XV. Pontyfogó Világbajnokság 2013. 09. 25-28. Portugália, Montargil

Magyar pontyfogók a világ elitjében! Portugália megnyerte a világbajnokságot, de nyertesei vagyunk mi is. Magyarország a 7. helyen végzett. Ezzel a kitűnő eredménnyel nemzetközi szinten kis hazánk válogatottja minden idők legjobb, hivatalosan elismert pontyfogó bajnoki helyezését érte el. A végeredményen felül büszkék lehetünk arra is, hogy volt olyan etap, amikor a 3. helyen álltunk. A mezőny eleje nagyon szoros volt. Végelszámolásban csupán néhány hallal maradtunk le a dobogó legfelső fokáról. Hatalmas siker!

Minden idők eddigi legsikeresebb pontyfogó válogatottja

A 13 fős delegáció két részletben utazott Montargilba. Támogatóink jóvoltából rendelkezésünkre állt egy 8 személyes Mercedes kisbusz és egy Citroen Jumper furgon. Felszerelésünkkel együtt busszal vágott neki válogatottunk 10 tagja a közel 3.200 km-es útnak. Jómagam két hölgy társaságában repülővel csatlakoztam hozzájuk. Mindnyájunk utazása kalandokkal tarkítottan, nem túl jól indult, de bíztunk a szép folytatásban.

Szálláshelyünk elfoglalását követően a párosok nekiláttak felszereléseik összeállításának. Új botok, orsók, damilok kerültek a helyükre. Mindenből volt bőven, hála támogatóinknak. Hétfőn délután megtörtént a regisztráció. Megvitattunk néhány fontos, időközben felmerült kérdést, problémát. Késő délután meglátogattuk a vizet. Csodálatos környezetben fekszik és 18 km hosszan elnyúlva hatalmas a felülete. A versenyre a szabályok szerint három szektort jelöltek ki, kb. 8 kilométeren. Voltak benne nehezen meghorgászható helyek, így első ránézésre is iszonyú nagy kihívásnak látszott. Ez később beigazolódott.

Új botok, orsók, damilok kerültek a helyükre
Hétfőn délután megtörtént a regisztráció
Aznap késő délután meglátogattuk a vizet

Válogatottunk és segítőik kedden reggeli kezdésként megfőzték az elsőre bevihető magok egy részét, majd befejezték felszereléseik előkészítését. Előre megkötötték a szükséges mennyiségű horgokat. Kimérték dkg pontossággal mindhárom páros számára az elsőre bevihető csalizó és etető anyagot. Előre kidolgozott forgatókönyv szerint haladtunk. Fő támogatónk, a Maros Mix jóvoltából kaptunk papírdobozt bőven, ezekbe csomagoltuk a vonzó étkeket. Közben a lányok ebédet készítettek a delegáció számára. Ügyeltünk rá, hogy szomszédjainkkal is jó kapcsolatot alakítsunk ki.

Kedden reggel kezdésként megfőzték az elsőre bevihető magokat
Befejezték felszereléseik előkészítését
Előre megkötötték a szükséges mennyiségű horgokat
Kimérték dkg pontossággal a bevihető csalizó…
… és etető anyagot

A Maros Mixnek köszönhetjük az utazáshoz szükséges készpénz nagy részét, valamint az egyik autót (Citroen Jumper), mely felszerelésünket is szállította. Nagy mennyiségben kaptunk tőlük etetéshez és csalik előállításához szükséges alapanyagot, ruházatot és még hosszasan sorolhatnám. Felajánlásukkal hozzájárultak a lehető legjobb helyezés eléréséhez. Köszönjük!

Amíg a többiek tették a dolgukat, mi részt vettünk a sorsoláson. Egész jó húzást könyvelhettünk el. Fekete Károly - Roskó Péter „C”, Banka Pál - Bodó Ferenc „A”, Tóth Zoltán - Szirmai Tibor pedig a „B” szektorból várhatta következő húzáskor a pontos helyét. Az est fénypontja a hivatalos nyitóceremónia volt. Felvonultunk Ponte de Sôr utcáin, majd a résztvevő országok bemutatkozása során meghallgattuk mind a 20 nemzet himnuszát. Zárásként egy helyi zenei csoport szórakoztatott bennünket. Szálláshelyünkre érve pihenés, alvás következett.

Amíg a többiek tették a dolgukat, mi részt vettünk a sorsoláson
Az est fénypontja…
…a hivatalos nyitóceremónia volt
Felvonultunk…
… Ponte de Sôr utcáin
Meghallgattuk mind a 20 nemzet himnuszát

Szerdán reggel kisorsoltuk a szektorban a párosok helyeit, majd déli 12-kor kezdetét vette a küzdelem. Tovább folytatódott a kedden megkezdett szerencsesorozatunk, örültünk a kapott szektorhelyeknek. Bizakodásunkat a tesztpeca tapasztalataira alapoztuk. Bodó Ferenc - Banka Pál az A17, Tóth Zoltán - Szirmai Tibor a B9, Fekete Károly - Roskó Péter pedig a C5-ös helyet foglalták el a következő 72 órára. A bokszok felkeresése után gyorsan kipakoltak a srácok, majd 10 órától elfoglalták a 20 x 12 méteres rajthelyet. A világverseny 12 órakor elindult!

A bokszok felkeresése után…
… gyorsan kipakoltak a srácok
A világverseny 12 órakor elindult

3 magyar helyből a C5-ös területnek jobbról nem akadt szomszédja. Kb. 200 méterre tőle volt a következő egység, Ukrajna. A körülmények ismeretében jelölték ki a szervezők így a pályát. E szektorban a bal oldali szomszédunk Olaszország lett. A „B”-ben jobbról Litvánia, balról pedig Hollandia kezdte meg a csatározást. Bodó Feri és Banka Pali szomszédjai jobbról Franciaország, balról pedig Bosznia-Hercegovina. Azért is éreztük szerencsésnek a sorsolást, mert a közvetlen szomszédok soraiból kimaradtak az igazán nagy nevek, akiktől szinte mindenki tartott: Portugália (hazai erő), Dél-Afrika, Szerbia, Románia és Anglia.

Párosaink hatalmas erővel, elszántsággal vágtak neki a gigászi küzdelemnek. Közös a cél: egy világraszóló eredmény elérése! Dudaszóra indult a bajnokság. Csapataink rövid idő alatt kialakították az etetéseiket, minden a helyére került.

Párosaink hatalmas erővel, elszántsággal vágtak neki a gigászi küzdelemnek
Minden a helyére került

A halak kapókedve a változékony idő miatt nem volt erős. Pár óra alatt többször hullott néhány csepp eső, lehűlt a levegő, változóan alakult a légnyomás. Kezdésként az „A”-ban Bodó Feriéknek 2 pontyot sikerült megszákolniuk a délután folyamán. Sajnos egyik sem volt méretes. A másik 2 szektorban szintén jöttek méreten aluliak.

Sajnos sok volt…
…a méreten aluli
Volt részünk orkán erejű szélben…
…és zivatarban is bőven

Nem meglepő ezen a vízen, hiszen köztudott, hogy halsűrűsége nem magas. Ismert továbbá, hogy az itt élő egyedek átlagsúlya roppant alacsony. Tudomásom szerint 1.800 hektár a víz felülete, ahol nem ritka a 9 méteres mélység sem.

Montargil víztározója hatalmas, egyben csodálatos víz

Ezt és még rengeteg egyéb, a siker elérését nehezítő tényezőt kellett kezelni úgy, hogy minél több méretes pontyot és amurt zsákmányoljunk. Szerda estig a 20 ország összesereglett 60 párosa mindössze 4 db értékelhető halat fogott. Az „A” szektorban a portugáloknak 3 akadt, a „B”-ben a horvátoknak 1 db. Az előre kidolgozott taktikát fegyelmezetten tartva a magyar alakulatok nagy reményekkel vágtak neki az éjszakának.

Csütörtök reggel a kapitányi megbeszélésen szembesültünk a ténnyel, hogy a magyar pontyfogó válogatott minden idők eddigi legjobb részeredményét produkálta az eltelt 20 órában.

Ne feledjük, hogy mi csupán az 5. világversenyünkön voltunk jelen. Több ország részt vett mind a 15 eddig megrendezett viadalon. Az állásból is jól látható volt, hogy sajnos a haltalanság továbbra is tart. A „C”szektorban még nem tört meg a csend, egyetlen páros sem tudott értékelhető halat produkálni. A mezőny nagy része egyáltalán nem fogott semmit. Fekete - Roskó duónk 2 db méreten alulit terelt partra. Az „A”szektorban már 12, míg a „B”-ben mindössze 3 páros tudott 1,5 kg-nál nagyobb halat megszákolni. Az akkori állás szerint Magyarország válogatottja az előkelő 5. helyen állt, sőt egyéniben Bodó Ferenc - Banka Pál ekkor a 7. volt a 60 duó közül! Remek eredmény! Reméltük, a folytatás másik két párosunk számára is tartogat mérlegelhető fogásokat. A dobogó minél magasabb fokára törekedtünk.

Nagyon sokan szurkoltak nekünk, amit ezúton köszönök meg! Egyik barátom a következő sorokkal zárta üzenetét: „Aki nem épít légvárakat, soha nem lesz saját palotája. Merjetek nagyot álmodni.” Itt a lehetőség, miért ne?!

Napi ellátásunkról a delegáció női tagjai, Szántai Zsófi és Sándor Anita gondoskodtak fenséges étkekkel. Ezeket a finomságokat vittük versenyző társainknak is. A szektorbíró szigorú felügyelete mellett juttattuk be a bokszokba. A szabály az szabály!

Aznap délután 15-17 óra között - a verseny 26-27. órájában - lehetett kiegészíteni a verseny ideje alatt összesen bevihető 200 kg etető és csalizó anyagot is. Mindhárom szektorunk széléhez kikészítettük, majd a bírók felügyeletével átadtuk részükre.

Volt lehetőség pótolni az etetéshez és csalizáshoz szükséges anyagokat

Az „A”szektorban továbbra is folyt a pontyszüret. Bodó Feriék nagyon sokat fogtak, ám csak néhány darab lett méretes belőlük. Ezek lemérése után elengedhetetlen volt a hitelesítés. A versenyzők részéről minden nap az utolsó „nehézetetés” 18:30-ig adódott, a kapitányok részéről pedig rövid elemzés a központi táborban az eredmények alakulásáról. Szomorúan láttuk, hogy egy helyet hátracsúszva a 6. helyen álltunk összetettben, mindössze 1.720 grammra lemaradva az 5. helyen álló franciáktól. Az eltelt 32 óra alatt a mezőny élén a házigazdák jeleskedtek.

Mérlegelés után elengedhetetlen volt a hitelesítés

Érdekességként megjegyzem, hogy a portugál válogatott a „B” szektorban még addig nem fogott értékelhető halat. Az aktuálisan dobogós helyet birtokló másik két ország is csak két szektorban bizonyított délutánig. Akkor még nem volt olyan nemzet, aki az „A”, a „B” és a „C” szektorban rendelkezett volna egyszerre mérhető bajuszossal.

Bíztunk benne, hogy a csütörtök éjszaka meghozza minden egységünknek az értékelhető halakat, így előrébb kerülhetünk a rangsorban. Bodó Feri és Banka Pali párosa az akkori állás szerint szektorukban a 4. volt, összetettben pedig a 9. helyen álltak.

A harmadik nap reggelén a válogatott az eltelt 44 óra alapján a 3. helyre ugrott. Szenzációóó, soha rosszabbat!

Az eddigi legjobb részeredményt produkáltuk, szenzáció!!!

A pályákon továbbra is általános haltalanság uralkodott… Ez tökéletesen jellemezte az ottani állapotot. A szerencsések közül többeknek is csak minden tizedik méretes. Előfordult, hogy 50-ből egy sem. Rengeteg 1,5 kg-ot meg nem haladó példány élvezte a szabadságot a vízben.

A „C” szektorban versenyzőink az éjszaka folyamán 18 pontyot zsákmányoltak. Sajnos egyik sem haladta meg a megengedett minimum súlyt. A rendező portugál nemzet egyedüliként rendelkezett mind a három szektorban értékelhető hallal. Ezzel vezették a mezőnyt. Tudtuk, hogy az a nyerő, aki a hátralévő 24 órában megcsinálja ugyanezt. Mi is esélyesek voltunk rá, bíztunk a sikerben. Ennek érdekében mindent megtettek duóink. Az „A”-ban Banka Paliék felkerültek a 3. helyre, összetettben pedig a hetedikre. Két tartalék emberünket is bevetettem. Bodó Ferenc helyére az „A” szektorba Bosnyák Tamás, Tóth Zoltán helyére a „B”-be Sándor Barnabás állt be déltől. A kidolgozott és jól működő taktika sikeres folytatásáért küzdöttünk. Elérkeztünk a hajrához, amely döntően befolyásolta végleges helyezésünket.

Bodó Ferenc helyére az „A” szektorba Bosnyák Tamás…
… Tóth Zoltán helyére a „B”-be Sándor Barnabás állt be

Kora délután egy hatalmas vihar tarolt végig a tavon, elidőzve a felett néhány órát. Sátrakat borított, felszereléseket repített pillanatok alatt több száz méterre. Az eső úgy zúdult ránk órákig, mintha dézsából öntötték volna. Hatalmas villámok kísérték a felhőszakadást, és erős, orkánerejű szél is nehezítette a horgászatot. Csapataink hatalmas elszántsággal és fegyelemmel tették a dolgukat, mintha mi sem történt volna.

A „C” szektorban még mindig váratott magára szerencsehalunk. Kazahsztánnak bejött, ezért is 3 helyet lejjebb csúsztunk. Összetettben átvették a vezetést a kazahok. Fogtak egy értékelhető 1,603 kg-os pontyot, ami elég volt ehhez pillanatnyilag. Ha sikerül Fekete - Roskó párosunknak ezt túlteljesíteni, akkor a dobogón is végezhetünk… A következő hal vagy halak, méretüktől függően, akár „aranyat” is érhetnek... Szeptember 27-én este még nyitott volt minden és az is maradt az utolsó pillanatokig. 1-1 hal értékes helyezésekhez juttatta az országokat. Nekünk egy hajszálon múlott a dobogó!

Az érmekért és a…
… kupákért harcolt minden ország

Portugália győzött, de a világbajnokság nyertesei vagyunk mi is. Magyarország a 7. helyen végzett, 1-2 hallal lemaradva a dobogóról. Ez minden idők eddigi legjobb pontyfogó eredménye. Az időnként zord időjárási körülmények és a tavon uralkodó általános haltalanság ellenére fiaink keményen állták a sarat, büszkék vagyunk rájuk.

Magyarország a 7. helyen végzett, 1-2 hallal lemaradva a dobogóról
Kihirdették a párosok bajnokait
Az országok közül a szerencsésebbek dobogón végeztek
A taps mindenkit megillet
Egységben az erő
Záróvacsora előtt…
… közben és…
… a búcsú nehéz pillanatai

Köszönjük támogatóink önzetlen segítségét, nélkülük a siker nem jöhetett volna létre!

MAROS MIX Barna Szilárd - Ambrus Tibor

HÍR - SAT 2000 Kft. Koloszár Zoltán

ARÉNA DRINK Ribizsár Péter

HELL ENERGY DRINK

Köszönjük a szurkolást, a rengeteg érdeklődést!

Hamarosan közzéteszem a 2014-es Országos Bajnokság nem hivatalos kiírását. Benne a három, egyenként 72 órás forduló időpontjait és a változásokat. Ami már most is biztosan tudható: a 2014-es OB helyszíne Maconka lesz. Ezt követően ősszel újra Románia, Lac Corbu ad otthont a 2014. évi világbajnokságnak.