2011 Évértékelő

Minden év végén szánok némi időt arra, hogy értékeljem a mögöttem lévő esztendőt. Ilyenkor átgondolom, mik voltak a célkitűzések és azokból mit sikerült elérni. Már két éve a Haldorádó Feeder Team versenyzőjeként járom a vízpartokat, és megpróbálom méltóképpen képviselni mind a támogatómat, mind pedig Titeket, Haldorádó olvasókat. 2011-től Sisa József barátom is magára öltötte a „kék” mezt, így már egymást segítve és támogatva tudtunk még hatékonyabban helyt állni. Ha érdekel Titeket, hogy milyen eredményeket értünk el az óévben, akkor fogadjátok szeretettel ezt a kis összesítőt.

Már a legelején szeretném leszögezni, hogy nem dicsekvésnek szánom ezt a cikket, sőt még csak nem is elismeréshajhász gondolatok vezetik az ujjaimat, mikor a klaviatúrát ütögetem. Egyszerűen csak azt szeretném, ha Ti is részesülnétek azokból az eredményekből, amiket közösen elértünk. A közösen szó alatt Titeket is értelek, hiszen a pozitív visszajelzések és bizony a kemény kritikák is hozzájárultak ahhoz, hogy magunkénak tudhassuk azokat az eredményeket, amikkel büszkélkedhetünk.

Így kezdődött 2011 februárjában az idény…
… majd sok-sok emlékezetes nap után…
… így végződött!

Lássuk hát, milyen célokkal vágtunk neki a tavalyi évnek:

1. 2011-ben első ízben került megrendezésre a Feeder Országos Bajnokság. Elsődleges célunk volt, hogy bekerüljünk a válogatott keretbe.
  2. Az OB hívta életre azokat a versenyeket, amiken már a hivatalos nemzetközi szabályzatnak eleget téve kellett horgászni. Az ilyen versenyeken elért eredmény jelzi azt, hogy nemzetközi szinten is megállnánk a helyünket. Mindenképpen szerettünk volna az ilyen derbiken előkelő helyezéseket szerezni.
  3. Sosem titkoltuk, hogy minden versenyen szeretnénk nyerni. Mondhatnám azt is, hogy megszállottan hajtjuk az eredményt. Minden egyes versenyen elért jó helyezés bizonyíték számunkra, hogy jó úton haladunk!
  4. A legfontosabb célunk, ami minden eddigit felülír, hogy saját etetőanyagokkal oldjuk meg a feladatokat. A piacon lévő Haldorádó termékek versenyen történő megfelelő alkalmazása minden eddiginél szebb eredményeket hozott nekünk. Nem fényezni szeretném a produktumokat, csupán a tényeket közlöm!
  5. 2011-es cél volt még, hogy a következő évi újdonságokat teszteljük, próbáljuk akár éles helyzetben is. Az ilyen csalikkal, etetőanyagokkal, aromákkal elért eredmény, megfogott kapitális hal a legértékesebb, ugyanis ez a biztosítéka annak, hogy a jövőben sem kerül használhatatlan termék Haldorádó köntösbe, így a Ti vödreitekbe, horgaitokra sem.

Ezek voltak azok a célok, amiket kitűztünk magunk elé. Mint láttátok, nem tettük alacsonyra a mércét - mondhatnám, hogy feladatból nem volt hiány! A következő pontokban összefoglalom, melyek azok, amiket sikerült elérnünk. És persze nem szégyellem azt is közölni veletek, mi az, ami nem sikerült.

Nagyon bíztam abban, hogy sikerül beverekedni magam az Országos Bajnokság első 10 helyének valamelyikére - annak ellenére, hogy a mezőny hihetetlenül erős volt. A kétfordulós derbi első napján háromórányi horgászat után még nem volt értékelhető halam, aztán egyszer csak ott volt előttem a lehetőség, odaállt igen nagy mennyiségű hal az etetésre. Annak ellenére, hogy az összes bónuszhalam szétszaggatott, sikerült a szektor 12-es-ről feltornászni magam a 4. helyre.

Finoman szólva volt bajom bőven!

Az első nap után Józsi sem állt túl fényesen. Szinte ugyanazokat a hibákat követte el, mit én. Három jó halából egy sem került szákba, így aztán Ő még hátrébb végzett. Másnap aztán ugyanez megismétlődött, azzal a különbséggel, hogy még több ponty lépett meg a horgomról és még hátrébb végeztem a szektorban. Így aztán a remények szertefoszlottak. Bevallom, kicsit megrogytam az OB után, hiszen a 19. helyezés nekem csalódás volt. Józsi ezen a napon már nem hibázott annyit, sikerült szákba terelnie több bónuszhalat is, így szektor hármasával felküzdötte magát a 18. helyre.

Azért nem volt teljesen eredménytelen az OB Haldorádó szempontból, hiszen mentorunk Döme Gábor a dobogón végzett!

2.-3.

Azért ha nehezen is, de sikerült túllépnem a kudarcon és újult erővel vetettem bele magam a szezonba. Bizonyítási lehetőség akadt bőven, hiszen versenyből nem volt hiány. Persze jó eredményt elérni csak úgy lehet, ha minden összejön. A 2. és 3. pontot összevontam, így egyszerűbben tudtam sorba szedni a versenyeket, íme:

Sipos Gábor:

• Majális kupa, Seregélyes (összetett 2. helyezés)
  • I. Maros-Mix feeder kupa, Tiszakécske, Holt-Tisza (szektor 1, összetett 1. helyezés; május)

Részletek:

• 66 indulóból sikerült megszereznem az 1. helyezést!
  • A verseny nemzetközi szintű megmérettetés volt, számos külföldi és hazai neves feederhorgász képviseltette magát.
  • Ez volt az első, hivatalos szabályzattal lebonyolított verseny!

Nehéz verseny volt, ahol az egész magyar élvonal felvonult - és ahol nekem minden összejött!

• Feeder-est kupa éjszakai páros verseny, Moby Dick (szektor1, összetett 2. helyezés; június)

Részletek:

• Édesapámmal több mint 76 kiló pontyot fogtunk éjszaka!

A Fekete-tó mindig sok halat rejt

• I. Energofish - Rab & Rab 24 órás páros verseny (összetett 1. helyezés; augusztus)

Részletek:

• Ezen a versenyen csapattársammal, Sisa Józsival indultunk, a versenyt részletesen bemutattam a „24” című írásomban, így tovább nem is taglalnám ezt.

A „24 ” című kétrészes írás részletesen beszámol erről a versenyről, még arról is, hogyan lehet feederbottal balint fogni! :)
    Ezen a versenyen megértettük, hogy a csapatmunka a horgászatban is kulcskérdés! Az eredmény több mint 200 kiló hal 24 óra alatt!

• Etyeki Horgász Egyesület Nyílt horgászverseny, Etyek, Boti tó (összetett 1. helyezés; augusztus)

Részletek:

• A 2010-es verseny után ismét sikerült a legtöbb halat fognom a mezőnyben, és nyernem!
  • A verseny két botos volt, egyikkel csak keszegeztem, míg a másikkal csak pontyoztam. Végül három pontyot fogtam, és súlyban ugyanennyi keszeget. A taktikám tökéletesen működött, a jól megválasztott etetőanyagok és csalik tökéletesen szelektálták a zsákmányt!

Sikerült a címvédés! (2010-es kép - akkor családban maradt minden dobogós hely!

• Két-Tök kupa 2011 páros versenysorozat (9 forduló alapján: csapat 1. helyezés, egyéni 1. helyezés; február-november)

Egész éven át tartó sorozat - íme, néhány fontos adat erről:

• A sorozatban édesapámmal indultam, a legtöbbször ugyanazzal az etetőanyaggal horgászott, mint én. Négy szektor egyese és két szektor kettese nem véletlen.
  • Kilenc fordulóból hatszor sikerült szektor 1., kétszer szektor 2. helyezést horgásznom.
  • A kilenc forduló alatt pontosan 292 160 gramm halat fogtam.
  • A versenysorozat alatt öt különböző tavon horgásztunk (Moby Dick tórendszer 3 tava, Rab & Rab tó, Adácsi víztározó).

Már februárban elkezdtük ezt a rendhagyó versenysorozatot
    A Két-Tök 2011 versenysorozatának díjazottjai

• MindenamiFeeder Liga kupa 2011 (összetett 5. helyezés; április-november)

Egész éven át tartó sorozat - íme, néhány fontos adat erről:

• Az 5 fordulóból a 3 legjobb szektorhelyezés számított bele az eredménybe. Nekem 3 szektor kettesből gyűjtött 6 pontom számított bele az értékelésbe!
  • Személy szerint elég szerencsétlenül éltem meg ezt a sorozatot. Nem sikerült jó helyet húznom egyszer sem, sőt 2 szektor kettesemet is egy-egy halnak köszönhetem. Igaz, azokon a versenyeken nem sok indulónak sikerült halat fognia.
  • 3 nagyon nehezen, vért izzadva összekapirgált kettesem helyszínei: Préri tó, Rab & Rab tó, Moby Dick Fekete-tó.
  • 2010-ben második lettem ebben a sorozatban, tavaly pedig ötödik. Mindkét évben helyezettként zárhattam ezt a jó hangulatú megmérettetést!

Voltak nehéz pillanatai ennek a sorozatnak
    Végül azért csak sikerült elcsennem az 5. helyezést

• I. Horgászklub Feeder Kupa, Szeged, Maty-ér (összetett 8. helyezés; október)

Részletek:

• A verseny két fordulóban zajlott le, mindkét nap szektor 3-ast horgásztam. Így mondhatom, hogy kiegyensúlyozott teljesítménnyel értem el ezt az
  • eredményt.Első ízben rendeztek itt feederbotos versenyt, jómagam még sosem láttam ezelőtt ezt a vizet!
  • A versenyen az egész magyar élmezőny részt vett, beleértve a 2012-es válogatott keretet is.

A 2011-es év arra is jó volt, hogy a magyar élmezőny kicsit összekovácsolódjon, összeismerkedjen. A képen a Horgászklub Feeder Kupa díjazottjai

• Zimankó kupa 2011, Moby Dick kis versenytó (szektor 2. helyezés, összetett 5. helyezés; december)

Részletek:

• A lehűlt vízben nagyon nehéz volt kapásra bírni a halakat!
  • Az ilyenkor már helyfüggő pálya kellős közepéről sikerült ezt az eredményt elérnem.
  • Ezen a tavon kezdtem a 2011-es idényt és végül itt is fejeztem be.

Kedvelem a kis tavat, mert igazi finom pecát kíván

Sisa József:

• Feeder majális, Rab & Rab tó (szektor 1, csapat 1. hely; május)
  • King Baits Feeder Triatlon, Harsány (szektor 1)

Részletek:

• Több mint 40 kilónyi nagy pontyot sikerült fogni!
  • A versenyen nemzetközi mezőny vett részt.
  • Döme Gáborral közösen készültek erre a versenyre, Ő több mint 75 kilóval nyerte szektorát!

A közös felkészülés eredménye ritkán marad el! Gábor kezében egy 16,16, míg Józsiéban egy 12,5 kilós gyönyörűség!

• Két-Tök kupa 2011 páros versenysorozat (9 forduló alapján: csapat 2. helyezés, egyéni 2. helyezés; február-november)

Egész éven át tartó sorozat - íme, néhány fontos adat erről:

• A kilenc forduló alatt Józsi pontosan 236.880 gramm halat fogott!
  • A sorozatban 5 szektor 1-est és két szektor 2-est tudhat magáénak!

Bár e sorozaton egymás ellenfelei voltunk, örültünk egymás sikereinek
    „Barátok közt”

• MF liga Rab & Rab kupa, Rab & Rab tó (szektor 1)
  • MF páros kupa, Rab & Rab tó (szektor 1)
  • MindenamiFeeder 24 órás páros verseny, Rab & Rab tó (összetett 1. hely)Volt év közben Józsinak egy olyan szériája, amikor egyszerűen nem volt képes hibázni. Főleg a Rab & Rab tavon csúcsosodott ez ki, ahol minden versenyen az élen végzett!

A Rab & Rab tavon ritkán talál legyőzőre Sisa mester

• Feeder-est kupa éjszakai páros verseny, Moby Dick (szektor 1, összetett 3. helyezés; június)
  • Párjával, Gulácsi Zoltánnal 62 kiló halat fogtak éjszaka!
  • XIII. NMH-Grátisz-BSHE Tóparti randevú kupa, Maconka (feeder kategória 1, összetett 1, legnagyobb hal)
  • Első helyezettként végzett több mint 60 indulóból!
  • 29,520 kilogrammos összfogásban két kapitális ponty is volt.
  • Az egyik a verseny legnagyobb hala lett, súlya meghaladta a 12 kilót!

Ha Ők ketten összedugják a fejüket…

• Energofish - Rab & Rab 24 órás páros verseny (összetett 1. helyezés; augusztus)

A verseny díjazottjai

• Walterland Feeder kupa, Maconka (6. helyezés)
  • A verseny kétfordulós volt
  • Mindkét napon 3. helyezést ért el a szektorában, így kiegyensúlyozott eredménnyel zárta a versenyt.

Kiegyensúlyozott horgászattal lett Józsi a hatodik, kitűnő horgászattal pedig Gábor az első. Középen Walter Tamás, a feeder válogatott szövetségi kapitánya

Mostanra a Haldorádó termékcsalád olyan szélesre dagadt, hogy szinte minden vízre találhatunk megfelelő csalogatóanyagot, csalit, aromát! Megfelelő felhasználásuk lehetővé teszi, hogy akár versenykörülmények között is eredményesek lehessünk velük! Nem véletlenül írtam, hogy MEGFELELŐ használattal érhető ez csak el. Számtalan olyan kritikát olvasok a világhálón, amikben a termékeket minősítik. Felhívnám az ilyen kritikák megfogalmazóinak figyelmét, hogy NINCS olyan etetőanyag, amelyik minden vízen, minden körülmények között hatékony. Éppen ezért badarság egy vagy két, vagy akár tíz használat után is véleményt alkotni egy termékről, hiszen lehet, hogy az pár kilométerrel odébb, egy másik vízen eredményes lenne! Azt, hogy egy horgász megtalálja-e a megfelelő csalogatóanyagot, csalit, nem lehet megvásárolni a termékkel, legyen annak bármennyi is az ára! Íme, az a keverék, amelynek sok szép eredményt köszönhettem 2011-ben:

3 kilogramm etetőanyag elkészítéséhez szükséges mennyiségek:

• 1,2 kg Mézes Pálinka etetőanyag (közepes rostán kiszitálom belőle a nagyobb darabokat)
  • 1,2 kg Nagy Dévér etetőanyag
  • 0,1 kg porcukor
  • 0,3 kg babapiskóta (ezt az aromákkal felázatom és a péppel nedvesítem a szárazanyagot)
  • 0,2 kg pirított-őrölt kendermag
  • Fél flakon Mézes Pálinka Aroma Tuning
  • Fél flakon Mézes Pálinka CSL Tuning
  • 1 flakon Nagy Dévér Aroma Tuning
  • Ízlés szerint élő anyaggal lehet még dúsítani a keveréket

Szeretek keszegre horgászni, mind finomszerelékkel…
… mind pellettel

E keveréket inkább a keszeghorgászat szerelmeseinek ajánlom, de tökéletes átlagos méretű pontyok csalogatására is. Na de itt van Sisa Józsi éves Top 1. receptje, mely garantáltan mágnesként hat a kapitális potykákra:

4 kilogramm nagyhal-csemege:

• 1 doboz Fekete Gyémánt Pellet Pack
  • 1 doboz Nagy Ponty Pellet Pack
  • 1 kg Pelletes Fekete etetőanyag - hozzá: fél flakon Tender Kincse CSL Aroma Tuning és egy kevés Tenger Kincse Aroma Tuning, 0,3 kg halibut őrlemény
  • 1 kg Nagy Ponty etetőanyag - hozzá fél flakon Nagy Ponty Aroma Tuning és egy kevés csemegekukorica
  • Az etetőanyagokból a pelleteket és nagyobb darabokat Józsi kiszitálja és hozzáteszi a ragasztott pellethez!

Ez a közel 15 kilós ponty is elcsábult ennek a finomságnak

Ódákat zenghetnék a 2012-es újdonságokról, de úgy érzem, minden szónál beszédesebb a következő képösszeállítás, amely ékes bizonyítéka annak, hogy minden körülményre meg lehet találni a megfelelő csalit… Ha már megvan, csak megfelelően kell azt felkínálni, és az eredmény nem marad el! A 2012. évi csalik új dimenziót nyitnak a kapitális halak horgászatát illetően. Én közismerten nem vagyok egy „a nagy pontyot kiülöm” típusú horgász, de végre nekem is sikerült pár szebb halat fognom ezek segítségével. Az én potykáim azonban csak csutkák Józsi gigászaihoz képest… de inkább nézzétek:

Versenykörülmények között fogott 6+
Harsány, 16,34 kg
Maconka, 13,8 kg
Maconka, 17,22 kg és12,64 kg
Józsi eddigi legnagyobb pontya 17,22 kilogramm!

Gondolom, most - hogy végigolvastátok a cikket, végignézegettétek a képeket - nem kevesebb, hanem még több kérdés merült fel bennetek. Ezekre a kérdésekre a legjobb, ha személyesen kérdeztek rá, hiszen a termékek használóival való közvetlen kontaktus a leginspirálóbb számunkra. Mindig lesz olyan, akit 100 és 1000 tény sem fog meggyőzni, így őket nem is szeretném ezzel fárasztani (holott alig várják, hogy névtelenül belekössenek valamibe és élcelődhessenek másokon). Aki szeretne többet tudni arról, hogy mi van az eredmények és betűk mögött, azt várjuk szeretettel 2012 első nagyszabású horgászrendezvényén, a Haldorádó Pontyhorgász Napokon, Kiskunhalason! Ott személyesen is találkozhattok velünk és természetesen a csapat többi tagjával is!

Február első hétvégéjén várjuk szeretettel Kiskunhalason!

Engedjétek meg, hogy megragadjam az alkalmat és boldog, sikerekben és görbülő spiccekben gazdag újesztendőt kívánjak Nektek!

Minimum ilyen sikerekben gazdag új évet kívánunk!

Baráti üdvözlettel: Sisa József és ifj. Sipos Gábor

Írta: ifj. Sipos Gábor
Fotók: Bodnár Sándor, Sisa József, Döme Gábor, Haldorádó archívum, Sipos Gábor, Szekeres Tibor-Mindenamifeeder.lapunk.hu