Álomból valóság – újratöltve

Mindenkinek vannak álmai, céljai, nincs ez másként a nagyponty-horgászatban sem. Az álmok azért vannak, hogy legyenek mindig új céljaink, amelyekért küzdhetünk, és ha megdolgoztunk értük, megkaphassuk azokat. A legtöbb horgász azonban görcsösen vágyik a sikerre, megszállottan kerget egy nagy halat, miközben sokszor megfeledkezik a horgászat igazi lényegéről, szépségeiről, mely a nyugalom, a természet és a halak szeretete, tisztelete.

Előzmény: Az előzmény már történelem, de az alábbi írásban mindenki olvashat róla. Íme:

Nem akárki feküdt a bölcsőmben
Örök emlék ez az egyedi hal számomra

Hely:
Közismert hazai és nemzetközi horgászvíz Merenye, mely egyre nehezebben adja kincseit. Nagy nyomásnak van kitéve ez a 120 hektáros tározó, ahol nincs olyan hal, ami ne ismerné a különféle bojlikat, szerelékeket. Évről évre nehezebb megfogni a pontyokat ennek következtében, főleg az igazán kapitális példányokat. Eljött az idő, hogy barátaimmal közösen térjünk vissza Merenyére, remélve, hogy nekik is összejön az álomfogás, valóra váltva ezzel egy álmukat.
Bójáinkat a kemény és iszapos rész találkozására helyeztük el. Nem kell félni az iszaptól, a nagy pontyok imádnak benne keresgélni kagylók, csigák vagy éppen szúnyoglárvák után kutatva. De azért megemlítem, hogy a túl lágy és mély iszap nem a legjobb, mert tele van különféle gázokkal!
Tipp: A tapogatáshoz tökéletes választás az IHP tapogatórúd, mellyel minden mederváltozás tökéletes kitapintható. Nagy kedvencem a legújabb kivitel a Black Edition!

Csalik, végszerelék:
A nagy kiterjedésű tározókon a legegyszerűbb előkék híve vagyok! Horgok terén a 4-es méret, ami leginkább bevált, típusát tekintve Korda Kurv Shank, Wide Gape X vagy Krank X. Az előkezsinór pedig a PB Products Jelly Wire 25 lb, amiben maradéktalanul megbízom. Az egész lelke pedig a PB Products Hit & Run Leadcore 80-90 cm hosszban.

A fűszeres csalikat gyakran használom a nagyobb vizeken

Tipp: Hatékony, ha a bojlikat kicsit előáztatjuk a csalihoz passzoló SpéciAdditive-ban!

Egy kis plusz vonzerő a halaknak, ha SpéciAdditive-vel leöntjük és kicsit áztatjuk a bojlikat
A Big Fish bojli amolyan mindenes. Ha valamelyik bojli nem úgy teljesít, ahogy remélem, benne még bízhatok
Kevés kendermag és tigrismogyoró is került a bojlik köré
Egyszerű előkéim
A Carp Team vödrök tökéletesen zárhatók, így megőrzik a csalik frissességét

Taktika:
Nem készültünk nagy etetéssel, hiszen nem jóllakatni akarjuk a halakat, hanem megfogni. A hely a legfontosabb tényező a horgászatok során. Ha jó helyen kínáljuk fel a csalit, ahol jár a hal, csak bízni kell, hogy elhúzza!

Kezdeti nehézségek majd sikerek:
Nehezen indult a horgászat, nagyon beállt időt fogtunk ki egekbe szökő légnyomással. Nem volt ideális a helyzet, amit a folyamatosan ránk bójázó szomszédok is nehezítettek, akik nem szórták, hanem egyik ismerősömet idézve „vetették a kukoricát”, hátha jobban esznek majd tőle az amúgy is táplálkozásra kevés hajlandóságot mutató aranyhasúak. Egyik délután kicsit felélénkült a szél, ami meg is hozta az első kapást. Széll Tamás barátunk jelzője törte meg a csendet. A hal tartotta a távot, nemigen akart közeledni, így a csónakos fárasztás mellett döntöttek a srácok. Bő 20 perc után sikeres szákolás következett. Nézzük csak, mit rejt a háló! Igen! Ez bizony, rekordgyanús. Nagy volt az öröm, talán „beindul a buli”. Kattogott a kamera, majd elköszöntünk a szép pikkelyestől!

Idilli helyünk
A szél jó barátunk, főleg ha északi!
Egy hibátlan töves pihen a bölcsőben
Széll Tamás barátom első kapása és mindjárt egy új rekord neki!
Irány haza! Küldd a bratyót! :)
Még egy utolsó kép azért belefér
Angol barátunk, Tony szülinapja a vízparton

A folytatás:
A folytatás ismét a szokásos csendet hozta, majd Butty Roland barátunkat látogatta meg a jó szerencse! Ez a hal is nagyon erősen védekezett, ment balra, majd jobbra. Roli kétségbeesett arcát látva felkaptam a mellesem és a hal elé mentem. Nem hibáztam, elsőre alátoltam a szákot nagy követ legörgetve ezzel Roli szívéről! El sem hitte, milyen szép és nagy halat fogott. Csak akkor tért magához, amikor kapott egy vödör vizet a nyakába, hiszen ez is egy új rekord lett!

A folytatásban Roli rekordjának örülhettünk! Az öreg tükrös kerek 23 kilóval mérlegelt

Látva, tapasztalva, mennyire csendes a tó magához képest, 10-10 szem bojlit etettünk kissé szétszórtan, előkéinken pedig maradtak a szokásos, sima süllyedő és hóember kombinációk. Erdélyi Tomi barátom, csapattársam épp lerakta a botot egy hajnali frissítést követően, mikor már csippant is a jelző. Úgy látszik, berakta a csalit egy ponty szájába! Hasonlóan az eddigiekhez ez is nagyon erősen védekezett. Körülbelül 20 perc után mutatta meg magát, majd elsőre a szákban is landolt! Rekordgyanús volt ez is. Az bizony! Tomi újdonsült tükörponty rekordja!

Új hajnal, új esély a kapásra
Erdélyi Tamás barátom újdonsült tükörponty rekordja
Pontyprofil
Egy szép süllő ugrott be nekem a pontyok közt a fűszeres bojlira

A folytatásban kisebb pontyok érkeztek, és nekem egy nagyon szép süllő a fűszeres bojlira. Taktikánkon nem változtatva bíztunk 1-1 nagyobb példány érkezésében. A tendencia nemigen változott egészen az utolsó reggelig, amikor egy igazán nagy meglepetés ért minket! 2 csippanás, majd kezdődhetett a fárasztás Széll Tamás barátomnak! Talán ez volt az eddigi legerősebb hal mind közül. Feszülten figyelte a csapat a csatát. Erdélyi Tomin volt a sor, aki nem arról híres, hogy hibázik ilyen kulcsszituációkban! Elsőre szákolt, ahogy kidugta a fejét a masszív töves!
IGEN! Ez bizony NAGY! A mérleg 24.300 grammot mutatott! Új rekord Tominak, ami neki már a második volt a túrán! :)
Gyors képek, videók utón a nagy tövestől is búcsút vettünk, mely megkoronázta a horgászatot.

A reggel még tartogatott meglepetést
Egy igazán masszív töves került a bölcsőbe
24.300 gramm volt a tőponty pontos súlya
Új rekord, újabb vödör víz a nyakba! :)

Összegzés:
Jó érzéssel tölt el, hogy barátaimnak is összejött a rekordfogás ezen a szeszélyes héten! Szerintem egy 100 hektárnál nagyobb vízből igenis kihívás nagy pontyokat fogni, teljesen mindegy, hogy 1 vagy 100 darab van benne. Nagyot fogni csak ott lehet, ahol van! Én pedig büszke vagyok a srácokra, hogy összejött mindenkinek a személyes rekord, és hogy segíthettem nekik!