Nagyréti-tó, avagy a kánikula napjai

Barátommal és horgásztársammal, Robival megbeszéltük, hogy elmegyünk egy közös pecára valahova a közelbe. Érdeklődtem más horgászoktól, illetve ismerősöktől, hogy tudnak-e a környéken valami szép helyet, ahol kellemesen eltölthetnénk 48 órát. Többen is ajánlották nekünk a békéscsabai Nagyréti-tavat…

Úgy döntöttünk, hogy teszünk vele egy próbát, meg is lett az ideális horgászhely. A tavat 2014-ben alakították ki, 15 hektár vízterülettel rendelkezik és számos 20 kg feletti pontynak ad otthont, így hát nagy reményekkel indultunk neki, azt gondoltuk, hátha horogra csalhatnánk egyet belőlük. Ez a vízterület számunkra teljesen ismeretlen volt, mindössze annyit tudtunk meg, hogy van egy elválasztó nádfal 130 méterre, és hogy a nádfalnál 1,5 méteres a vízmélység. A 18-as álláson foglaltuk el helyünket, elég kecsegtető volt, mert megérkezésünk után már egyből látszódott, merre mozog a hal. Pakolás közben nem is hallottunk mást, csak a pontyok hasának „csattanását” ahogy a vízből kiugráltak.

Egyik végszerelékemre szánt etetés…
… kiegészítve Tejsavas 4X Mag Mixszel

48 óra állt rendelkezésünkre, hogy szákba terelhessünk pár szép halat. Az első napon késő délután kezdtünk el bójázni, megkeresni a nekünk megfelelő helyet. Majdnem besötétedett már, mikor a szerelékek a vízbe értek. Két etetést alakítottunk ki, egyet olyan 100 méter körül – a nagy meleg miatt a tó legmélyebb pontján –, a másikat pedig a nádfal előtti mély részben, a törés alján. Mindkét helyet többféle maggal (kukorica, búza, repce, tigrismogyoró), illetve pár szem bojlival szórtuk meg.

Az első pontynak ez a csalikombináció tetszett meg: egy szem natúr tigrismogyoró kikönnyítve két szem Big Fish ízesítésű SpéciTigerrel
Az első bajszos
Robi barátom hibátlan tövese
Gyönyörű pikkelyek
Az egyik botomon a csali egy Fűszeres Vörös Máj Big Wafters volt
Jól elkapott pillanat
Perzselő napsütésben, a túra legszebb tövese és egyben a legnagyobb is

A nagy kánikula miatt a mélyebb vizet gondoltam a nyerőnek, de sajnos nem működött jól, így váltanom kellett. Arra gondoltam, hogy a nádfal előtt található sekélyebb szakaszt próbálom meghorgászni, hátha jön onnan egy-két termetesebb bajszos.

A túra legjobban küzdő tövese, amit kb. 20-25 percig fárasztottam
Reggel 5 órakor, már jött fel a nap és 24 fokot jelzett a hőmérő
Azért ebbe a szájba egy 24-es „golyó” bőven belefér
Neki is megtetszett a Fűszeres Vörös Máj
Nekem is sikerült szákba terelni egy szebb pontyot
A hal (és a horgász) nedvesen tartása nagyon fontos!
A változtatás bevált, több halat sikerült így fogni

A tavat nagyon szép halak lakják, sajnos a nagyobbakból nem tudtunk most húzni, ez még várat magára… Talán legközelebb sikerülni fog! Ahogy érzem, biztosan nem hagyjuk annyiban! Folytatása következik, ősszel visszatérünk.

Az utolsó kis harcos, illetve a túra legkisebb pontya a maga 5 kilogrammjával

A túráról készítettünk egy videót is, amiben még látványosabban kaphatok bepillantást a horgászat legjobb részleteibe. Köszönöm, ha megnézitek! :-)