Ha nyár, akkor irány Merenye!

Amióta a szigetországban, Angliában élek, minden év júliusára időzítem a nyári szabadságomat. Ebből legalább 1 hetet igyekszem horgászattal tölteni, és idén sem volt ez másképp. E túrák apropóját az adja, hogy minden évben meghívom egy angol horgász barátomat, hogy megismertessem velük a magyar vizeket, a magyar horgász kultúrát, illetve hogy népszerűsítsem körükben a kíváló magyar termékeket is.

Úgy gondolom, a Merenyei-víztározót nem kell részletesen bemutnom a pontyhorgászok számára, hisz rengeteg írást, beszámolót találhatunk róla. Rokolya Peti barátom, csapattársam invitálására kezdtem én is vallatni ezt a vizet, szerelem volt első látásra. Már az első közös túránk meghatározó volt számomra itt, hisz egyéni pontyrekordom is ide kötődik.

Egyéni pontyrekordom, egy 21 kg feletti töves
Az elmúlt 2 évben Ben barátunkkal horgásztunk együtt
Idén Ryan volt a soros

Az elmúlt évek tapasztalatai nagyban megkönnyítették a csaliválasztást, így a Spicy Red Liver, illetve a Black Squid termékcsalád nem maradhatott otthon. Bíztam e csalik sikerében, hisz az eddigi legnagyobb pontyom is 1 szem 24 mm-es Black Squid wafters bojlira kapott.

Az általam alkalmazott csalizás
Etetésemhez használt termékek
Nagy kedvencem a Folyékony Máj, sosem hagyom otthon
Etetésre kész

Merenye sajátossága, hogy a tó közepén húzódik egy régi patakmeder, amit előszeretettel horgásznak, így a halak nagy része ott könnyebben megfogható. Bójáimat erre a részre helyeztem el. A kemény és iszapos rész határát az IHP tapogató rúd segítségével könnyen meg tudtam találni, bíztam a helyválasztásom sikerében. Szerelékek tekintetében semmi ördöngöst nem alkalmaztam: egy körülbelül 1 méteres leadcore végén egy Korda quick release lead clip, melybe 200 grammos grippa ólmot akasztottam. E kapocs sajátossága, hogy kapás után nagy hatásfokkal hagyja el az ólmot, nagyban megkönnyítve a fárasztást, illetve így az ólom mozgása sem tágítja a sebet a hal száján. A nagy súlyra a nagy távolság és az esetleges viharos szél miatt volt szükség. Előkéim viszonylag hosszúak, 35-40 cm-esek, és minden esetben 25 librás PB Products Jelly Wire-ből készülnek.

Sima szereléket alkalmaztam
Előkéimben sincs semmi ördöngösség

Számomra a hosszabb előkék sokkal jobban beváltak a nagyponty-horgászatban, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy tegyen egy próbát. A horogválasztás számomra mindig egy sarkalatos kérdés, hisz ki ne találkozott volna már kiegyenesedett vagy eltört horoggal egy komolyabb csata után. Három típust választottam erre a túrára, melyekben maximálisan megbíztam. Ezek a Fox Curve Shank, a Korda Krank X, illetve a Wide Gape X 4-es méretben, horogbefordítóval alkalmazva. Ezeket a részleteket összerakva bíztunk a túra sikerességében.

Az első kapások hamar megérkeztek – egy 16 kg-os tükrös
Petinek is…
… és Ryannak is sorra füstöltek el a botok

Az idén szerencsésebbek voltunk az időjárással, mint tavaly. Tavaly végig kitartott a hatalmas kánikula, végig szélcsend volt, így a várva várt kapások sajnos elmaradtak, szerényebb fogással kellett beérjük. Féltem tőle, hogy idén is kifogjuk a kánikulát, hisz a túra előtti hetekben 38 fok körül alakult a hőmérséklet. Szerencsére másképp alakult. Legalább 10 fokkal hűvösebb volt, illetve szélből is kaptunk rendesen. Kecsegtetőek voltak az előrejelzések, a kapások gyakorisága is ezt igazolta. Az első 24 óra elteltével kis csapatunk legalább 15 pontynál járt, aminek nagyon tudtam örülni. A túra előrehaladtával egyértelművé vált, hogy a hajnalok és a kora délelőtti órák adják a legtöbb kapást, ezért ebben az időszakban próbáltunk éberek lenni.

Kora reggeli egyen tükrös…
… illetve 16 kg-os társa
Peti sorra fogta a hosszú nyurgákat
Ryan labda tükröse

A túra folyamán megfigyeltem azt, hogy az én fogásaimat – 1-2 kivételt leszámítva – csak tükrösök adták, míg Petiét inkább a tövesek tették ki. Vajon a véletlen műve lehet? Próbáltuk megfejteni az okát, hisz bójáink sem helyezkedtek el messze egymástól, illetve szerelékeink is szinte megegyeztek, de ez örök rejtély marad.

Sikerült a Tejutat is megörökíteni

Túránk utolsó éjszakájához érve még nem tudtunk 20 kg fölé lépni, nagyon szerettünk volna ezen változtatni. A mellettünk lévő álláson lévő csapat elment a nap folyamán, így arra gondoltunk, hogy Ryan két szerelékét új területet keresve elhúzzuk még inkább balra, bízva a sikerben. Hosszas tapogatás után sikerült találni egy ígéretesnek tűnő részt, mely kb. 5 centi iszappal fedett, kemény sáv volt. Az eddigiektől merően eltérő ízvilágot használt „all in” alapon. Ez nem volt más, mint az Édes Ananász termékcsalád. Az ananászos bojlikat a hozzá passzoló Carp Syruppal locsoltuk meg, illetve meghintettük Hidegen sajtolt kukoricacsíra őrleménnyel. Ryan csalizni az etetésre szánt golyókból használt 2 szemet egy helikopter szereléken. Fél órával a behúzást követően már gazdára is talált ez a szerelék, mely kecsegtető volt. Javában benne voltunk az estében már, amikor lefekvés előtt egy erős, húzós kapásra emelt be Ryan az ananászos bojlival csalizott bottal. Merítés után látszódott, hogy ez eddig a legnagyobb hal a túra során. A mérleg kereken 20 kg-nál állt meg. Nagyon örültem vendégem fogásának, illetve annak, hogy ezt Haldorádó termékkel sikerült fognia, ezáltal tovább népszerűsítve e csalikat otthonában is, hisz Ryan a Future Fishing horgászbolt alkalmazottja, mely környékünk egyik legnagyobb és legnépszerűbb horgászboltja.

A túra legnagyobb hala

Végszóként elmondhatom, hogy sikeres túrát tudhatunk a hátunk mögött, hisz mindenkinek sikerült szép számmal halat fogni, illetve a társaság is jól érezte magát. Annak kimondottan nagyon örülök, hogy az angol-magyar horgászbarátságok építése tovább folytatódik, hisz már a következő túrákra is megvannak a jelentkezők, nemsokára visszatérünk.