Magyar Horgász Club pergető kupa 2008. Csónakos Pergető Országos Bajnokság II. forduló, Tiszafüred

A hagyományokhoz híven a versenyt most is a Tisza-tavon rendezték. Mivel az időjárás is kegyes volt a versenyzőkhöz, a tavon belül a Borzonat lett a megmérettetés helyszíne. Számunkra az OB már elúszott, ezért egy tisztes helytállás, na és természetesen a nullázás elkerülése volt a cél ebben a fordulóban.

Az edzés utolsó pillanatai

A versenyre nem árt felkészülni, hiszen bármennyire is ismerünk egy pályát, meglepetések mindig érhetnek. A versenyt megelőző napon mi is lementünk edzeni a versenypályára. Előzetesen tudtuk, hogy a csuka nem megy igazán, éppen ezért - mivel ebben az évben beleszámított a versenybe - most is megpróbáltuk a sügérezést. Sajnos a sügérek még nem álltak össze, úgyhogy ezzel a taktikával csak a nullázást lehetett elkerülni, de azt szinte biztosan. A balin már kedvezőbb képet mutatott, jó néhány darabot sikerült fognunk az edzésen. Ebből a versenyen 1-2 kilogrammot össze lehetne fogdosni, de ott maradt a nagy kérdés, a csuka. Csukából fogdostak a Borzonat farkában, ez azonban mindig lutri ezen a versenypályán. Mi sem tudtuk eldönteni, melyik taktika lenne a helyes út, végül a bizonytalanabb, de talán a jobb eredménnyel kecsegtető csukázásra tettük a voksunkat, a verseny reggelén.

Bevonulás a versenyhelyszínre

Az első fordulóhoz hasonlóan a versenypályára most is a reggel kihúzott sorszámok alapján vonult be a mezőny. Mi tizenkettedikként indulhattunk, és reménykedhettünk, hogy sikerül még jó csukás helyet találnunk.

Az előttünk haladó csónakon nem mindennapi - a stabilitás érdekében alkalmazott - szerkezet

Az előttünk haladók nagy része a Borzonat utolsó harmadában rakta le a horgonyokat. Nekünk is sikerült találni még ígéretes helyet, sokat gondolkodni azonban nem volt időnk, mivel még el sem foglaltuk a helyünket, a verseny máris elindult.

A nagyobb rajtszámmal indulók közül is volt, aki ezen a részen szeretett volna halat fogni, ők igaz, kis késéssel, de annál jobb helyen tették le horgonyukat: a Tarsoly - Varga páros ugyanis első dobásra csukát fogott! Hamarosan megbizonyosodtunk arról, hogy valóban csukás területen vagyunk, mivel egy másik csapat is sikeresen szákolt egy csukát. Éreztük, hogy jó helyen vagyunk, csak ki kell várnunk a megfelelő pillanatot, hiszen egy-két csukával már jó helyen tudnánk végezni ezen a napon. Mégsem nekünk kedveztek a csukák, mivel az első óra közeledtével még nem volt értékelhető zsákmányunk, közelünkben azonban már több csapatnak hala volt. Ekkor végre megtört a jég!

Végre megvan az első csuka!

Adriánnak egy határozott kapás után sikerült megfognia egy kettő kilogramm fölötti csukát. Ezután a közelünkben tartózkodó csapatok kerültek ismét reflektorfénybe. Ezek közül már három csapat is két darab csukával büszkélkedhetett. Nekünk már megvolt a minimálisan kitűzött célunk, megpróbáltuk tehát növelni az értékelőlapra jegyzett fogott súlyunkat. A siker érdekében megpróbáltunk még olyan területeket találni a közelben, amit a mai napon nem horgásztak meg. Sajnos a fennmaradó helyek vagy alkalmatlanok voltak a kis vízmélység miatt, vagy nem adtak halat. Visszatértünk hát a halat adó területre. Ismét Adriánnak kedvezett a szerencse, és az újabb hallal megnyíltak a dobogós esélyeink, mivel információnk szerint a Borzonat innenső végében fogták a legtöbb halat, itt pedig láttuk az összes fogást. A Tarsoly - Varga párosénál nagyobbak voltak a halaink, a Simon - Váry páros már három halat fogott, kéthalas volt még a Takács - Fürtös páros is… de hamarosan megtudtuk, hogy náluk is több a fogott összsúlyunk.

Ez is két kilogramm körüli példány

Azonban ez az előny gyorsan elszállt. A Simon - Váry páros megfogta negyedik csukáját, ami bő háromkilósnak bizonyult, a Takács - Fürtös páros is megfogta a harmadik halát.

Bele kellett hát húznunk! Sok lehetőségünk már nem lehetett, hiszen a verseny utolsó óráján belül jártunk. Ekkor végre nekem is sikerült akasztanom egy csukát!

Érthető a mosoly az arcomon

Ez is közel állt a két kilogrammhoz, és ezzel ráadásul felléptünk a még képzeletbeli dobogó második fokára, legalább is ezt reméltük. Fürtös Attila azonban nem így gondolta, a verseny vége előtt negyedórával akasztott egy szép csukát, ám szerencsétlenségére kinyílt a kapocs a műcsali előtt. Így maradtunk a második helyen, mondtuk is neki, hogy bánni fogja ezt az eredményhirdetésen. Bánhatta is, mivel a társa már sikeresen fogott ki egy csukát, amivel ők felléptek a második helyre, de az elsőség elúszni látszott. Ebben az eredményben azonban nem lehettünk biztosak, mivel nem tudhattuk, hogy valahol nem történt-e még olyan fogás, amivel megelőznek minket. A kimotorozás közben érdeklődtünk, az információk mind arról szóltak, hogy felállhatunk a dobogóra. Így érkezett el az eredményhirdetés pillanata.

Sok izgatott pergető horgász várja az eredményhirdetést

Először a MAHOR Kupa eredményét hirdették ki

8Weidel Attila - Ferenczi János2040
9Tóth lászló - ifj. Tóth László1990
10Virág Balázs - Zakhar Attila1600

Sikerült hát megszereznünk a harmadik helyet a MAHOR Kupán. E verseny eredménye sok csapatnak előrevetítette az OB végeredményét is:

HELYEZÉSVERSENYZŐKHELYEZÉSI SZÁMÖSSZ.SÚLY (gramm)
9Kiss Lóránt - Kürti Tibor27,53200
10Vass Endre - Sztahovics Péter28,52680

Az OB Dobogósai
A MAHOR dobogósai. Nem sok, de számunkra annál értékesebb a változás az előző dobogóhoz képest

A jövő évi válogatott keretet az OB első három helyezett alkotja, ehhez még hozzájön a szövetségi kapitány által kijelölt három páros. A hat páros közül három képviseli majd hazánkat a következő évi csónakos pergető világbajnokságon. Sok sikert kívánunk!