Télen is vízközt?

Néhány napja azt az információt kaptam, hogy nagyon szép halakat lehet fogni Győrben az Iparcsatornán. Zsolt barátommal gondoltuk, úgyis viszket már a tenyerünk egy jó horgászatra, próbáljuk meg.

Éppen világosodni kezdett mire a helyszínre értünk és elhelyezkedtünk.

Két módszerrel terveztük a halfogást, Zsolt rakós bottal szeretett volna halat fogni, jómagam egy könnyű matchbotot választottam, nem teljesen véletlenül, mert a tájékoztatás úgy szólt, " korán reggel, vízközt, a túlsó part közelében".

Kissé nehezítette a dolgot a fagy, minden dobás után eljegesedett a matchbot első néhány gyűrűje.

A rakósra történő alapozó etetés után elkezdtük a horgászatot. Matchbotra nem etettünk.

Mindjárt az első dobásomra egy apró bodorka vette magát a 10-es előkére kötött, 16-os horgon felkínált lassan ülő egy szem csontira.

A 14-es süllyedő főzsinóron az eresztéket kb. 1 méteresre állítottam be, fixre szerelt úszóval. Az apró forgókapocs felett csak egyetlen pici jelző ólmot hagytam, így biztosítva a csali viszonylag lassú süllyedését.

A többi súlyt közvetlenül a 6 grammos úszó egyszerű rögzítőjéhez húztam össze.

Úszónak karbonszál antennás pávatoll úszót választottam.

Míg rakós boton egyetlen kapást sem sikerült kicsikarni, addig matchbottal sorban jöttek a kisebb-nagyobb karika keszegek és bodorkák. A módszer a következő volt. A szereléket egészen a túlsó part közelébe dobva, az úszó beállása után, ha nem volt kapás, kb. egy perc után egészen lassan, és csak 15-20 cm-t visszahúztam a szereléket. Majd mindezt a ritmusos mozgatást ismételve horgásztam be az előttem levő szinte teljes vízterületet.

Már egy óra is eltelt, mire Zsolt az első, de annál szebb karikakeszeget sikeresen szákba terelte.

Ahogy telt az idő, és már akaratlan zörgéssel sem zavartuk a halakat, úgy kezdett el beindulni rakós boton a keszegfogás.

Matchboton lanyhulni látszott a halak kapókedve, ezért megpróbáltam néhány gombóc etetőanyaggal felkelteni az érdeklődésüket. Egészen lazán összenyomott, a szokásosnál kissé szárazabbra kevert, gombócokat lőttem be jóval a csatorna közepén túlra, amik a vízbeesés után azonnal szétestek, mintegy illatos felhőt képezve a vízoszlop felső harmadában. Ezt a tevékenységet azonnal értékelték az Iparcsatorna termetes snecijei.

Kissé mélyebb eresztéket állítva és távolabbról az etetés felhőjébe "vontatva" a szereléket azonnali kapás: termetes bodorka. Következő dobásra egy karikakeszeg vette fel a csalit. Az ezt követő dobás után komótosan süllyed el az antennahegyre súlyozott úszó, keményebb ellenállás után egy másfél kilós ponty kerül a tartószákba.

Rakós boton a ráetetés után szinte percenként kapás, de 95 %-ban sneci kapta el a horgon levő csalit.

Alig remélt jó horgászatot hozott ez a február végi szombat délelőtt. Többek között azt a tanulságot is leszűrhettük belőle, hogy nem csak nyáron működik a vízközti halfogás, hanem ilyenkor, tél végén is érdemes ezt a módszert kipróbálni.