádó Ponty Pirost választottam, amit tovább aromásítottam Haldorádó Vörös Démon aroma tuninggal és a Carp Academy édes Kukorica tejéből is kapott egy jó decit. Tovább gazdagítottam még aromában és melaszban áztatott kukoricával és 10 mm-s epres pellettel.

Az etetőanyag összetevői

A célhal természetesen a ponty volt, de korábbi tapasztalatok alapján tudtam, hogy a keszegekből sem lesz hiány. Az etetést körülbelül 20 méterre alakítottam ki, oda lőttem be kezdésnek 6-7 gombócot, és már repült is be az úszó.

Akkor gombócoljunk!

Az időjárást tekintve tipikus kora nyári időt fogtunk ki. Reggel még kicsit hűvösebb volt, de délutánra szikrázó napsütésben volt részünk. Szinte teljes volt a szélcsend, ami nagyban segítette a horgászatot. Körülbelül egy órát kellett várni az első kapásra: egy szép dévérkeszeg vette fel az egy szem csemegekukoricát.

Az első mai hal
Már jön is a következő!
Mintha picit emelkedne…
Már a sokadik…

Sorra érkeztek az etetésről a szebbnél szebb keszegek, és néhány óra el is telt a napból, mikor úgy döntöttem, váltok: az etetés szélét kezdtem meghorgászni. Meg is lett az eredménye! Az úszó szép lassan elkezdett oldalazva merülni. A bevágást követően már éreztem, ez nem dévérkeszeg. A hal nagyon jól küzdött a horgon, de a jó felszerelésnek köszönhetően minden mozdulatát kontrollálni tudtam. Sikeres szákolás után gyors mérlegelés, fotó, és mehetett is vissza a vízbe.

Az első ponty: 4,47 kg
Hozta a kötelezőt a bot
C&R - ez nagyon fontos

Gyorsan belőttem pár gombócot és dobtam is vissza az úszót az etetés szélére, hátha sikerül még fognom pár pontyot. Kis idő elteltével ismét tipikus pontyos kapás érkezett, majd sikeres bevágást követően megint pontyot fáraszthattam. Sikerül ezt is a partra segíteni egy kis időre, és már úszhatott is tovább.

A második ponty, ami 4,33 kg volt

A nap további részében még jött néhány nagyobb dévérkeszeg, de darabosabb hal már nem. Mégis elégedett voltam a kifogott halakkal, mert ne feledjük, a pontyok még ívtak, és mégis sikerült két szebbet megfognom közülük. A felszerelés is tökéletesen működött, maximálisan elégedett vagyok mind az orsóval, mind a bottal.

A végére még néhány kisebb
Érdeklődőkből sincs hiány
Neki is tetszik a bot…
Tökéletesen dolgozik a bot

Azoknak ajánlanám ezt a Nevis szettet, akik nem akarnak tízezreket kifizetni egy matchbotos szettért, de nem szeretnének lemondani egy-egy úszós pecáról, valamint azoknak, akiknek nagyon fontos a kis szállítási méret. Remélem, sikerült komplex módon bemutatni e remek ár/érték aránnyal rendelkező szettet.

Továbbá szeretném megköszönni a Nevis magyarországi képviseletének és a Haldorádónak a lehetőséget!