Frontos túra a Pozsár Horgásztavon

Testvéremmel és barátunkkal Makón lakunk. Sajnos Csongrád megyében nem sok olyan víz található, amiben nagyobb pontyok úszkálnak, ezért ha horgászatra indulunk, mindig szétnézünk kicsit messzebb, hogy hova lenne érdemes elmenni. Miután mi inkább a telepített tavakat részesítjük előnyben, most is úgy döntöttünk, hogy ilyen helyet keresünk…

Lajosmizsén belül több tó is van, ahol kapitális halakkal találkozhatunk, illetve gyönyörű környezet is vár. Végül a Pozsár Horgásztóra látogattunk el, ide bátyámmal minden évben visszajövünk és megpróbálunk horogra csalni egy-két bajszost. A tóban számos 15 kilogramm feletti ponty lakozik, akadnak 25 kg feletti halak, sőt, idén fogtak egy 29 kg-os tőpontyot, illetve vannak benne gyönyörű amurok is. Reméltük, hogy ez a nyári kánikulás, mégis frontos időjárás, amit idén lehet tapasztalni, sok szép halat tartogat majd számunkra.

Napfelkelte az autópályán

Mikor otthon beszálltunk az autóba, nyoma sem volt esőnek, viharnak. Az autópályán is gyönyörű napfelkelte fogadott bennünket. Kecskemét körül már látszódott, hogy gyülekeznek a felhők, és sötétkék égbolt várt ránk, akkor már sejtettük, hogy esőben kell kipakolnunk a botokat, de odaérve a horgászhelyre kibújtak a felhők közül a napsugarak és megkezdődhetett a kipakolás.

Ahogy beértünk Lajosmizsére, ez fogadott
Odébbállt a vihar, és erőlködik a nap, itt fogjuk eltölteni ezt a rövid, de annál kellemesebb időt

Amikor korábban itt jártunk, mindig a 3-as állásra érkeztünk. Idén máshogy alakult, mert hármasban terveztük a túrát, viszont ott csak két fő fér el, így most az 1-es állásra került a sor. A tó e részén még nem horgásztunk. Ennek az állásnak a középen van egy határoló bója, amit bátyám horgászott, Joci a jobb oldalt horgászta, ami egy akadósabb rész, én pedig a kíméleti terület bejáratánál próbáltam üldözőbe venni a pontyokat.

Etetésem és végszerelékem

Etetésem alapját a Haldorádó Tejsavas 4X Mag Mix alkotta, illetve egyik végszerelékemen Big Fish bojli volt, másikon pedig Spicy Red Liver, mindkettő 24 mm-es változatban. Éreztem, hogy ha nekem kapásom van, akkor nagyon sietnem kell a botokhoz, mert a hal azonnal be tud „szaladni” a híd lába alá. Reméltük, hogy az eső miatt az első pontyokra nem kell sokat várni, mert sok oxigén került a vízbe, és elkezdenek táplálkozni.

Reméltük, hogy az első pontyokra nem kell sokat várni – így is lett
Joci halának gyönyörű, rózsaszín beütésű farokúszója
A nap második hala, késő délután

Napközben, ahogy arra számítottam is, 2 halam beszaladt a híd lába alá, és sajnos az előkém nem bírta. Bátyám az első nap elég sok halat tudott húzni, látszódott, hogy végig ott tartózkodtak a halak az etetésén, a bója folyamatosan jobbra-balra dülöngélt.

Nem bírta az előke

Este megvacsoráztunk, frissítettünk egyet a csalikon, majd nyugovóra tértünk. Hajnali 1 órakor, egy füstölős kapás után a horog lévő „illető” hirtelen betört a híd lába alá, majd szerencsémre ugyanazon az útvonalon vissza is jött. Így tudtuk folytatni egymás fárasztását, majd a merítés pillanatában megláttuk, hogy egy gyönyörű, spanyolmintás tükrös van a horgomon.

Az ilyen szép halakért érdemes felkelni: 10,80 kg-os, gyönyörű, spanyolmintás tükrös

Második napon nem igazán tudtam kapást kicsikarni, folyamatosan kerestem a kemény placcokat, ahol eljárhat a hal, hogy fogjak még párat belőlük. Délutánra sikerült is találni egy helyet, ahonnan tudtam 2 kisebb halat húzni, az egyik 3,41 kg volt, a másik pedig 5,15 kg. Mindkettő halat 1 szem 24-es FermentX „golyóval” sikerült horogra csalni.

Gyors fotózás és mérlegelés, aztán mehet is vissza
5,15 kg-os töves (és Jocinak pont kapása van a háttérben!)

Estére megérkezett egy nagyon nagy vihar. 22 órától hajnali 2-ig esett. Reménykedtünk, hogy nem ázunk meg, szerencsére a sátor jól bírta a strapát. Hajnali fél 5-kor érkezett meg a következő hal, ami 8,80 kg-ot nyomott.

7 órán át kellett áznia a csalinak, hogy megtalálja ez a gyönyörű töves
Próbál kibújni a nap a felhők között
Nincs is jobb érzés, mint tóparton inni a reggeli kávét
Kapásra várva, közben készültek a jó felvételek is
Kacsáknak is ízlett a bojli, amit a halak számára szórtunk, jöttek volna lopni belőle

Reggelre a sok eső után a halak kapókedve is megjött, délelőtt 10-ig összesen 5 kapásom volt, ebből 3 hal feltekerte magát a híd lábára, 2 lett meg: egy 8,80-as töves és egy 10,10-es tükrös.

Ezzel azért lehet haladni
Hatalmas lapát
Gyönyörű, aranysárga tükrös
Az utolsó halam a túrán

A túrán hárman összesen 260 kg halat sikerült fényképezésre, mérlegelésre a partra emelnünk. 10 kg felett volt 6 pontyunk, a legnagyobb 14,56 kg-ot nyomott, ezen kívül volt még 2 db amur is. Végül 6 halat tudtam szákba terelni, sajnos 5 halam elment. Mind a híd lábába fonta bele magát, és vagy az előke nem bírta, vagy a horog pattant ki. Ennek ellenére nagyon jó túrát tudhatunk magunk mögött, hiszen nagyon szép halakat fényképezhettünk le ebben a mindig gyönyörű környezetben.

Nézzétek meg a videót, melyben láthatjátok a horgászat momentumait, hogy milyen szépek a halak, illetve a környezet!