Mozgalmas év volt 2022

„Mit ér az élet kaland nélkül?”, tartja a mondás. De én ezt máris továbbfűzöm: mit ér a kaland és a sok-sok élmény, ha azt nincs kivel megosztani, ha nincs kivel együtt örülni? Tarts velem, nézzük végig együtt az elmúlt évem legizgalmasabb horgászatainak pillanatait!

Bármerre járunk a nagyvilágban, MINDIG találkozunk jó szándékú, segítőkész magyar vagy külföldi horgászokkal. Jó érzés azt tudni, hogy soha nem vagyunk egyedül. Az Ő segítségük, a Ti segítségetek nélkül, amely lehet akár egy biztató szó, vagy egy Like, nem lehetne ilyen jól teljesíteni minden körülmények közepette! Tiszta szívből köszönöm ezt nektek, és nézzük végig együtt az elmúlt évem legizgalmasabb horgászatainak pillanatait!

Január
Sokat nem vártam az év első túrájával és a tél kellős közepén, a leghidegebb időszakban látogattam el a Duna folyóra. Az év minden hónapjában fogtam már pontyot a Dunán, de januárban eddig nem sikerült. Most azonban apait-anyait beleadtam, hogy elérjem célom, amely végül teljesült!

A tél kellős közepén, a leghidegebb időszakban látogattam el a Duna folyóra
Teljesült a vágyam: végre fogtam januárban is pontyot a Dunából!

Az erről készült film címe: Vadvízi kalandok 59. rész – Pontyhorgászat a Dunán januárban
A film hamarosan megjelenik!

A Dunáról a Tisza-tóra mentem, ahol a befagyott tó jege ideális volt a léki süllőzéshez.
Ezzel az epizóddal méltó módon tudtam befejezni a 4 évszak horgászbottal a Tisza-tavon c. filmsorozatom. Óriási munka volt ennek elkészítése, de minden napját, minden percét élveztem, ahogy bemutathattuk kora tavasztól indulva a Tisza-tó életét. Ezt folytattuk nyáron, majd ősszel és végül a legzordabb téli napokon. E vadvízi rengetegben rejlő fantasztikus horgászati lehetőségek tárháza kimeríthetetlen.

A befagyott Tisza-tó hangulata nehezen foglalható össze néhány mondatban, ott kell lenni, át kell élni!
Kitartásomat ez a szép léki süllő jutalmazta

Az erről készült film címe: Vadvízi kalandok 50. rész – 4 évszak horgászbottal a Tisza-tavon – TÉL

Február
A zord és hideg télből februárban elrepültem a nyárba. Hosszú utazás után Dél-Amerika sűrű dzsungelében találtam magamat. Azért utaztam Guyanába, mert itt még eredeti életterében megtalálható és becserkészhető a föld egyik legnagyobb édesvízi ragadozóhala, az arapaima.

Rendkívül szerencsés voltam, ugyanis több kapitális egyed megfogása után egy világrekord közeli, minimum 150 kg-os óriással is megküzdhettem!

Az erről készült film címe: Vadvízi kalandok 51. rész – Világrekord arapaima?

Március
Márciusban egy olyan kaland várt rám és a csapatomra Indiában, a Himalája lábainál, amelyre amíg élünk, garantáltan emlékezni fogunk! Szerencsére életben maradtunk, így tudok erről most mesélni. A kacskaringós hegyi utakon, amelyeket sehol nem véd korlát, elegendő lett volna csupán egyetlen pillanatra elbambulni a sofőrnek, és máris a szakadékban, illetve a túlvilágon találtuk volna magunkat. Ennek azonban még nem most jött el az ideje, így 100%-ban a horgászatra koncentrálhattunk!

Életem egyik legizgalmasabb túrája volt Indiában

De milyen halak élnek a Himalája lábainál örvénylő, gyors folyású folyókban, miért utaztam ide? Két olyan célhalam volt, amelyek csak itt foghatók. Az egyik a rendkívül morbid megjelenésű ördögharcsa volt.

Egyik célhalam a rendkívül morbid kinézetű ördögharcsa volt

A következő hal, amelyre pályáztam, az a Himalayan Golden Mahseer, magyarul aranymárna volt. Ez a ritka és különleges hal a leggyorsabb vizek csúcsragadozója. A szerencse most sem pártolt el mellőlem, és kifoghattam egy igazán hatalmas példányt is!

A másik célhalam az aranymárna volt Indiában. Festeni sem lehetne ennél szebb ragadozót!

Az erről készült film címe: Vadvízi kalandok 53. rész – Ördögharcsa és aranymárna Indiából

Április
Áprilisban Lengyelországba látogattam, ahol viszonteladó partnerünk, Maciej Bartkowiak volt a vendéglátóm. Az üzleti dolgok egyeztetése után természetesen a horgászat sem maradt el, és egy híres pontyos tavon tehettem próbára a magyar method feeder technikát.

Maciej Bartkowiak lengyel viszonteladó partnerünk kalauzolt el egy híres lengyel pontyos tóra, ahol gyorsan rátaláltam a halaknak ízlő finomságokra
Sőt, még ilyen szép bónuszhalat is sikerült fognom!

Az erről készült film címe: Rapid Feeder 4. rész – Method stratégia ismeretlen tavon

Lengyel horgászkalandjaim az ország második legnagyobb folyóján, az Odera folyón folytatódtak. A folyóvízi horgászat, a vadvízi horgászat a mindenem, így ki nem hagytam volna ennek lehetőségét! Szerencsére a vízállás is kedvező volt, így semmi sem gátolt meg abban, hogy megismerkedhessek a nagy folyó szép halaival!

Lengyel horgászkalandjaim az ország második legnagyobb folyóján, az Oderán folytatódtak
Ritka szép folyóvízi halakat fogtam

Az erről készült film címe: Vadvízi kalandok 54. rész - Horgászat stratégiája ismeretlen folyón

Május
Imádom a compót! Gyönyörű őshonos halunk, amelyből sajnos idehaza már nagyon kevés vízterületen lehet számottevő mennyiséget fogni. Régi vágyam volt, hogy egyszer horgászhassak rájuk „Compóországban”, azaz Írországban, azokon az érintetlen vad tavakon, ahol még jelentős populációja fellelhető. 2022 májusában jött el az ideje annak, hogy egy ott élő magyar horgászbarátommal, Gercso Imivel vegyük üldözőbe ezeket a csodaszép halakat!

Ilyen egy érintetlen ír horgásztó, ahol mindössze egyetlen parti horgászhely található. Az ilyen tavak az utolsó menedékei a compóknak is
Csodaszép őshonos halakat sikerült horogra keríteni

Az erről készült film címe: Compóvadászat 3. rész – Compóországban jártam

Május végén Romániában a Radesti-tavat látogattam meg, ide Bolgár Géza, a romániai Haldorádó csapat vezetőjének a meghívására érkeztem. A közös horgászatunk remek apropó volt arra, hogy bemutassuk azokat kurrens methodos csalikat és csalogatóanyagokat, amelyeket három ország: Szlovákia, Románia és Magyarország legjobb Haldorádó teszthorgászai fejlesztettek ki.

Bolgár Gézával, a romániai Haldorádó csapat vezetőjével horgásztam Radesti-tavon
Ekkor mutattuk be azokat kurrens methodos csalikat és csalogatóanyagokat, amelyeket három ország: Szlovákia, Románia és Magyarország legjobb Haldorádó teszthorgászai fejlesztettek ki

Az erről készült film címe: Method újdonságok – 3 ország közös fejlesztései

Június
Fejembe vettem, hogy megpróbálom az amerikai vadvizek nagyvadjait horogra keríteni. Elsőként Texasba utaztam. Itt a Trinity folyóban él a világjáró horgászok egyik legvágyottabb hala, az alligator gar.

Az alligator gar, amely egy mega méretű csukára hasonlít leginkább, Texasban, a Trinity folyóban él

Az alligator gar, amely egy mega méretű csukára hasonlít leginkább, olyan „édesvízi szörny”, amely mindent és mindenkit túlélt és több mint 100 millió éve változatlan formában éli életét. Ha úszói helyébe lábakat tennénk, senki sem kételkedne, hogy ez egy vérszomjas alligátor. De halként is hasonlóan kegyetlen ragadozó. Ami az útjába kerül, annak nem kegyelmez!

Az erről készült film címe: Amerikai vadvizek nagyvadjai – Alligator Gar

Utam Floridába vezetett, ahol a Mexikói-öbölben a mega méretű „balinokat”, pontosabban tarponokat vettem célba a hánykolódó tengeren.

A tarpon az egyik leggyorsabb tengeri ragadozóhal. Olyan, mint a balin, csak 5-ször vagy akár 10-szer nagyobbra is megnő

Az erről készült film címe: Amerikai vadvizek nagyvadjai – Atlantic Tarpon

E horgásztúra végére maradt az igazán nagy durranás, egy óriási szörnyhal, a Goliath Grouper. A vele való küzdelem ételem legkeményebb fárasztása volt, amit eddig a horgászpályafutásom alatt megélhettem. Többször úgy éreztem, hogy a vízbe repülök, de szerencsére Gábor barátom elkapta a derekam és visszarántott az ülésbe.

Innen kellett kihúzni a megakasztott óriást
Elképesztő csata után tudtam csak megszelídíteni
Soha nem tudhatod, hogy mi akad a horgodra…!

Az erről készült film címe: Amerikai vadvizek nagyvadjai – Goliath Grouper

Július
Szépen fejlődik a Duna folyó amurállománya, ami lehetővé teszi, hogy a nyári időszakban céltudatosan rájuk horgászhassunk.

Szépen gyarapodik a Duna folyó amurállománya, érdemes rájuk a nyári időszakban célzottan horgászni

Fias Dénes barátommal sikerült egy olyan látványos és informatív filmet csinálni, amely a lehető legrészletesebben bemutatja, hogyan kell ezekre a vad és erős halakra horgászni a Dunán, mik eredményes megfogásuk fortélyai. Biztosra veszem, hogy még a profiknak is tartogat meglepetéseket ez a film! Izgalmas fárasztások és csodaszép felvételek teszik teljessé a Vadvízi kalandok e részét!

Az erről készült film címe: Vadvízi kalandok 58. rész – Amurhorgászat a Dunán

Augusztus
Ha nyár, akkor Balaton, ha Balaton, akkor nyaralás. De a nyaralás mellett is érdemes horgászattal néhány óra hosszát eltölteni. Sőt, a nappali órákban, a legmelegebb időszakban is tudunk szép pontyokat fogni, mert megvan ennek a bevált módszere.

Nagy Gáborral közösen, csónakkal eredtünk a balatoni pontyok nyomába

Nagy Gáborral közösen, csónakkal eredtünk a balatoni pontyok nyomába. Az érdekes és informatív filmből nemcsak a halfogás trükkjeit lesheti el a néző, de bepillantást kaphat a vízkezelő, a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. munkájába és jövőbeni terveibe is.

Keresőhorgászattal a legmelegebb nappali órákban is szép pontyokat fogtunk

Az erről készült film címe: Vadvízi kalandok 55. rész – Nyári kereső pontyhorgászat a Balatonon

Az igazán nagy kaland, amely a nyár végén várt ránk, még hátra volt! Több év szervezőmunka után sikerült eljutni Oroszország egyik legtávolabbi pontjára. Szibéria, azon belül Jakutföld emberi civilizációtól távoli, nagyon zord, mégis csodás területeire utaztunk. A természet szépsége, vadsága, érintetlensége sokkolt minket, amelyet tovább fokozott a kiszolgáltatottság érzése. Itt a legkisebb baleset is végzetes lehetett volna, hiszen akár 1-2 nap is eltelhetett volna, mire orvoshoz kerülhetünk, akkor meg már lehet, hogy késő… Szerencsére komoly gond nem volt, ami meg volt, azt orvosoltuk, így ezt is túléltük és egy olyan expedíciót tudtunk bemutatni, amely sokkal több, mint egyszerű horgásztúra!

Oroszország egyik legtávolabbi pontjára, Szibériába, azon belül Jakutföld emberi civilizációtól távoli, nagyon zord, mégis csodás területeire utaztunk és itt horgásztunk
A szibériai tajmen volt az egyik hal, amiért ideutaztunk

Az erről készült film címe: Vadvízi kalandok 57. rész – A szibériai tajmen

Szeptember
Ősszel olyan európai országokat látogattam meg, ahol nagyon magas szintű a pontyhorgászat. Így első kézből, a helyi horgászoktól kaptam meg azokat az infókat, amelyekre vágytam, amelyek segítenek abban, hogy én is folyamatosan fejlődhessek. Elsőként Csehországba látogattam el.

Itt mutattam be először egyik bomba újdonságunkat, a MONSTER termékcsaládot, amely nagyon fogósnak bizonyult ezen a tavon is!

Mit ér a method feeder módszer egy olyan tavon, ahol kivétel nélkül mindenki nagy távolságra, minimum 150-200 méterre etet és horgászik? Lehet egyáltalán a nagyponty-horgászok „árnyékában”, 95-110 méterre is halat fogni? Ha igen, milyen stratégiával, milyen felszereléssel, milyen csalogatóanyagokkal? A Csehországban forgatott filmemből ez is kiderül!

Nagyon élvezetes és eredményes horgászatban volt itt részem

Az erről készült film címe: Hideg vízi pontyhorgászat feederrel 27. rész – Nagypontyos method feeder stratégia

Október
Európai pontyos körutam során októberben Bulgáriába látogattam el, hogy tanulmányozzam az ország horgászkultúráját és találkozzak forgalmazónkkal, Sunay Sabrievvel is.

Nagyon fontos az exportpartnerekkel való jó kapcsolat. Nagyon kedvelem és tisztelem Sunay Sabrievet, bolgár forgalmazónkat

Természetesen a horgászat sem maradt el, amely során több olyan meglepetésben volt részem, amelyre egyáltalán nem számítottam. A kapitális pontyok között több termetes harcsát is sikerült method feeder technikával megfognom.

Ezekkel a csalogatóanyagokkal fogtam hatalmas pontyokat…
… és harcsákat is!

Az erről készült film címe: Hideg vízi pontyhorgászat feederrel 27. rész – Harcsás method nagy pontyokkal
A film hamarosan megjelenik!

Sok kedves barátom, ismerősöm él Ausztriában is. Régóta terveztük már a közös horgászatot, amelyre végre 2022. október közepén tudtunk sort keríteni.

Mindig is vonzott a Bécset átszelő Duna-szakasz

Bécs nagyon szép város, de nem azért utaztam ide, hogy megismerkedjek a nevezetességeivel. Régóta szerettem volna már fővárost átszelő Duna e szakaszán is horgászni, próbálkozni. Most ez is összejött! A részleteket a Bécsben jártam című írásomban lehet megtalálni (nagy film erről a horgászatról nem készült).

A pontyos csalikkal sikerült ezt a kapitális leánykoncért megfogni
A pontyok előbb-utóbb átvették a területen az uralmat

Október végén Bosznia-Hercegovinába látogattam el Amir Taletovic horgászbarátom meghívásának eleget téve, aki ebben csodás kis országban él és immár 7. éve a Haldorádó teszthorgásza.

A híres boszniai nagypontyos tó, a Zabar Lake

A híres Zabar tavon töltöttünk el 3 felejthetetlen napot, amely főként nagypontyairól híres, ezért Európa minden részéről érkeznek ide a fanatikus pontyhorgászok. Ez a horgászat nem feeder technikáról szólt, amelynek használata egyébként sem engedélyezett a tavon. Bojlis módszerrel horgásztunk és lépésről lépésre haladva próbáltuk megfejteni a tó finnyásan kapó nagy halainak ízlését, valamint kialakítani azt a stratégiát, amellyel végül horogra tudtuk őket csábítani.

Ilyen óriások élnek ebben a tóban!

Az erről készült film címe: A nagypontyok birodalmában, 6 pontykapás, 5 db 20+ kg!

November
Európai körutam Horvátországban folytattam. 7 éve dolgozom együtt Daniel Stojanoviccal, aki a Haldorádó és By Döme TEAM FEEDER termékek horvátországi viszonteladó partnere és 5 éve már a teszthorgász csapatunk tagja.

Horvátországban, ha halat is akarsz fogni, etetni kell! Ehhez a legjobb a spomobos etetés

Közösen horgásztunk a Jezero Pjeskara nevű egyesületi tavon, amely egy igazi gyöngyszem, sok nagytestű ponty és kapitális amur lakhelye. A tó lakói azonban nagyon tapasztalt, sokat megélt harcosok, akiket csak a legfinomabb, legcsábítóbb falatokkal és tökéletes végszerelékkel lehet horogra csalni.

Ilyen óriások hálálják meg a fárasztó munkát

Az erről készült film címe: Hideg vízi pontyhorgászat feederrel 29. rész – Nagypontyos method Spombos etetéssel

December
2022. december 1-jén ünnepelte cégünk, a Haldorádó Team Kft. a 25. születésnapját. Vállalkozásunk fejlődése töretlen, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt negyed évszázadban a horgász szakma meghatározó szereplői lettünk. Az évforduló alkalmából készítettünk egy kisfilmet, amely részletesen bemutatja cégünk és életünk legfontosabb eseményeit.

Az erről készült film címe: 25 éves a Haldorádó

Decemberben került megrendezésre a II. Free Style Method Feeder Horgász-világbajnokság, amely helyszíne ezúttal a föld másik felén, a Dél-afrikai Köztársaságban volt.

II. Free Style Method Feeder Horgász-világbajnokság helyszíne ezúttal a föld másik felén, a Dél-afrikai Köztársaságban volt

Ezúttal is a csapat szakvezetésével, irányításával lettem megbízva mint másodkapitány. A csapat nagyszerűen alkalmazkodott a szokatlan körülményekhez és parádés horgászattal megvédte a tavalyi világbajnoki címét, így újra a dobogó legfelső fokára állhatott fel. A hab a tortán, hogy Bakó Péter egyéni világbajnok, míg Szabó Bence egyéni második lett, hasonlóképpen, mint az elmúlt évben.
Rendkívül büszke vagyok a csapatunk által elért eredményre, hiszen ezzel újfent bebizonyítottuk, hogy mi, magyarok vagyunk a legeredményesebb method feeder horgászok a világon!

A magyar csapat ismét VILÁGBAJNOK lett!

Az erről készült film címe: II. Free Style Method Feeder Világbajnokság újabb magyar sikerrel

Decemberben, méltó módon fejeztem be a 2022-es horgászszezont, ugyanis ugyanott fejeztem be, zord téli időjárási körülmények közepette a horgászatot, mint ahol 2022 januárjában kezdtem.

Ugyanitt kezdtem a horgászszezont 2022 januárjában, és ugyanitt fejeztem is be!
Csapi Karesszal, edzett segítőmmel 1 hétre kiköltöztünk a Duna-partra. A célom vad dunai pontyok megfogása volt

Nem volt egy diadalmenet a decemberi Duna-túrám. Nem fogtam sokat és igazán nagy halakat sem, de SOHA nem adom fel, és lám, az utolsó pillanatban is történhet „csoda”. És történt! Ugyanis megfogtam életem eddigi legnagyobb kecsegéjét. Egy ilyen halra várva 1 hónapot is kint lennék, de nekem elég volt ehhez „csak” 1 hét. Az elszántság, a kitartó munka és a türelem újfent meghozta gyümölcsét.

Hát, úgy gondolom, hogy nem is búcsúzhattam volna ennél szebb hallal 2022-től

Köszönöm szépen, hogy itt voltatok, köszönöm szépen, hogy újfent együtt néztük és izgultuk végig ezeket a felejthetetlen pillanatokat. Mit is kívánhatnék az új évre? Nem kívánok nagy dolgot, csak annyit, hogy minimum egy nappal többet horgásszatok, mint azt tettétek ez előző évben. No, jó… van még egy jó kívánságom: döntsétek meg egyéni pontyrekordotokat 2023-ban!

Íme, a teljes évet összefoglaló film, kapaszkodj meg, mert igazán mozgalmas lett!