X. Haldorádó Baráti Kör horgászverseny - versenybeszámoló

Úgy jártunk, mint mindig: hónapokig vártunk, tervezgettünk, és hipp-hopp vége lett. Túl vagyunk a tizedik Baráti Kör versenyen. 2004. május 22-én volt az első, 2008. május 3-án a pedig már a tizedik. Négy év alatt tíz verseny, összességében több mint száz résztvevővel. Mindig voltak első versenyesek, és sokan törzsvendégek. Nagyon sok dicséretet, köszönetet zsebelhettünk be az általunk rendezett versenyekért. Jóleső érzés az elismerés, köszönjük szépen a kedves szavaitokat! De lássuk, mi is történt idén májusban Törökbálinton…

Reggel hatkor volt a találkozó, folyamatosan érkeztek a résztvevők. A lányok regisztrálták a megérkezetteket. Érdekes beszélgetések folytak, latolgatták az esélyeket, mi lesz a nyerő csali, etető a versenyen. Régi cimborák találkoztak ismét, nem is kell más a jó hangulathoz.

Taktikai értekezlet

Fél hét körül ráijesztettem a csapatra a kürttel. „Gyertek, megkezdjük a sorsolást!”

Sipos Gabi a számokat kereste a kupában

Idén a napijegyes pecásoktól elszigetelve, már a tó területén gyülekezhettünk, az autókkal is beállhattunk. Kényelmesebb, gördülékenyebb megoldás volt így.

Gyülekező

Aki húzott, indulhatott is a kisorsolt helyére. Fél nyolcig, az etetés kezdetéig volt bőven idő előkészülni. A könnyebbik, kevesebb szöszmötölést igénylő fenekező kategória volt az első felvonás, a második fordulóban az úszós készségek vették át a szerepet. Az első fordulóra legtöbben feeder- és pickerbotokat szereltek össze, de volt kapásjelzős felszerelés is.

Pontban nyolckor Mariann jelzésére elindult a verseny.

Sokaknak csak pár percet kellett várni a remélt kapásra, mások csak nézték a spiccet.

Feszült figyelem

Az időjárásról kár is írni, olyan volt, mint Törökbálinton szokott. A földrajzi adottságainak köszönhetően szinte mindig fúj a szél, huzatos helyen fekszik a tó. A víz színéig engedett spiccet is megremegtette a szél.

Nagyon gyorsan eltelt az első forduló, kinek szép, kinek gyengébb teríték húzta a haltartóját. A mérlegelés után az alábbi eredményt regisztrálták a lányok:

- szektor egyest horgászott:

id. Sipos Gábor 7510 g

Gombás Gábor 7080 g

Borsos Gábor 5780 g

(Pedig nem is volt Gábor nap, vagy mégis?)

- szektor kettőt horgászott:

Kotter Róbert 3500 g

Dvorák Lajos 1770 g

Lássuk, elég lesz-e?

Az egyórás pihenőt sokan az úszós cucc összeállítására, mélység mérésére, míg mások beszélgetésre fordították.

Nem egyszerű feladat várt a csapatra, a szél erősödött, már-már tarajos hullámok lökdösték az úszókat. A rakóssal próbálkozók rendesen kapaszkodtak a dióverőkbe. A körülöttem horgászók rendre cserélgették a botokat, hol match, hol rakós vagy éppen spiccbottal próbálták kapásra bírni a halakat.

Mint szokásos, most sem volt másként, a tesztpecákat nagyon alulmúlta az eredmény, darabszámban és egyedsúlyban is. Ráadásul - amit már meg is szoktunk - a forduló közepén kaptunk az aranyat érő májusi esőből is. Több hullámban támadt a zápor, ernyő nyit, ernyő csuk… Valahogy a baráti körösöket mindig meglocsolja a természet.

Fogyatkozott az idő, közeledett a verseny vége. A nap is a nyugati horizontról nézte a csapatot.

Aztán megszólalt a X. Haldorádó Baráti Kör Horgászverseny végét jelző kürtszó

Az úszós verseny végeredménye a következő:

- szektor egyet horgásztak:

Dvorák Lajos 1810 g

Berényi Zoltán 1560 g

Az úszós győztes, Borsos Gabi

Ennek megfelelően az összetett eredmény a következő:

1. Gombás Gábor 13.200 g

2. Borsos Gábor 12.280 g

3. id. Sipos Gábor 9280 g

id. Sipos Gábor, Gombás Gábor, Borsos Gábor

Tényleg Gábor nap volt! :o)) Sőt! A legnagyobb halat is egy Gábor, mégpedig Borsos Gábor terelte a merítőbe. A ponty 3660 grammot nyomot.

A nyerő, 3660 grammos ponty

Végül lássuk a verseny részletes végeredményét:

FENEKEZŐS
1.Sipos Gábor7510 g1 (A)
2.Gombás Gábor 7080 g1 (B)
3.Borsos Gábor 5780 g 1 (C)
4.Bodnár Sándor 5130 g2 (C)
5.ifj. Sipos Gábor 3970 g2 (B)
6.Kovács Szilárd 3100 g2 (A)
7.Ducza Tamás 5090 g3

22.Dékán Gábor0 -
22.Kiss Béla0 -

ÖSSZES FOGÁS:106,16 kg

Még két dolgot szeretnék hozzátenni az írásomhoz. Megkérdezetem a résztvevők közül néhányat, hogyan készültek, milyen felszerelést, etetőt, csalit használtak a versenyen. Elsőként az ő válaszaik, gondolataik következnek, a cikk végén pedig szót ejtek a következő, a XI. versenyünkről, érdekes lesz, remélem.

Elsőként lássuk Futó Marci, alias Marci88 válaszait, véleményét.

Marci88

- Hogy készültél a versenyre? Horgászmódszerek, etetők, csalik?

- A versenyre 2 kg EA Record Pörkölt etetőanyagot kevertem fél flakon VDE Carpes aromával. Az alapozásra szánt gombócokat VDE Bream aromaporral is meghintettem, így egy elég aromás, ám még se túlaromázott etetőanyagot kaptam. Ezt „hígítottam” még földes szúnyoggal, ami egy levél etető szúnyiból és 6 kg VDE löszből állt.

Az etetést alapvetően úgy terveztem, hogy a pickerrel és a match-csel egy adott helyet horgászok meg, így egy egész napos koncentrált etetést biztosítva. Ám a nagy szél és a számomra rövid felkészülési idő ezt annyiban megváltoztatta, hogy az úszós résznél szinte csak rakós bottal horgásztam (két fa között, szélben macerás volt a matchel dobni).

A versenyen sajnos nem a lehető legfinomabb készséggel horgásztam, számítva a be nem esett pontyokra. Így 12-es főzsinór mellett 14-es Drennan Carbon feeder és Carbon Match horgokat használtam. Csalinak végül már csak szúnyogot és pinkit tűztem, másra kapásom se volt.

Amit hibáztam, hogy későn vettem észre, hogy a meder alján erősen áramlott a víz, ezért az etetésem jobb szélét, és annak is a távolabbi szélét kellett volna meghorgásznom. A rakós botba meg nem ártott volna keszeges gumit rakni, mert rengeteg halam verte le magát. Számomra érdekes volt, hogy a halak rettentő módon igényelték, hogy csobogjon az ember. Így a viszonylag nagy mennyiségű etetőanyag, amit előkészítettem, még kevésnek is bizonyult, és a végére már spórolnom is kellett vele.

Amit sajnálok: egyrészt, hogy sajnos pontyot még megakasztani sem sikerült, míg a körülöttem ülők mindegyike fogott, ez meg is látszott mérlegelésnél, elég rendesen! Másrészt, hogy a helyem közvetlen közelében volt egy kacsafészek, és szerencsétlen tojások majdnem egésznap mellőzték anyukat, aki nem mert visszajönni fészkére, bárhogy is csábítottam, és bizonygattam jóindulatom felé :)

Lássuk Szilárd válaszát:

Kovács Szilárd, szilards

- Hogy készültél a versenyre; horgászmódszerek, etetők, csalik?

- A HBK versenyek előtt nem horgásztam ezen a tavon, viszont az idők folyamán nagyon megkedveltem, mert mindenféle hal megtalálható benne. Ha nagyon nem megy a termetesebb halak fogása, akkor akár snecizni is lehet. A korábbi versenyek folyamán szerzett tapasztalatok előnyt jelentenek. Gondolok itt az átlagosnál rövidebb előke használatára, valamint a medret borító hínár miatti lebegtetésre - bár ez utóbbi helyfüggő. Mivel a korábbi pecák során a tűzőszúnyog mindig kelendőnek bizonyult, ez most sem maradhatott ki a csalik sorából.

Etetőanyagom a következőkből állt:

• 1 zacskó Katus kukoricapogácsa (darált)
  • 1 zacskó Timár Ponty Extra
  • 1 zacskó Timár Ponty Extra Piros
  • Maros Mix piros angolmorzsa
  • 1 marék Timár epres kukorica
  • 1 doboz csemegekukorica
  • fél marék VDE Epres mikropellet
  • Sensas Fruttix és Carpix por-aroma

Ez bekeverve kb. 17 liter, ennek kb. felét használtam. Az etetőanyagot már bekeverve hoztam, hogy több időm maradjon a felkészülésre.

Felszerelés:

A fenekező fordulóra 3 botot gondoltam előkészíteni: Spro Proton Metal Picker, Tica Falcon Reactor medium feeder (390), Eurohold heavy feeder (360).

Végül ez utóbbi kettő került bevetésre, de a finom kapások miatt leginkább a medium feedert használtam. A főzsinór 18-as Spro Carp Feeder volt, az előke 16-os Gamakatsu G-Line, köztük kb. 60 cm hosszú Optima erőgumi. A horog szakáll nélküli Kamasan B911-es volt, 12-es méretben. A szereléket egy 15 grammos feederkosár nehezítette.

A forduló nagyon jól indult számomra, mert az első percben már megvolt az első kárászom, majd a következő olyan gyorsan kapott, hogy nem volt időm megfeszíteni a spiccet. Kezdtem megörülni a helyzetnek, de ekkor a szél sokkal erősebbé vált, ezért a finomabb szereléssel csak az etetés szélét tudtam meghorgászni. Az erősebb bottal (20-as főzsinór, Drennan erőgumi, 18-as előke) elég sok kapást elrontottam, ezért maradt a rövidebb táv a lágyabb bottal.

Csalik közül csak a szúnyog, valamint a szúnyog-pinki kombó volt nyerő.

Végül is egy szektor kettőt sikerült összekárászozni. Lehetett volna több halam is, de a szektor 1-et csak kárászból nem tudtam volna utolérni. No de azért bizakodó voltam ;-)))))

Az úszós fordulóra két matchbotot, és egy spiccbotot készítettem elő:

Az egyik egy Balzer Diabolo II Match volt, 390-es hosszban. A 16-os Spro zsinórt egy Shimano Exage 3000-es orsó adagolta, míg a dobásokat egy 12 g-os Exner Super Match úszó segítette. Az előke itt is Gamakatsu G-line volt, szintén 16-os méretben. Harcrendbe állítottam még egy 450-es Shimano Catana SA telematch botot is, melyen egy Tica GD350-es harcifékes orsón 20-as zsinór volt, az előke 18-as. Ezen a boton 18 g-os Exner Blue Match úszó volt. A sekély (kb. 1 méteres) víz miatt mindkét boton fix úszós volt a szerelék, melyeket túlsúlyozva próbáltam a szél miatt erősen áramló vízben megállítani. A 4 méteres spiccbot végül nem került bevetésre, mert egy szélroham feldönötte a bottartó állványokat, és azok egyike szerencsétlen módon simára lapította a 0,75 g-os úszót. Valahogy nem volt kedvem újabb szerelést készíteni. Bár mint néztem, a sneci sem állt be elém, úgyhogy csak az úszót sajnáltam - de azt nagyon.

Szomorú, de ebben a fordulóban nekem is muzsikált a Betli Duó… Ez az úszós forduló most nagyon nem ment, de hát ez van. Így legalább volt időm végigsétálni a pályán, és jókat beszélgetni a versenytársakkal :-))) Talán fel kellett volna szerelni a 6-os spiccet, de biztosan csak szenvedtem volna vele abban a szélben.

- Mondanál néhány szót a versenyről?

- Ha jól emlékszem, a 3. versenytől kezdve indulok ezen a megmérettetésen (bár tavaly 1 versenyt kihagytam). Remek társaság jön itt össze versenyről versenyre, és a jól átgondolt, mindenkinek esélyt adó szabályok miatt igazán izgalmas a verseny. Nekem tetszik, hogy a helyszínekben is bővült a sorozat, hiszen így több vízen is bizonyíthatunk :-))) A mostani versenyen az időjárás nem igazán fogadott minket a kegyeibe, de hát ez is benne van a pakliban. Gondolom, ez is szerepet játszott abban, hogy az összfogás most azért jóval kevesebb volt, mint amit a korábbi években megszokhattunk.

Megkérdeztem Gombás Gabit, Gombaxot is, hogy sikerült ezt a jó eredményt elérnie?

Gombax, Gombás Gábor

- A versenyre való készülésem a szerelékek összeállításával kezdtem. A tőlem megszokott módon a fenekezős fordulót csak pickerbottal tudtam elképzelni, ezért ehhez a módszerhez való gondos felkészülést találtam a legfontosabbnak. Különös gonddal készítem az előkéket, mivel ez a módszer igen finom, vékony és különböző hosszúságú szerelékeket kíván. Az úszós fordulót matchbotos módszerrel gondoltam végigcsinálni, mert ezen a pályán nekem már bizonyított, ennek megfelelően készültem.

Etetőanyagokból próbáltam a horgászmódszerhez igazodva a legmegfelelőbbet alkalmazni, kiválasztani. A fenekezős fordulóra VDE feederes etetőanyagot kevertem édes aromaporokkal dúsítva, a horogra élő csalit szántam. Az úszós fordulóra nagyhalas-pontyos és erősen, szinte émelyítően édes etetőanyagot kevertem. A horogra szintén élő csalit: szúnyogot, csontit, pinkit szántam. Ilyen előkészületekkel vártam a versenyt.

A versenyen mindkét módszerhez használtam etetőszúnyogot. A horogra többnyire szúnyogot tűztem csontival, pinkivel dúsítva.

Pár szóban a versenyről: kezdés után nem sokkal elkezdtem fogdosni a pickerrel az apró, tenyérnyi keszegeket, kárászokat. Egy óra után a kapások alábbhagytak, ezért kénytelen voltam megpróbálni gombócokat belőni az etetés helyére, és pontosan meghorgászni. Erre ismét beindultak az aprók. Az első forduló lefújása előtt fél órával sikerült akasztanom egy 2,40 kg-os pontyot. Az úszós fordulót kicsit késve kezdtem, ezért nem volt időm az alapozó etetésre. Az úszós készségemet rögzítetem a fenéken, és minden egyes bedobásnál keményre gyúrt gombócot lőttem rá, mire általában kapás volt a válasz. Kárászok mutattak érdeklődést a felkínált szúnyogra. A forduló érdekessége az volt, hogy ismét a dudaszó előtt fél órával sikerült pontyot akasztanom. Úgy látszik, e napon ezek a módszerek váltak be a legjobban, mert ez lett a nyerő!

- Gratulálok az eredményhez!

Hajdú Laci, Holi válaszai:

Holi

- Hogy készültél a versenyre; horgász módszerek, etetők, csalik?

- A fenekezősre feederrel, az úszósra inkább rakóssal, Sensas etetővel, ami már korábbról volt fagyasztva. Csalinak csonti, szúnyog, giliszta - ebből a középsőre volt csak érdeklődés!

- Melyik vált be és melyik okozott csalódást?

- Itt abszolút nem működött az etető, sem a földes szúnyog, és a csalik közül is csak a szúnyog vált be! Érdekes, hogy Gabóca 1-2 szál szúnyoggal fogta a halait :)))

- Mit csináltál volna másként a végighorgászott napot ismerve?

- Jelen helyen talán több aromával próbáltam volna pecázni, vagy beálltam volna Gombax mögé, és csak néztem volna, hogy is kellett volna ezt csinálni! Bocs, Gyula bátyám, ha komolyabb válaszokat vártál volna! :)))

Berényi Zoltán, alias Segal:

Berényi Zoltán , Segal

- Igazából nagyon nem készültünk, mert a 4 napos hosszú hétvégét végig pecáltuk. Amit próbáltam és vittem, az egy kis csalódás volt. A VDE Woodooo method mixét próbáltam ki (most először) ez eléggé halas jellegű kaja + betain. Erre locsoltam SBS CSL likőrt. Na ezzel még kapást sem sikerült kicsikarni, pedig a horgon sokféle kaja volt: kukorica, csonti, pellet - dippelve és anélkül. Egy-két infót kaptam, hogy lehet dobni a halálba és onnan potyeszokat húzni. Összeraktam a nagy feedert, erre ameddig a helyemről elláttam, senki nem dobott nagyobbat 30-40 méternél. Gyönyörű volt! Ami működött, az a lehelet pickeren szúnyog csali + földes szúnyog etető. Bár a szélben baromi nehéz volt meglátni a kis rezdüléseket. Ezt az úszósra terveztem délutánra, mármint a szúnyit. Az úszós csali szempontból működött is, de az időjárás nekem nagyon bekavart. (PISTY30 = RAINMAN nem véletlen ez a neve :)))))) Rakóra készültem, életem első rakózására, erre jött a szélvihar. Azért fogtam vele pár halat. Annyi volt a gáz, hogy kezdésnek nem vettem komoly cuccot, így egy 9 méteres milóval csipegettem a halakat, de ez viszont a méretesekhez rövidtáv volt. Wagglerrel próbálkoztam abban a pár percben, mikor nem fújt nagyon a szél, mert pont két szűk fa közt ültem, és nem egyszer operáltam le róla a cumót. Esőben megint rakóztam, mert az ernyőtől és a fától nem bírtam bedobni. Hát nagy vonalakban ennyi, de nem vagyok elkeseredve, mert a múlt héten a préris „netbaráton” szektorelső és összetett ötödik lettem kupával. Ott 40 ember elé sikerült kerülnöm. Mindig nem lehet díjazott az ember…

ACWS, alias Lévai Gábor e-mailjét egészében beidézem, mert így kerek:

ACWS, Lévai Gábor

Bodnar Gyula írta:

> Szia!

> Egy apró kéréssel fordulnék hozzád. A Haldón készítek egy cikket a versenyről, ehhez gyűjtök infókat. Ha időd engedi, és nincs ellenedre a kérdéseimre adott válaszod megjelenése a Haldón, akkor kérlek, válaszolj.

> Hogy készültél a versenyre; horgász módszerek, etetők, csalik?

Elsősorban heavy feederben gondolkoztam, kukorica vagy pellet csaliban és ponty(ok)ban. A máshol bevált, zömében Timár cuccokból összeállított ponty-kárászos etetőt terveztem használni kis dévéres kajával, ill. jó néhány adalékkal, aromával, pellettel, kukoricával és élő anyaggal tunningolva. A tartalék cucc egy picker volt.

Az úszós fordulótól „féltem”, mert várható volt a nagy szél és matchezni, bár nagyon szeretek, csak szélcsendes időben szoktam, és nem is nagyon tudok szélben. Ezért tartaléknak volt nálam egy 4-es spiccbot snecis szerelékkel, hogy a becsülethal mindenképp meglegyen. Szerencsére erre nem volt szükség.

> Melyik vált be és melyik okozott csalódást?

A heavy feeder abszolút nem jött be, sajnos. A finomabb kapások, ha voltak egyáltalán, a szél miatt nem látszottak, ponty meg nem volt. Valószínűleg a kukorica, amit végül használtam, nem volt nyerő, vagy a 2,5 óra, amit rászántam, nem volt elég. Totális betli. Az utolsó másfél órára elővettem a pickert, és ráetettem csúzlival is. Az 1800 g a másfél óra alatt jött össze. Ekkor már kizárólag szúnyoggal próbálkoztam. Ha ezzel kezdek…

Az úszózás azt hozta, amire számítottam, szenvedést :) szerencsére a becsülethal hamar meglett, utána már nyugodtan próbálkoztam, de semmi eredménye nem volt.

> Mit csináltál volna másként a végighorgászott napot ismerve?

A fenekező kategóriát rögtön pickerrel kezdem legközelebb, és mindenképpen szúnyoggal. Tartaléknak meg egy medium feeder viszek, a heavy-t pedig meghagyom az ismert vizeken történő pontyozásra.

> Egy-két szó a versenyről…

Ez volt a második HBK Horgászversenyem, az elsőn totálisan betliztem, az idő sem volt igazán jó, meg ott „bulis” arcok ültek körülöttem, ezért inkább haverkodtunk, és nem igazán hozott lázba a peca. Itt már lényegesen jobban érdekelt a halfogás, a következőn érzésem szerint már „nyerni akarok”… elkapott a harci láz :) Szívem szerint ilyen szeles időben az úszós fordulót hanyagolnám.

Dudás Béla /dudas54/ válaszai:

Dudás Béla, dudas54

Először is megpróbáltam kérdezősködni (pl. Gombax), mivel ezen a tavon még nem jártam. A hallottak alapján nagy dobásokra készültem, ezért nem a feedert használtam. Erős fenekező bottal és távdobó orsóval indultam. Az úszós fordulóban is a távolságra mentem. Gyorsan rájöttem, hogy szinte reménytelen eset, mivel az erős hullámzástól és eleve a rossz szememtől semmit nem látok. Azt hiszem, ezek után fel is adtam a versenyt. Utólag átgondolva a versenyen történteket váltanom kellett volna finomabb szerelésre. Természetesen a verseny előtti izgalom és nagy remények hatalmukba kerítenek (jó érzés). A horgászboltosok örömére megpróbáltam mindenféle újabb horogravalót beszerezni, és ha már ott vagyok, akkor mást is. Egy általam csodacsalinak vélt anyag után kutattam egész héten, de sajnos még csak hasonlót sem találtam. Az etetőanyagom teljes egészében mindig magam keszítem. Be kell látnom az utóbbi eredményeim alapján, hogy ez hideg és felmelegedő vízben hatástalan. Nem keverendő Tutti horgásztársaméval, bár együtt járunk a versenyekre.

Arra a kérdésedre, hogy melyik vált be, nem tudok válaszolni, mivel egésznap egy db kapásom sem volt.

Harmadik kérdésedre válaszolva, teljesen más módszert választottam volna a versenyen látottak és tapasztaltak alapján. Mindentől függetlenül jól éreztem magam és nagyon sok jó élménnyel, tapasztalattal lettem gazdagabb. A legközelebbi általad szervezett versenyen is ott leszek. Köszönöm, hogy lehetőséget adtál, hogy ide is eljuthattam, és NE add fel, szervezd a versenyeidet a jövőben is (én sem adom fel). Üdvözlettel, Dudás Béla (dudas54)

Végül, de nem utolsósorban idézem Gabóca e-mailjét. A tőle megszokott stílusban, csupa nagybetűvel :o)

Gabóca:

ÁLTALÁBAN IGEN NAGY GONDOT SZOKOTT JELENTENI A MEGFELELŐ ETETŐANYAG KIVÁLASZTÁSA AZ ADOTT VIZRE! SZÁMOMRA AZ ÁLTALAM HASZNÁLT ETETŐANYAG JELENTETTE A SIKERT. 2 KG LÖSZÖS FÖLD,1 KG TORTU 2 KG VAN DEN EYNDE SUPER MACH VOLT A NYERŐ, ALAPOZÁSKÉNT FEEDERRE 20 GOMBÓCOT CSUZLIZTAM BE, EZT 10 PERCENKÉNT KÖVETTE MÉG 2-3 GOMBÓC. A KAPÁSAIM ZÖMÉT AGRESSZIV, ERŐS BEHUZÁS JELLEMEZTE, DE NAGYON SOK HALAM LEMARADT, AMIT A KISSÉ NAGYNAK MONDHATÓ, 12-ES HOROGNAK KÖSZÖNHETTEM! AMINT 16-OS HOROGRA ÉS 12-ES ELŐKÉRE VÁLTOTTAM, NEM VOLT RONTOTT KAPÁSOM. HALAIM NAGY RÉSZÉT AZ UTOLSÓ ÓRÁBAN FOGTAM MEG! A BOTOM 3,90 LIBERTY FEEDER MH-TRABUCCO KALOS MACH ORSÓVAL, AZON 16-OS FEEDER LINE ZSINÓR, 20 G-OS FEEDERKOSÁR ÉS MINDÖSSZE 15 CM-ES ELŐKE. A CSALIM MINDÖSSZE 2 SZÁL SZÚNYOG VOLT!

USZÓS

RAKOSBOTTAL HORGÁSZTAM 13 M MILO SPIDER POLE TOLEDO CARP 1,4 MM-ES MAVER KONG GUMIVAL BEHUZVA. SZERELÉSEM 1 G-OS EXNER VERSENYUSZÓ, 14-ES FŐZSINÓR, 12-ES ELŐKE, MINDKETTŐ DRAGON ZSINÓRBÓL. ALAPOZÓ ETETÉST NEM CSINÁLTAM, 10 PERCENKÉNT 2-3 KISEBB GOMBÓCOT DOBTAM ÉS MIKOR NEM FÚJT NAGYON, AKKOR LŐTTEM A CSONTIT! FOLYAMATOSAN VÁLTOTTAM 11,5-13 M KÖZÖTT, A LEGTÖBBET 11,5 M-BEN FOGTAM. LASSAN ÚSZTATOTT MÓDSZERREL, HELYENKÉNT VISSZATARTVA. EZT AZÉRT TARTOTTAM FONTOSNAK, MERT VOLT ÁRAMLÁSA A VÍZNEK, ÉS IGENCSAK ELVITTE AZ ETETÉSEMET ÚGY 2-3 MÉTERREL AZ EREDETI HELYÉTŐL. ITT IS AZ 1-2 SZÁL SZÚNYOG VOLT A NYERŐ 16-OS HORGON FELKÍNÁLVA ÉS A FENÉKEN VONTATVA, NÉHA FELLIBBENTVE. ILYENKOR RÖGTÖN ELTÜNT AZ USZÓM! EGYETLEN PONTYOT SIKERÜLT FOGNOM, ÉS BIZONY MEGSZENVEDTEM VELE, DE 10 PERC FÁRASZTÁS UTÁN SIKERÜLT MEGSZÁKOLNOM. AZ ÖRÖMÖM PÁRATLAN VOLT, HISZ EZ A HAL JELENTETTE SZÁMOMRA A GYŐZELMET AZ USZÓS MEZŐNYBEN!

HÁT RÖVIDEN ENNYI, SZURKOLJATOK A TOP MIX-MAHOR KUPÁN! ÜDV, GABOCA, DUNAHARASZTI TEAM.

Amit ígértem a végére, a XI. HBKH előzetese, bár ez tekinthető kiírásnak is, hiszen akikkel beszélgettem róla, mindenki jó ötletnek tartotta.

XI. Haldorádó Baráti Kör Horgászverseny

2008. július. 5. Biatorbágy Peca-tó

06:00 Találkozás, regisztráció, sorsolás

07:00 Helyek elfoglalása, felkészülés

07:30 alapozó etetés

08:00 verseny kezdete

18:00 verseny vége, mérlegelés, eredményhirdetés

Mint látható, egyszerűsödött a program, 10 óra horgászat egyvégtében.

Kicsi csavarokat - mint megszokhattátok a versenyeinken - azért tettünk bele.

Nem tudom rendeztek-e már horgászversenyt váltóversenyként?

Ez az lesz.

Ráadásul az egyéni versengést most mellőztük is, csak csapatok nevezését várjuk. Egy csapat két főből áll, ők felváltva, óránkénti váltással, ugyan azon a helyen horgásznak. Mivel a Baráti szó szerepel a verseny nevében, ezt próbáljuk hangsúlyozni ezzel az ötletünkkel. Míg a társ horgászik, van mód a társalgásra, szomszédolásra. Hogy mondják ezt manapság... csapatépítő tréning...

A csapat fogása dönti el a versenyt, semmi más. Dolgozzunk össze a jó eredmény elérésért!

A tó adottságai a tavalyi versenyen nyilvánvalóak lettek, megközelítőleg 20 ideális horgászhely található a részünkre felajánlott helyen. Tehát 20 csapat, azaz 40 fő nevezését tudjuk elfogadni.

Szektorokat sem jelölünk ki, legyen kis szerepe a szerencsének is!

Mivel viszonylag tágas helyekre számítunk, két bottal lehet egyszerre horgászni, sőt a horgászmódszer sem lesz megkötve. Egyetlen, ami nem fér bele, a pergetés.

Minden csapattársi segítség megengedett, szerelés, etetés, szákolás. Ha a két boton egyszerre van hal, még a fárasztás is!

Lényeg, fogjunk többet mindenkinél, és közben pecázzunk egy nagyon jót!

Botonként egy horog használható.

A verseny végét jelző dudaszó előtt megakasztott hal még beleszámít a versenybe.

A díjazás: az első három helyezett csapat személyenként a megszokott szép kupákat kapja, emellett a legnagyobb hal kifogója is értékes kupát tehet a polcára.

A helyezéseket a verseny végén mérlegelt súly dönti el.

Jelentkezni a meg szokott Haldorádó Baráti Kör Horgászversenyek topicban lehet majd. A listát a verseny napja előtt pontosan két héttel, 2008. június 21-én indítjuk majd.

Etetőanyag és csali korlátozás sincs, biztos vagyok benne, hogy vagyunk olyan víz- és halszeretők, hogy nem romboljuk feleslegesen a vizet, csak a szükséges mennyiségű etetőt használjuk.

Nos, ennyi lett volna a mondandóm...