Folytatódik a „Tesztelés alatt” sorozat! – By Döme TEAM FEEDER Pro Method 5000

Folytatódik a „Tesztelés alatt” sorozat! – By Döme TEAM FEEDER Pro Method 5000

A Fine Carp és a Pro Method orsók népszerűsége megjelenésük óta töretlen. A fekete és a fehér modell műszaki tartalma teljesen azonos, a két orsó között csak a dizájnban van különbség. Egy biztos, mindkettő olyan műszer, amiről egyszerűen nem lehet rosszat írni! Én a Pro Method változatnak szavaztam bizalmat, ezért most ezen igazán különleges orsó bemutatása következik!

Mielőtt elkezdeném soraimat, szeretnék köszönetet mondani azoknak, akik figyelemmel kísérték az eddigi írásaimat, valamint a közösségi oldalakon kedvelték és megosztották ezeket! Mivel – tapasztalataim szerint – az orsókról készített cikkek ott voltak a legkedveltebbek között, most egy nem hétköznapi orsóé lesz a főszerep! A Fine Carp és a Pro Method modellek nem véletlenül lettek olyan népszerűek, de azért ne rohanjunk ennyire előre, mindent csak szépen, sorjában!

A Pro Method botomhoz a Pro Method orsó volt a tökéletes választás! Nagyon megtetszett, be kellett szereznem!

A korábbi modellek sem hazudtolták meg magukat, de ez a tekerő messze a legjobb mind közül! A gyorsfék és a zsinóraláfutás-gátló rendszer már ismerős lehet a Long Cast orsókból, de a megnövelt csapágyszám, a rotor kialakítása, a dobperem formája, a zárt házas tűgörgős csapágy és persze az extrém külső már mind-mind újítás.

A fékcsillag formája nemcsak esztétikus, hanem rendkívül praktikus is, csak egy másodperc, és nyitható vagy zárható a rendszer
A megnövelt méretű hajtókar jól jön a szerelék kitekerésénél és a fárasztásnál is
Igazán igényes kis műszer ez! TEAM FEEDER felirat díszíti az orsó talpát
… és az oldalát
A ház kialakítása sem akármilyen, gyakorlatilag körbeöleli a belső alkatrészeket
Az alumínium dob is nagyon szép

Egy tekercs 20-as zsinórral pont feltölthető a dob, az új peremnek köszönhetően pedig dobáskor még könnyebben pereg le a zsinór. A zsinórklipszek fekete festést kaptak, szerintem ez nagyon passzol a fehér színhez. Az orsó legfontosabb paraméterei a következők:

  • Méret: 50
  • Csapágy: 7 + 1
  • Áttétel: 4,6:1
  • Tömeg: kb. 377 g
  • Orsóház anyag: grafit-hybrid
  • Fékrendszer: első fék (gyorsfék)
  • Dob anyaga: alumínium
  • Zsinórfektető rendszer: csigatengelyes
  • Zsinórtároló kapacitás: 0,20 mm / 280 m
 

Ilyen fékrendszert csak a legjobb orsókba szerelnek!
A kevlár féklamellák jóval keményebbek és strapabíróbbak, mint a filcből készült társaik
A szép, grafitszürke dob aljába fémből készült recsegőt szereltek. Csillagos ötöst adok rá!
A zsinór aláfutását gátló keret nemcsak a tengelyen, hanem egy külön fém perselyen forog

A fém persely kialakítása sem akármilyen, ugyanis egy mélyedés található a külső részén, ami jól felveszi a kenőanyagot, gyakorlatilag siklócsapágyként működik. A gubancgátló keret pedig nemcsak hasznos, hanem nagyon esztétikus alkatrész is egyben. Minkét végén egy kis gumigyűrű található, ezáltal csendesen mozog a rotoron található résekben.

A tökéletesen kiegyensúlyozott és könnyített rotor szintén az orsó előnyeihez sorolható

Ahol csak lehetett, könnyítettek a műszeren, és minden fontos helyen minőségi alkatrészeket használtak, ezáltal egy kisebb súlyú, mégis erős szerkezetet alkottak. Az orsón található csavarok jelentős része is speciális, nem a csillagfejű változat. A szakszerűtlen szerelgetés elkerülése miatt ezt mindenképpen hasznos megoldásnak tartom. Ismételten felhívom a figyelmet arra, hogy egy új orsó szétszedése a több éves garancia elvesztésével jár! Egy csigás dobemeléssel szerelt modell pedig bonyolultabb felépítésű, az idővel szükséges karbantartását csak hozzáértőknek ajánlom!

Az orsón több helyen is hatszögletű a csavar feje
Imbuszkulcs nélkül a ház fedelét le sem lehet venni!
Ami tökéletes, azon nem kell változtatni! A felkapókar környékét azonban érdemes jobban szemügyre venni!
Az új kialakítás lehetővé teszi, hogy a zsinór gyorsabban a helyére kerüljön
A felkapókar többi alkatrésze egytől egyig fémből van! Ismét jár a csillagos ötös!

A rugó meglepően erős, a felkapókar vastag, ezáltal minden probléma kizárva! Rotor nélkül az orsó nem tűnik nagynak, mert olyan pontosan alkották meg a házat, amilyen pontosan csak lehetett. A zárt visszaforgásgátló eddig még nem volt jellemző a TEAM FEEDER orsókra, a Pro Method azonban már ezt is tartalmazza. A ház külsején pedig látszik, hogy mekkora tányérkerék van a szerkezetben. Nem kicsi!

A visszaforgásgátlót egy külön alkatrész zárja le, amely megakadályozza, hogy szennyeződés jusson a mechanizmusba
A fedél alatt a jól bevált, tűgörgős rendszer található
Azért nem semmi, hogy ekkora tányérkereket bele tudtak zsúfolni ilyen kisméretű házba!
A ház üres. Vajon milyen alkatrészeket rejt az orsó?
Természetesen kiváló minőségű elemekből épül fel a belső szerkezet. Még a legkisebb csapágyakat is fogja a mágnes!
A főtengely mindössze 10 cm hosszú…
… de 5 mm széles, ezáltal jöhet bármekkora hal, nem lesz ellenfél!
Fém alkatrészek sokasága. Egy csigatengelyes szereket azért lényegesen több alkatrészből áll

A gyári adatok szerint az orsó összesen 8 csapágyat tartalmaz. Mielőtt megmutatnám, hogy hol vannak, érdemes jobban megnézni azt a kis alkatrészt, amibe a dobtengely csatlakozik. Egy rézszínű persellyel szerelték a belsejét, majd ebbe csatlakozik az a kis pöcök, ami a csigatengely mélyedéseit követi. Mivel a persely fémből van, a hosszú élettartam garantált!

Zsinórvezető görgő, csigatengely, tűgörgős visszaforgásgátló, tányérkerék bal és jobb oldala, csigatengely mindkét vége. Ez összesen 7 csapágy. De vajon hol van a nyolcadik?
Természetesen az is az orsóban van, pontosabban a dob belsejében!

Átlagos orsóknál ezt a megoldást nem alkalmazzák, de ez a modell nem átlagos! A komolyabb pergető orsóknál és a jóval drágább tekerőknél szoktam ilyet látni. Ez már a harmadik csillagos ötös, amit adok! Egy hosszabb fárasztásnál a dob sokat forog, ezért rendkívül hasznos a dobba épített golyóscsapágy!

A dobban lévő csapággyal együtt meg is van mind a 8

Ez is azt bizonyítja, hogy a TEAM FEEDER orsók mindegyike megfelel az előírtaknak, az összes csapágyat tartalmazzák. A szőrszálhasogató kritikusok, akik elítélik a siklóperselyek használatát, most biztos elégedettek lesznek, hiszen minden helyre golyóscsapágyat szereltek. A dobban és a zsinórvezető görgőben lévő csapágy mérete egyébként megegyezik.

A csigatengely és a dob mérete összhangban van, ami a pontos zsinórfektetés alapja
Tökéletes orsó, tökéletes zsinórkép!

A Pro Method 5000 nagyon jól mutat a rövidebb Pro Method botokon! A 6000-es változat a hosszabb pálcák ideális társa. Egy gyorsfékes, csigatengelyes orsó 8 csapággyal 23.990 Ft-ért? Érdemes beszerezni egyet, mert ez egy nagyon korrekt darab! Igazi kuriózum a TEAM FEEDER modellek között!

Fényképezte: Járfás Dávid

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.