Legendák taván

Vannak vizek, melyeket misztikum, rejtély övez, hogy milyen halak lakhatják. Ilyen bányató a Legend Lake is, melyen jó pár évig nem horgásztak. Rengeteg egyedi ponty él benne, melyeket nem könnyű becserkészni. Változatos helyek, akadók, rengeteg természetes táplálék nehezíti az itteni horgászatot. Mi viszont imádjuk az ilyen kihívásokat. Ha érdekel ez a pontyos kalandunk is, tartsatok velünk a Legendák Taván!

Bevezető:
A Legend Lake Heves megyében, Füzesabony és Szihalom között, a 3-as főút mellett található. A bányató Budapesttől és Debrecentől egyaránt 120 km-re helyezkedik el, mindkét irányból az M3-as autópályán 1 óra autózással megközelíthető. A területen már az 1960-as évek elején megkezdték a kavicsbányászatot, néhány évvel később, a 60-as évek közepén már megtörténtek az első haltelepítések.
A 2010-es évek elejéig egyesületi kezelésben volt a tó, ezen időszaktól számítva napjainkig gazdátlan volt, horgászat nem volt a vízterületen. Hosszú idő után most újra megnyílt a lehetőség, hogy a horgászok megmérettessék magukat ezen a nem mindennapi, több mint 30 hektáros vízfelülettel rendelkező hamisítatlan bányatavon. Maga a bányató egy 40 hektáros területen fekszik, bányabezárást követően a terület rekultiválása során kiemelt jelentőségű volt, hogy a tavat és annak környezetét minél jobban visszaadják a természetnek, pl. fásítással, erdők telepítésével. A bányatóban az évtizedek alatt nagymértékben elszaporodott a vándorkagyló, szinte a teljes mederfenéken megtalálható.
A vándorkagyló mellett rengeteg szúnyoglárva, apró csiga is él a tóban, melyek kiváló táplálékforrásai az itt élő halaknak. A meder igen változatosnak mondható, 1 m-től egészen 7 m-ig megtalálhatóak a különböző mélységek. Átlagos vízmélység 5 m. A medret a part mentén vízbe dőlt fák, emellett szigetek, meredek törésvonalak, púpok színesítik, melyek oldalai kagylókkal, csigákkal borítottak. A több mint 60 éves bányatóban szinte minden Magyarországon megtalálható békés és ragadozó halfaj jelen van. A kapitális pontyok, amurok mellett említést érdemel a tó ragadozóhal állománya is, hatalmas harcsák, 10 kg feletti csukák, süllők egyaránt horogra akadhatnak. Törpeharcsa NINCS a tóban!

Horgászhelyek:
A bányatavon a kényelmes és zavartalan horgászat, kikapcsolódás érdekében mindössze 7 db horgászhelyet alakítottak ki. Ezek mindegyikéhez kövezett út vezet, autóval könnyen megközelíthetőek. A horgászhelyek mindegyike egy minden igényt kielégítő faházzal és nagyméretű stéggel rendelkezik, a faházak mellett található még egy 6 m2-es kerti tároló (felszerelések tárolására), kerti filagória, illetve sütögető, bográcsozó hely. A faházak mindegyike egyedi elrendezésű, nincs két egyforma horgászhely. A faházakban 6 személy fér el kényelmesen, teljesen felszereltek: 3 db 2 személyes ágy, ágynemű, klíma, TV (67 csatorna), internet, fagyasztós hűtőszekrény, mikrohullámú sütő, főzőlap, kávéfőző, konyhai eszközök, WC, zuhanyzó stb.

Fontos:
A tavon jelenleg érvényben levő szabályokról itt tudtok tájékozódni indulás előtt: https://www.thelegendlake.hu/horgaszrend/

Ilyen rendezett körülmények várják az ide érkezőket
Két stég is rendelkezésre áll a 6-os helyen, ahol horgásztunk
Egy tórekord pontyot is fogtak a tavon ottlétünkkor
Csaliarzenál
Többféle felkínálással és csalival kezdtük meg a horgászatot
A számos remek csali közül nem egyszerű a választás…
… gyorsan eldőlt viszont, melyik lesz a nyerő
Melós peca elé néztünk, így kellett egy megbízható akksi is
Minden a helyén
Egy finom vacsora
Első halaim egyike, egy különleges pocakos
Milyen érdekes úszók!
Egy jó kiállású pikkelyes
Masszív tükrös a bölcsőben
Benő is alaposan bekezdett…
… sorra fogta a szebbnél-szebb halakat
Sok különleges hal lakja a tavat

Végszerelék:
Egyszerű és nagyszerű, sokszor bevált felkínálásokkal készültünk, inline szereléket alkalmaztunk, valamint durván 15-20 cm hosszúságú Blowback, illetve Combi rigeket akasztottunk a gyorskapocsba. A túra során többféle felkínálással próbálkoztunk, de az egy szem fekvő csalizás, illetve a hóember felkínálás vitte a prímet és adta a legszebb halainkat. Végszerelékeinket csónakkal behúzva juttattuk a megfelelő helyekre, különböző mélységeket és különböző távokat horgásztunk. A legtöbb halat durván 2-3 méteres vízből fogtuk, ahol kb. 15-20 cm iszap volt az aljzaton.

Csalik:
Többféle bojlit hoztunk a horgászatra, ebből kettőt emelek ki, melyek végül a prímet vitték. Az egyik a mindenhol is jól működő Spanyol mogyoró bojli volt, a másik pedig a Monster Hard N-Butyric Tengeri rák bojlink. Az elsőt nem kell bemutatni már szerintem senkinek, utóbbi pedig egy nyári proteinbomba, imádták a tó halai.

Nem mindennapos vendég
Koromfekete nyurga
Nagyobb nyurga
Horgászatom legnagyobb hala
Horgászatunk legnagyobb hala ez a parádés tükrös lett
Köszönjük, Legend Lake, még biztosan visszatérünk!

Fogások:
Egy igazi álompeca kerekedett ki a horgászatból, rengeteg nagytestű halat fogtunk, ezek közül kiemelkedett jó pár 15-20 kg közti fogás és egy darab 20 kilogramm feletti tükrös. Sok különleges példány is érkezett, fekete tükrösök és nyurgák is.

Összegzés:
Elmondhatjuk, felejthetetlen horgászat volt elsőre ezen a parádés adottságokkal rendelkező tavon. Bevallom, ilyen rendezett körülmények között ilyen kaliberű vízen én még nem jártam kis hazánkban. Nagyon kedves embereket ismertem meg a tó kezelői és tulajdonosai személyében, jó az irány, még biztosra veszem, visszatérünk! Nektek pedig jó szívvel ajánljuk a Legend Laket, próbáljátok ki bátran!