84 óra Merenyén

Nyaralás után jött az ötlet, hogy kellene szervezni egy nagyobb pecát, mivel egyhetes balatoni pihenésem alatt nem állt módomban kihorgászni magam. Olyan helyre vágytam, ahol le tudom tesztelni a Mistral Baits termékeket. A választásom a Merenyei-víztározóra esett. Szeptember első hetére sikerült lefoglalnunk csapattársammal, Zsolttal a 9. helyet négy éjszakára. Ahogy közeledett a szeptember, egyre esősebbé és egyre hidegebbé vált az időjárás, annak ellenére, hogy még csak nyár végén jártunk.

Elérkezett az indulás napja. Pár óra alatt könnyen leértünk a tározóhoz. A tógazdától megtudtuk, hogy nagyon sok eső esett a napokban… Nem sokat tétlenkedtünk, rögtön sátorépítésbe kezdtünk.

Szeles, hideg és felhős idő fogadott minket
Szerencsére a nap is kisütött

Miután felépítettük tábort, elkezdtük a helykeresést. Zsolt vízre szállt, ezalatt én előkészítettem a botokat és az etetésre szánt csalikat. Próbáltam 5 különböző csalival horgászni, mert kíváncsi voltam, hogy ebben az évszakban melyik működik a legjobban.

Az Advanced termékcsalád

Már otthon eldöntöttük, hogy nem fogunk nagy mennyiséget etetni, így csak 8 kg bojlit hoztam magammal. Ezt pár kiló kukoricával és aprómaggal egészítettük ki. A 6. etetésre csak pár szem Fish Meal tojásnélküli halibutos bojlit szórtunk.

Az 5. bójához No Name és No Name Liver (májas) bojli került, amit Liver Juice-szal locsoltunk meg…
… egy másikhoz Advanced Tuna & Shellfish (tonhalas-kagylós), valamint egy pár szem Oyster Fishmeal (osztrigás-hallisztes) bojlit szórtunk
Advanced Pepper, amit egy kis Instant Spicy Sausage (kolbászos) bojlival fűszereztünk meg

A maradék két közeli bóját könnyedén meg tudtuk dobni, így azt csak dobócsővel etettük i40-es és gyümölcsös bojlikkal.

Mire végeztünk a helykereséssel, teljesen ránk esteledett. Az első két bójánkat 60-70 méterre, míg a maradék négyet 200-300 méterre tettük le. A víz mindenhol kb. 2 méter mély, hőmérséklete 17 Celsius-fokos volt. Próbáltuk a keményebb aljzatot megtalálni. Éjfélre minden bot a helyére került. hajnali 2 órakor meg is érkezett az első kapás. A hatos bóján felkínált halibutos bojli volt ellenállhatatlan. Pár perces fárasztás után sajnos lemaradt a hal… Az éjszaka további része csendben telt el.

A pasztának köszönhetően nagyon hamar felfigyeltek a pontyok a csalira
Az első nap reggelére gyönyörű időre ébredtünk
Egész nap meleg, napsütéses idő volt

Miután megebédeltünk, 13 órakor megérkezett az első kapás. Lassú, bizonytalan húzás után vágtam be. Az első százötven méteren a hal elég könnyen jött a part felé, így nem is gondoltam, hogy 10 kg feletti. Az utolsó pár méteren kezdte meg a harcot. Közel 15 percbe tellett, mire sikerült szákba terelnem.

Gyönyörű, 14,5 kg-os tükörponty volt az első halunk, ami a 6-os bójáról jött. A csali egy szem halibutos bojli volt egy szem No Name pop uppal kiegyensúlyozva
Erre a pasztázott csalira volt a hajnali kapás is

Hazánkban szinte minden tavon nagyon fogósak a halibut pelletek. A Mistral halibut aromának köszönhetően tudunk ilyen közkedvelt ízű bojlit készíteni, ami sokkal tartósabb a horgon, mint pellet társai.

Nem sokat kellett várni a következő kapásra: 14:45-kor Zsolt 3-as bójája adta a halat.

15,7 kg-os, hatalmas tőponty
A csali ezúttal egy szem Pepper Sarin (borsos) és egy szem fűszeres kolbászos bojli volt

Két óra elteltével a 3-as bója újabb halat adott - ismét a fűszeres csalik bizonyítottak.

8,5 kilós tükörponty

Szinte ahogy lefotóztuk és visszaengedtük Zsolt halát, újabb kapásra lettünk figyelmesek. Az én 5-ös bójámon lévő szerelék jelzője szólalt meg. Ez a szerelék volt a legtávolabb a parttól. Közel félórás fárasztás alatt rendesen megdolgoztatott minket ez a hatalmas hal.

Ezzel a 16,3 kilós tükörponttyal sikerült beállítani egyéni rekordomat!
A Liver Juice-ba mártott egy szem No Name és egy szem Liver pop up 20 mm-es bojli kombinációja volt a nyerő

A nap további részes csendben telt. A második reggel nagyon szeles és borongós volt. Nekem volt három kapásom a No Name Liver bojlikra, de sajnos egyik sem lett meg. Zsolt azért szépített a nap végére, így nem maradtunk hal nélkül ebben a zord időben sem.

A túra legkisebb hala
A kis falánk megkívánta a gyümölcsös bojlikat, amiket a közeli etetésre vetettünk be
Hatalmas köd volt

Utolsó teljes napunkhoz értünk. Bíztam benne, hogy sikerül még nagyobb pontyokat fognunk.

9:30-kor meg is jött az első, ismét az ötös bója adta a halat.

13,4 kg-os tükörponty

Reggeli után úgy döntöttem, megpróbálom az Advance Tuna & Shellfish bojlit. Nem lebegtettem, csak két szem süllyedő bojlit tettem fel a horogra. Mivel az 5-ös bója több jó halat adott és onnan volt a legtöbb kapásom, oda húztam a szerelékem és kb. fél kilót ebből a csaliból szétszórtam a környéken. Ahogy kiértem a partra és elhelyezkedtem, már meg is jött az érdeklődő az új csalira.

15,4 kg-os tükörponty

Nagyon örültem a halnak. Elhatároztam, hogy estére újabb ízt vetek be ezen a bóján. Közben Zsolti egyik szerelékét is ráhúztuk. Nagyon szeles, viharos időben telt az este. 21:15-kor kapásra lettünk figyelmesek.

10,5 kg-os tőponty

Ez a hal az i40-es tigrismogyorós bojlit kívánta meg. Több mint negyven percig fárasztottuk a viharos időben. 23:30-kor Zsolt kapásjelzője ismét megszólalt.

10,2 kg-os tükörponty, ami szintén a tonhalas bojlikat választotta

Ahogy visszaengedtük a halakat, hatalmas eső zúdult ránk. Reggelre minden tiszta víz volt, de gyönyörű napos idő mutatkozott. Elérkezett az utolsó nap az összepakolás pillanata.

Csodaszép reggel

Nagyban folyt a táborbontás, mikor kapásra lettem figyelmes: a túra utolsó hala egy 6,8 kg-os tükörponty lett.

Nagyon jól éreztük magunkat. 10 db halat fogtunk, ebből csak 3 db nem érte el a 10 kg-ot.

Ssz.DátumIdőpontSúly (kg)CsaliBója
12010-09-0213:0014,5Halibutos bojli - Liver No Name májas pop up6
22010-09-0214:4515,7Pepper No Name (fűszeres) bojli - Spicy Sausage (kolbászos) pop up3
32010-09-0216:308,5Pepper No Name (fűszeres) bojli - Spicy Sausage (kolbászos) pop up3
42010-09-0218:1516,3No Name bojli - Liver pop up5
52010-09-0318:502,73 db Instant gyümölcsös bojli1
62010-09-0409:1013,4No Name bojli - Liver pop up5
72010-09-0414:3115,42 db No Name tonhal-kagylós bojli5
82010-09-0421:1510,5i40 bojli5
92010-09-0423:3010,22 db No Name tonhal-kagylós bojli4
102010-09-0510:456,82 db No Name tonhal-kagylós bojli5

Egyértelműen látszott, hogy a „büdösebb” ízeket favorizálták túránk során a pontyok. A legtöbb kapás a No Name Liver párosításra jött.

Ide kerül majd jövőre a 20+-os képe

Nem sikerült 20 kg-feletti halat fognunk, de szerintem az elvesztett halak között biztos voltak hatalmas példányok. Jövő májusban újra megpróbáljuk!