III. SALMO kupa versenybeszámoló, Rinyaszentkirály

Mielőtt elkezdtem volna megírni a versenybeszámolót, utánanéztem, hogy mit is írtam az előző évi beszámoló bevezetőjében: „dupla izgalommal indultunk el Adriánnal a versenyre”. Nos, idén a harmadik Salmo Kupa alkalmával tripla izgalomban volt részünk! Számunkra ugyanis a verseny megmérettetése és az, hogy hazánkban mi képviselhetjük a Salmót, már dupla izgalomnak számít, a triplázást pedig - legalábbis izgalomban - a délutáni és az esti bemutató jelentette, mivel mi kaptuk azt a megtisztelő feladatot, hogy megtartsuk a bemutatókat.

A versenyt megelőző napon kíváncsian néztük az időjárás-jelentést, mivel esőt és szelet jósoltak a szombati napra, ami nem igazán kedvence senkinek, hacsak a csukáknak nem.

A reggel azután igazolta az előrejelzéseket, szél és eső! Az igazán elszánt horgászoknak azonban nincs akadály, mindenki izgatottan várta a sátor takarásában a sorsolást, amihez megkaptuk a reggelit és az ajándékcsomagot. Most negyven Salmo wobbler volt lerakva egy asztalra, azoknak a hátsó oldalán voltak a sorszámok. Nekem egy kétrészes Pike vonzotta legjobban a kezemet, ami a kilences sorszámot rejtette számunkra.

A sorsolás pillanatai

A sorsolás végén a sátorból kilépve biztató jeleket láttunk az időjárással kapcsolatban, mivel kezdett felszakadozni a felhő, és a szél is alábbhagyott. Ebben az évben a legnagyobb sorszámú csónakok indulhattak először, ezért a csapatok többsége már elfoglalta a helyét, mikorra mi vízre szálltunk. Taktikánkat az előző évire alapoztuk, mint utólag kiderült, helytelenül! Ugyanis a versenyt megelőző napon nagy mennyiségű csukát telepítettek a tóba, amelyek intenzíven táplálkoztak a verseny során. Emiatt a „régi” állományra kevésbé lehetett számítani.

Hasonló csukákat telepítettek

Már az első óra után körvonalazódott, hogy szinte kizárólag a part menti sávban lehet eredményesen horgászni. Mi sajnos kiestünk ebből a sávból, ezért elég kevés esélyünk volt egy sikeres első fordulóhoz, ráadásul azoknak sem akadt kettő-három csukánál több a horgára, akik jól helyezkedtek, legalábbis a mi szektorunkban. A verseny első fordulója után kiderült, hogy a haltalanabb szektorban sikerült nulláznunk, bár ez nem szépít az „eredményünkön”. A másik szektorban már dupla annyi hal kellett a dobogóra kerüléshez. Az első nap után a halasabb szektort az Óbuda Team vezette nyolc kifogott hallal, ami 576 pontot ért, az itt második helyezett Galga Team is nyolc halat fogott, de némileg kisebbeket, ezért az ő halaik „csak” 549 pontot értek. A mi szektorunkban a Monster Killers csapata négy csukával büszkélkedhetett, ami 317 pontot ért, a második helyen a Pecatúra csapata végzett három darab, 259 pontot érő hallal.

Ezt a csukát is a part közelében fogták
A Szentmiklósi Halfarkasok csapata most is előkelő helyen végzett
Egy szép csuka az első napról
Ez már nem a nagyok közül való, de mi ennek is örültünk volna
Az értékelésbe most is a halak hossza számított bele

A finom ebéd elfogyasztása után jöhetett a bemutató, amit a Salmo Team Hungary mutatott be a közönségnek, vagyis Adrián és én, éppen ezért erről érdemben én nem tudok nyilatkozni. Talán csak annyit, hogy leginkább azt tartottuk szem előtt, hogy csak olyan csaliról, technikáról beszéljünk, amiről valóban van tapasztalatunk, és amit a magyar horgászok is sikeresen tudnak a hétköznapokban használni. Hasonlóan tudok nyilatkozni az esti bemutatóról is, mivel ezt is mi prezentáltuk, itt képekkel támasztottuk alá a fogásainkat, és bemutattuk decemberben megjelenő filmünk előzetesét is. Remélem, sokaknak tetszett a bemutatónk. Még az est folyamán várt egy teszt a nagyérdeműre, ami halélettani és wobbler-ismereti kérdésekkel volt teli.

Részünkről nagy volt az izgalom
Beszállás a második napi fordulóba

A vasárnap reggel már kedélyesebben fogadta a vízpartra érkezőket, hiszen napsütéses reggelre ébredtünk, persze a derült éggel együtt járt egy minimális fagy is, de ezt hamar elhessegette az egyre melegebben sütő nap. Szerettük volna a második nap megmenteni a mundér becsületét, erre minden esélyünk meg is volt! Ötödikként indulhattunk a szektorunkban, ami ráadásul az első napon a halasabbnak bizonyult. A helyfoglalásokból látszott hogy mindenki a partszélből reméli a csukákat, mi is hasonlóan helyezkedtünk el: az erdő alatt találtunk egy öblöt és azt kezdtük vallatni. Fél óráig semmi sem történt, bár nem csak nálunk, hanem az egész mezőnynél. A csalit váltogatva próbáltuk megkeresni a helyes utat a csukák felé, egy kisebb gumihallal végre megtört a jég. Egy leragadós kapást észleltem, és a sikeres akasztás után elkezdhettem a fárasztást, ám sajnos nem tartott sokáig a betli elkerülésének a szele, mivel félúton lemaradt a halam. Természetesen ezután a gumihallal dobáltam tovább a pályát, aminek végre meglett az eredménye egy 62 centiméteres csuka képében. Még a horog kiszabadításával voltam elfoglalva, mikor megrezdült a csónak, felnézve láttam, hogy Adrián volt a hirtelen mozdulat okozója, ő is halat akasztott. Egyszerre két csukát mérethettünk meg, és ha egy üzlet beindul! Hamarosan ismét Adrián fáraszthatott ki egy csukát, azonban a környékünkön horgászók sem voltak eredménytelenek ez idő alatt! A közvetlenül mellettünk horgászó Táti Csukeszek csapata is duplán fogta halait, ők már négy hallal rendelkeztek a verseny felénél. A hátralévő két órában még négy csukát sikerült szákba terelnünk, így legalább megmutattuk, hogy remélhetőleg csak véletlen volt a tegnapi botlásunk.

Egy a hét közül
Az első nap a Silurus Team szektorhármassal rendelkezett
Egy gyönyörű rajzolatú csuka
Ilyen kellemes időben, hasonlóan szép csukákat fogni jó mulatság

Az értékelésnél azután kiderült, hogy a szektorunkban a második helyet sikerült megszereznünk ezen a napon, az egy csukával többet fogó Dabas SE csapata nyerte a szektorunkat. A másik szektor ismét kevesebb halat adott, a Pózvai Vidrák csapata három darab hallal nyerte szektorát, ráadásul a legnagyobb halat is ők tudták a versenyen kapásra ingerelni, és természetesen kifogni. A második helyre itt a Tenour Pike csapata szorult, igaz, ők négy darab csukát fogtak, de a hossz a másik csapat malmára hajtotta a vizet.

A végeredmény

9Silurus TeamTóth László - Sisa József11
10Pózvai VidrákKaszás Tibor - Kaszás Gergely11

A dobogós csapatok

Íme a verseny legizgalmasabb pillanatait bemutató kisfilm:

A versenyen egyébként 174 darab csuka esett zsákmányul, a fentebb említett legnagyobb, 93 centiméteres csukát Kaszás Gergőnek sikerült kifognia.

Véget ért hát a harmadik Salmo kupa is, reméljük jövőre is hasonló halbőséggel kényeztet bennünket ez a verseny.